Spring naar bijdragen

Het grote computerproblementopic


Aanbevolen berichten

Quote:

Ok, ik heb een pc.

Nu heb ik pas een nieuwe cooler op mn videokaart gezet.

Pas, ook al voor de nieuwe cooler, viel de pc wel is uit. Gewoon in 1 keer.

Nu gebeurde het gisteren weer, en starte weer automatisch op.

Daarna weer, en nu start ie niet meer op.

Na 5-6 seconden valt ie uit.

Ik weet bijna zeker dat het geen kortsluiting heeft gemaakt, en heb alle onderdelen opnieuw geplaatst.

Maar dat hielp niet..

Misschien weten jullie iets...

Hij doet het weer party.gifparty.gifparty.gif

Mjah.. het koste alleen 16000 cent boosrood.gif

Het lag aan mn mobo èn voeding.

M'n voeding heeft mn mobo naar de filistijnen geholpen zegmaar.

Mocht iemand het interessant vinden om te weten widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 666
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

ik heb microsoft word geïnstalleerd , voorheen had ik dat neppe programma.. open office .. en dat heb ik er daarna afgegooid, maar nu kan ik die documenten niet meer openen met word 'omdat er problemen met de inhoud zijn' zegt ie.. Is daar nog wat aan te doen op een makkelijke manier of moet ik nou gewoon weer die open office installeren om ze daarmee te openen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die kun je nog steeds openen met OpenOffice.. maar het is wel logisch dat wanneer je eenmaal de keuze maakt voor een bepaald formaat, je een beperking oplegt aan dat bestand, niet alle programma's kunnen het meer lezen. Wanneer je dan na een tijdje toch besluit over te stappen naar een ander programma dan kan dat problemen opleveren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik heb een 5.1 surroundset, en nu wil het volume per boxje instellen via windows. (kan ook via SS, maar dat is begrenst lijkt wel). Als ik dan die volume wil regelen, kan ik er 6 schuiven, maar 2 daarvan werken. De rest doet het niet.

Het lijkt erop dat m'n pc denkt dat het stereo is.. nooo.gif

Wie kan me helpen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eehm, ja.

Maar ik weet dus niet of dat door de geluidskaart komt of door de surroundset, aangezien er een Dolby PLII, Dolby Surround en DTS op gedecodeerd wordt. Maar speel ik een DVD af, dan laat de Control Center wel zien dat de datastroom DTS is, en ik heb dan ook echt surround geluid.

EDIT: Wacht, mijn onboard geluidskaart heeft zo'n tooltje waarmee je de volume enzo kan instellen. En ik bedacht me in een keer dat dat ook niet werkte. Als ik dan softwarematig kijk of die surround het doet, dan doet ie het dus niet. Alleen voor-links en voor-rechts. De rest geeft geen geluid..

Link naar bericht
Deel via andere websites

In het configuratiescherm -> geluiden en audioapparaten -> op het tabje volume staat ook een deel luidsprekers met een knop geavanceerd als je hier op klikt kom je bij de instellingen van de boxjes terecht. Tenminste bij mij zit ook zo'n standaard C-Media 97 kaartje onboard, voor systeem geluiden moet je dan ook het C-media wave-device kiezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@ dingo

Bij die luidsprekers zit dus het probleem, ik kan alleen bij de front het volume wijzigen.

Reden waarom ik dit wil, is dat als ik een film kijk, of spelletje speel, de 2 achterste een beetje vervallen, en dus qua surround niet heel erg goed hoorbaar zijn.

Na die knop geavanceerd krijg ik bij mij, de wereld aan mogelijkheden. Hij start dan met koptelefoon en eindigt ergens bij 7-1 systeem als je daarop klikt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Na die knop geavanceerd krijg ik bij mij, de wereld aan mogelijkheden. Hij start dan met koptelefoon en eindigt ergens bij 7-1 systeem als je daarop klikt.

Precies, dat heb ik dus goed ingesteld. In call of duty 5 ziet hij het ook als 5.1. Alles staat mijns inziens goed ingesteld, maar de volume van maar 2 boxjes kan ik wijzigen. De rest doet het niet.. boosrood.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Precies, dat heb ik dus goed ingesteld. In call of duty 5 ziet hij het ook als 5.1. Alles staat mijns inziens goed ingesteld, maar de volume van maar 2 boxjes kan ik wijzigen. De rest doet het niet..
boosrood.gif

In mijn configuratiescherm heb ik nog een tooltje CMI Audio Config waar je de surround sound en 2 of 4 boxjes kan instellen, ik weet niet of je die ook hebt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je zou
kunnen proberen, geheel op eigen risico uiteraard.

Bedankt smile.gif, maar ik kan het niet installeren, vanwege ander merk geluidskaart. (soundmax)

Ik ben nu wel iets verder gekomen..

Ik heb de driver verwijderd, en vervolgens opnieuw geinstalleerd via apparaatbeheer. Dus verder geen programma geinstaleerd.

Nu kan ik alle schuifbalkjes gebruiken, maar lijkt het nog steeds dat windows denkt dat het stereo is.

Terwijl ik wel aan heb gegeven dat ik 5.1 heb..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Fixed
smile.gif

Vista did the trick..

Xp was blijkbaar niet compatible om de volume per boxje te veranderen.

Vista heeft een tool, dan maakt ie dmv. een microfoon de volume even hard hoorbaar.

Dus de ene gaat harder, de ander zachter
smile.gif

iig. thx dingo en Michiel
smile.gif

Zeldzaam, meestal levert vista meer problemen op dan dat het oplost maar nu een keer niet dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Zeldzaam, meestal levert vista meer problemen op dan dat het oplost maar nu een keer niet dus.

Inderdaad.

Ik had vista er ook al vanaf gegooid, voordat ik mn set kreeg. Maar blijkbaar komt er toch iets goeds vanaf puh2.gif

Overigens is het 64bit, dus kan ik me volle 4GB gebruiken widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid