Spring naar bijdragen

Het grote computerproblementopic


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 666
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Omdat het er mooier uitziet, en dat trekt klanten. Maar enig toegevoegde waarde heeft het niet nee.

[...]

Weet ik niet, Office 2007 is bijvoorbaat bagger.

[...]

Ik gebruik diskeeper. Erg goede software, vind ik dan.

[...]

Volgens mij niet. Met VistaBootPro (
) kan je de BMD ofzo instellen. Als deze op vista staat, krijg je keuze menu tussen xp en vista. Als je xp weg haalt start vista automatisch op.

[...]

Geforce 8600GT.

[...]

Dat weet ik niet. Verander is van resolutie.

oeps.. verkeerde knop

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ok, ik heb een pc.

Nu heb ik pas een nieuwe cooler op mn videokaart gezet.

Pas, ook al voor de nieuwe cooler, viel de pc wel is uit. Gewoon in 1 keer.

Nu gebeurde het gisteren weer, en starte weer automatisch op.

Daarna weer, en nu start ie niet meer op.

Na 5-6 seconden valt ie uit.

Ik weet bijna zeker dat het geen kortsluiting heeft gemaakt, en heb alle onderdelen opnieuw geplaatst.

Maar dat hielp niet..

Misschien weten jullie iets...

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ JosM

Nee, alle componenten er uit gehaald, Processor en Mobo laten zitten.. zelfde probleem.


Samengevoegd:

Quote:

Zitten een paar draadjes van de knop naar het moederboard. ALs je die twee contactpuntjes op je moederboard even met elkaar verbind (met een schoevendraaier bijv.) dan gaat je pc aan. Moet je niet te lang met elkaar in contact laten zijn, want dan gaat je pc dus weer uit.

Gaat niet.. cry.gif

Ik heb nu de stroom er af staan, als ik die er op zet, schakelt hij automatisch aan.(en na 10 sec uit.)

Dit deed ie normaal nooit..

Uitzetten gaat niet.

Aanzetten dus ook niet...

Link naar bericht
Deel via andere websites

En de fan bovenop de processor loopt gewoon zonder rare geluiden of obstructie van stof?


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ik leerde dat ooit op de HEAO, en vond het wel vermakelijk: als mensen voor veel te veel geld knap uitziende rotzooi kopen (een Mac in dit geval) gaan ze hun miskoop aan zichzelf goedpraten, door zichzelf werkelijk te overtuigen van de superieure kwaliteiten van het onding.
widegrin.gif

Prima; cognitieve dissonantie kan in dat opzicht verklaren waarom mensen die veel geld uitgeven aan iets stellen tevredener te zijn met hun aankoop (bijvoorbeeld een Apple computer)..

Echter.. dit geldt niet voor mensen die voor hun werk of studie werken op een Mac waarbij ze zelf niets hebben hoeven te betalen; zij schijnen gelukkiger te zijn, minder stress achter de computer enzovoort. Verder is het zo dat in het klassement waarin je bijvoorbeeld een MacBook hebt voor rond de duizend euro, je voor dezelfde specificaties, merkhardware en software bij andere fabrikanten (bijvoorbeeld de Sony Vaio serie) eenzelfde, zo niet hogere prijs betaald.

De enige reden waarom mensen stellen dat een Mac veel duurder zou zijn is omdat het merk afwezig is in het goedkope computer segment op desktop en laptop gebied; er zijn geen Apple's (hoewel je een Mac Mini voor 600 euro hebt is dat gezien de afwezigheid van een scherm, toetsenbord en muis een slechte vergelijking) in de prijsklasse onder de 900 euro.. een vergelijking met computers die wel in dat segment zitten klopt dan ook niet. Een rekensommetje dat uitgaat van de gemiddelde computergebruiker, kijkt naar gebruiksduur in jaren, gebruikerstevredenheid, afwezigheid van problemen, service tijdens het voordoen van een sporadisch probleem.. sjah, op eens is een Mac niet meer zo prijzig.

Hoewel je op hardware gebied wellicht nog kunt stellen dat Apple zich niet altijd op A-niveau bevindt (hoewel, een accu die tussen de 5 en 6 uur meegaat in een standaard laptop, een geïntegreerde graphics die Call of Duty 4 prachtig native kunnen draaien op OSX, een LED backlight scherm.. prima eigenschappen) lijkt op software gebied OSX toch steeds weer als beste uit onafhankelijke tests te komen qua veiligheid, gebruiksvriendelijkheid enzovoort.. 'rotzooi' kun je het derhalve niet zo eenvoudig noemen.

Nog een voordeel dat maar weinig mensen in beschouwing nemen is de ondersteuning per product.. stel ik heb een MacBook.. er zijn miljoenen mensen die met exact dezelfde configuratie werken in exact dezelfde behulzing.. in een online community is het zo veel eenvoudiger om over problemen te praten, vragen te stellen enzovoort.. stel dat ik een Sony AW358-C heb.. sjah.. dat maakt die kans al een stuk kleiner. Door die grote aantallen laptops en desktops met hetzelfde uiterlijk en materiaal maakt het produceren van randapparatuur en beschermproducten of iets dergelijks ook weer een stuk eenvoudiger.. voor geen enkele andere laptop zijn er zo veel hoezen en tassen beschikbaar als voor de MacBooks.. dus ja, voor sommigen maakt een dergelijk 'vangnet' de aankoop al weer een stuk logischer..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ok, ik heb een pc.

Nu heb ik pas een nieuwe cooler op mn videokaart gezet.

Pas, ook al voor de nieuwe cooler, viel de pc wel is uit. Gewoon in 1 keer.

Nu gebeurde het gisteren weer, en starte weer automatisch op.

Daarna weer, en nu start ie niet meer op.

Na 5-6 seconden valt ie uit.

Ik weet bijna zeker dat het geen kortsluiting heeft gemaakt, en heb alle onderdelen opnieuw geplaatst.

Maar dat hielp niet..

Misschien weten jullie iets...

Het klinkt ernaar dat je teveel stroom nodig hebt en je voeding niet toereikend is. Wat heb je er allemaal inzitten (aantal harde schijven, extra PCI kaarten e.d.) in je PC en hoeveel Watt heeft je CPU nodig volgens de producent?

Quote:

Nee, alle componenten er uit gehaald, Processor en Mobo laten zitten.. zelfde probleem.

Dan kan het ook nog aan je mobo liggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik mijn allernieuwste versie van flashplayer tóch youtube filmpjes full-screen kan afspelen? Het is een probleem met flash, dat weet ik, en vie de problemensite van youtube wordt je doorgestuurd naar de site van flash, maar daar kom ik niet echt wijs uit. Alleen maar dat het komt omdat mijn flash versie te nieuw is zegmaar. Kan je dan ook eenoudere installeren of niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik mijn allernieuwste versie van flashplayer tóch youtube filmpjes full-screen kan afspelen? Het is een probleem met flash, dat weet ik, en vie de problemensite van youtube wordt je doorgestuurd naar de site van flash, maar daar kom ik niet echt wijs uit. Alleen maar dat het komt omdat mijn flash versie te nieuw is zegmaar. Kan je dan ook eenoudere installeren of niet?

Werk je met internet-explorer? Probeer anders eens via Firefox of Opera. Wat jij hebt, herken ik opzich wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

wat moet je doen als je computer zelf een progamma opstart dat je helemaal niet wil en dan ook nog in dat progamma vastloopt...?

Klik op start, daarna op uitvoeren, daarna typ je 'msconfig', zonder ''. Je gaat naar services. Onder service kijk je of het programma wat vanzelf opstart er bij staat. Als daar een vinkje voorstaat, die afvinken. Pc opnieuw opstarten en kijken of het opgelost is.

Is dat niet de oplossing, probeer dan bij het tabblad 'opstarten' dat programma te vinden en af te vinken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Oh, dat had ik nu niet willen weten xD Maargoed, dingen die wel bij firefox werken en niet bij IE komen meestal door IE. Want bij IE doetie t nog steeds niet en bij firefox wel
puh2.gif
Kan ook komen omdat ik IE niet herstart heb maar daar heb ik geen zin in
puh2.gif

Haha, ik zal voortaan mijn mond houden. widegrin.gif

Firefox en Google Chrome vind ik zelf veel betrouwbaarder dan IE. Er zijn hartstikke veel errors in IE, dus ja, het is geen verrassing dat het bij Firefox wel gaat. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid