Spring naar bijdragen

Het grote computerproblementopic


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 666
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]Omdat ik een student ben die niet barst van het geld?

Het is een misvatting dat een mac duurder is perse.

Voor 900,- Heb je een mac.

En kijk eens naar de restwaarde ten opzichte van welke windowscomputer dan ook.

Het is misschien een wat grotere investering, akkoord. Maar in the end is en mac niet perse duurder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hahaha.. ja goed he...

het kan dus best!!!
widegrin.gifparty.gif

Had jij trouwens mijn vraag eerder in dit topic gezien en heb jij daar wellicht een antwoord op?

Heb geen idee eigenlijk.. heb toevallig vandaag een nieuwe MacBook aangeschaft (het aluminium model), en de witte verkocht.. en ook alles overgezet middels time machine.. Normaal gesproken zou hij gewoon alle programma bestanden over moeten zetten, kweetniet..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Doe mij maar een macintosh, DAN is het overbodig...

big-smile.gif

HFS en EXT2/ EXT3 komen nogal overeen, onder Linux hoef je ook nooit te drefragmenteren. Het is een keuze van MS en op zich geen verkeerde keuze, maar wat zij effecten.

Quote:
Snap nog steeds niet dat er zoveel zeikende windows users zijn en nog maar zo weinig die de overstap maken naar Apple.

Je hoeft ook niet persé over te gaan naar Apple, wat voor vele toch een flinke uitgave is. Linux is net zo goed en is ook nog gratis. Ook geen gezeur meer...

Van de week weer de weelde van openSUSE t.o.v. XP ondervonden, moet ik onder XP 10x herstarten om alle drivers te installeren, is openSUSE bruikbaar en doet alles het.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]HFS en EXT2/ EXT3 komen nogal overeen, onder Linux hoef je ook nooit te drefragmenteren. Het is een keuze van MS en op zich geen verkeerde keuze, maar wat zij effecten.[...]Je hoeft ook niet persé over te gaan naar Apple, wat voor vele toch een flinke uitgave is. Linux is net zo goed en is ook nog gratis. Ook geen gezeur meer...

Van de week weer de weelde van openSUSE t.o.v. XP ondervonden, moet ik onder XP 10x herstarten om alle drivers te installeren, is openSUSE bruikbaar en doet alles het.

Ja, da's waar. Linux is een goed alternatief eventueel.

Heb geen ervaring met Linux, maar hoor er goede dingen over..

Maar ja, als je eenmaal apple gebruikt hebt, wil je niet meer anders.. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, ik laat de nieuwe aan mij voorbij gaan.

Zit geen firewire op en da's als videograaf toch wel lastig..

Dus doorsparen voor de nieuwe 15" pro.

Ja.. als Apple vindt dat iets overbodig is, dan wordt het overbodig.. ookal was FireWire dat voor MacBook eigenaren dat toch echt niet altijd (voor mij alleen dan weer wel..)..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Laten we windows users in dat kader dan op zijn minst

masochistisch noemen?

Immers, als je willens en wetens genoegen neemt met zoiets als windhoos, dan moet er ook wel wat aan de hand zijn!!!
widegrin.gif

Overigens ben ik benieuwd waar de dissonantie vandaan komt?
puh2.gif

Ik leerde dat ooit op de HEAO, en vond het wel vermakelijk: als mensen voor veel te veel geld knap uitziende rotzooi kopen (een Mac in dit geval) gaan ze hun miskoop aan zichzelf goedpraten, door zichzelf werkelijk te overtuigen van de superieure kwaliteiten van het onding. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]Ja, via
knipoog_dicht.gif

QED

Voor zowel Linux als Mac bestaan bekende programma's om Windows te kunnen draaien. Waarom? Omdat je toch wel iets mist zonder Windows. Namelijk: een enorme hoeveelheid programmatuur die je toch eigenlijk wel erg graag wil hebben.

Omgekeerd, je zal goed moeten zoeken naar een Windows gebruiker die met VM's oid gaat klooien om, och arme, Linux, laat staan Mac te kunnen draaien. Simpel, omdat die enorme overdaad aan superieure software voor die platforms NIET BESTAAT.

Maar, ik zal heel eerlijk zijn. Eigenlijk ben ik een MS DOS-adept, en wel omdat ik ooit zelf programmeerde, in x86-ASM en C, en dan is MS DOS op afstand het fijnste O/S, omdat het stiekem nauwelijks een O/S is. Het liet je gewoon je gang gaan, en een goed O/S doet dat niet. Programmers paradise!

Uit dankbaarheid jegens Gates, die ons MS DOS gaf (door het slim over te nemen widegrin.gif, en de sukkels die CP/M hadden voor te zijn), voel ik een grote loyaliteit naar Windows. En sinds Vista begint Windows eindelijk een beetje goede vormen te krijgen.

De kort-door-de-bocht-programmeur in mij, zou liever Linux hebben.

En Mac, ach ja. Ook groot geworden dankzij Gates. Maar dat horen Mac-users niet zo graag, schijnt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

QED

Voor zowel Linux als Mac bestaan bekende programma's om Windows te kunnen draaien. Waarom? Omdat je toch wel iets mist zonder Windows. Namelijk: een enorme hoeveelheid programmatuur die je toch eigenlijk wel erg graag wil hebben.

Wine is een applicatie laag, waardoor je rechtstreeks Windows software onder Linux/ mac kan draaien zonder een VM-sessie. Niet alles doet het daaronder, maar IE, waar naar gevraagd werd, wel. knipoog_dicht.gif

Quote:
En Mac, ach ja. Ook groot geworden dankzij Gates. Maar dat horen Mac-users niet zo graag, schijnt.

Zover mij bijstaat heeft Apple overleeft doordat MS-Office beschikbaar werd voor Apple, of bedoel je dat niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Vraag 1:

Hoe komt het dat Vista zo'n vreselijk bagger programma is?

Ligt voor de hand: het slurpt je ram geheugen leeg door onnodige grafische elementjes.

Maar waarom heeft Microsoft niet kunnen bedenken dat gebruikers liever geen besturingsprogramma willen wat je ram geheugen leeg vreet zonder dat het ook maar enige toegevoegde waarde heeft?

Omdat het er mooier uitziet, en dat trekt klanten. Maar enig toegevoegde waarde heeft het niet nee.

Quote:
Vraag 2:

Waarom heeft de laatste office Word zo vreselijk lopen vernachelen door met een nieuwe lay out aan te komen zetten waardoor ik veel van de oude functies niet meer kan vinden en ik met nare standaard instellingen opgescheept zit die je in een professioneel document niet wilt hebben?

Ik heb die word al sinds die uit kwam en nog steeds ergert het me dat ik plots niet-verwijderbare witregels in mijn voetnoten heb zitten. (nee, ze zijn echt niet te verwijderen...) Of van die stomme regelmarge met brak lettertype. In pure naïviteit dacht ik de standaard instellingen aan te kunnen passen. Eventjes werkt dat, maar word weet uiteindelijk toch weer de 'fabrieks'instellingen terug te vinden...

Weet ik niet, Office 2007 is bijvoorbaat bagger.

Quote:
Vraag 3:

Wat is trouwens goede defrag software? (Dus betere rotzooi dan standaard in Windows zit)

Ik gebruik diskeeper. Erg goede software, vind ik dan.

Quote:
Vraag 4:

Stel ik installeer XP naast Vista, krijg ik dan een hoop gezeik als ik later XP er weer afgooi? Met niet functionerende boot menu's enzo?

Volgens mij niet. Met VistaBootPro ( link ) kan je de BMD ofzo instellen. Als deze op vista staat, krijg je keuze menu tussen xp en vista. Als je xp weg haalt start vista automatisch op.

Quote:
Vraag 5:

Wat is een goede video kaart van max 100 euro, die geforce is, en werkt op een PCI express 1.0 poort?

Geforce 8600GT,

Quote:
Vraag 6:

Ik doe iets mis met mijn scherminstellingen:

Op mijn beeldscherm krijg ik soms in bepaalde situaties bij zwarte vlakken diagonale strepen te zien die snel lopen te knipperen.

Waar ligt dat aan en wat kan ik er aan doen?

Dat weet ik niet. Verander is van resolutie.

EDIT: 8800GT weg gehaald. Is een PCIE2.0 kaart

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zover mij bijstaat heeft Apple overleeft doordat MS-Office beschikbaar werd voor Apple, of bedoel je dat niet?

Nee, volgens mij is Gates vreemd genoeg aandeelhouder in Apple.

En dat geeft niet. Het is overduidelijk dat ie bij Mac vooral centen erin heeft gestopt en geen microsoft onzin.

Er is zelfs uit onderzoek gekomen dat Vista het beste draait op een....

mac... tja.

niet dat een macgebruiker er ook maar een seconde over nadenkt om Vista op zijn mac te gebruiken, maar oke.

Ik heb ook jarenlang met Windows gewerkt, ben overgestapt op de mac en ga noooooit meer terug.

De stabiliteit van OS X is ongekend.

En qua software? Gelukkig gebruik ik een hele hoop software niet, dus dat scheelt.

Er ik ben nog maar 1 programma tegengekomen dat ik niet kan gebruiken met de mac en da's Sonar.

Maar ook daar zijn voor de mac prima, zo niet betere alternatieven voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Snap nog steeds niet dat er zoveel zeikende windows users zijn en nog maar zo weinig die de overstap maken naar Apple.

Omdat ik als student geen mac kan betalen waarmee ik kan doen wat ik met mijn ibm-based rekenmachine ook kan.


Samengevoegd:

Quote:

[...]kwestie van ram bijprikken tot het vol zit.

Kwestie van geld...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid