Spring naar bijdragen

Jouw huiswerk van vandaag :)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 93
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

@ Benedictus: Klinkt wel als een hele leuke opdracht! Maar moet je ze echt daadwerkelijk rondleiden of is het slechts en alleen de presentatie?

Je moest eerst een verslag maken over de Sint Pieter en dan moet je een deel van je groep rondleiden. Dus gewoon met je groep door de Sint Pieter gaan wandelen en vertellen wat je weet. En hopen dat dat goed is.. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Al bezig? Kom op joh, lukt vast wel! smile.gif

En wat is huiswerk toch een fijne afleiding. Weer een paar uurtjes flink aan de slag geweest en heb vandaag van 15 pagina's 23 weten te maken. Denk dat dit wel snel af is, kan ik weer wat studiepunten scoren smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je een rechthoekige driehoek hebt, en van een van de niet-rechthoekige hoeken de tangens moet berekenen:

- De overstaande rechthoekzijde is de zijde tegenover de rechte hoek. Dit is de langste zijde en wordt ook wel de schuine zijde genoemd (dit is voor het ezelsbruggetje dat ik zo noem even belangrijk knipoog_dicht.gif)

- de overstaande zijde is de zijde tegenover de hoek waarvan je de tangens (of later sinus of cosinus) moet berekenen

- de aanliggende (rechthoek)zijde is de zijde die tussen de rechte hoek en de te berekenen hoek in ligt

Nu is er een handig ezelsbruggetje:

SOS CAS TOA

Sinus is de Overstaande gedeeld door de Schuine

Cosinus is de Aanliggende gedeeld door de Schuine

Tangens is de Overstaande gedeeld door de Aanliggende

yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik snap niks van mn wiskunde geval met de tagnens of iets wat er op mag lijken is het nou overstaand : aanliggende rechtoek zijde of aanliggende: overstaande rechthoekzijde?
nosmile.gif
Offf en dan in mn volgende paragraaf de sinus en cosinus ofzo ik snap er niks van
nosmile.gif

Collega van me. Ik snap van echt wiskunde ook geen donder, dus give me the hand. worshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nu is er een handig ezelsbruggetje:

SOS CAS TOA

Sinus is de Overstaande gedeeld door de Schuine

Cosinus is de Aanliggende gedeeld door de Schuine

Tangens is de Overstaande gedeeld door de Aanliggende

yes.gif

Dit gaat niet op als je lerares het in 1x had over lange zijde ipv. schuine zijde puh2.gifclown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

SOL CAL TOA clown.gif

However, ik heb 'm in het Engels geleerd (gymnasium kreeg wiskunde in het Engels, vandaar) en daar heet het ding gewoon áltijd hypotenusa, dus je krijgt SOH CAH TOA. En die gebruik ik nog steeds..

On topic:

Ik zóu dringend bezig moeten zijn met een 'boekverslag' voor Engels, deadline vrijdag. Maar dat ben ik al 3 uur lang niet puh2.gif

En zo kan het niet meer, zometeen heb ik Rome-reünie. Samen met m'n Engels lerares (onder andere)... Jaja XD

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Collega van me. Ik snap van echt wiskunde ook geen donder, dus give me the hand.
worshippy.gif

Nou idd ik ook niet en ook bijna niks heeft een reden als ik het knopje Tan indruk heb ik geeeenn idee wat er gebeurd!nosmile.gif dus weet ik ook niet wat voor nut het heeft en pfff rotvak!

Maaarrr Danku wel Dagmar!big-smile.gif

Dat ezelsbruggetje is best makkelijk!big-smile.gif

Kan ik in ieder geval weer verder met puzzelen hoe het zit als ik het mar 1 keer door heb dan lukt het vast wel!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanacht bezig geweest met mijn portofolio voor school De lol is dat ik het nooit eerder gedaan heb en dus er nu één moet maken die bijna 5 jaar beslaat puh2.gif

Vandaag verder niets gedaan, morgen is weer een nieuwe dag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

tsja, mijn huiswerk vandaag..

Probleem is dat t niet uitmaakt of ik t vandaag of morgen of nog een andere dag doe, als ik t maar doe..

Geeft zeer veel uitstellend gedrag yes.gifnosmile.gifclown.gif

Maar goed, mijn doel vandaag: minimaal 1 hoofdstuk lezen (uit het boek: Why zebra's don't get ulcers) en t standpunt over het nieuwe leren verbeteren..

ieuw nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

M'n essay is nog steeds niet af... Heeft iemand zin om een essay te schrijven over de invloed van global warming op ontwikkeling met als standpunt dat er geld voor ontwikkelingshulp gestoken moet worden op milieu bescherming ? engel.gif

Wat wel leuk is btw, erover lezen enzo, maar dat schrijven gaat me niet zo makkelijk af...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag weer bezig geweest met Kwaliteitszorg. Helaas nog niet af, ondanks het feit dat ik er zo lekker mee bezig was. Vandaag op school weer flink afgeleid door allerlei zakenregeldingen, minder, maar hopelijk is alles nu weer op de rit.

Verder bezig geweest met een paar verslagen: 'Werken op het (mijn instelling)' ' Psychiatrie door de eeuwen heen.' en ' Omgaan met het syndroom van Korsakov.'

Jawel jawel puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er moet morgen een projectverslag in en ik kreeg de "definitieve" versie daarnet onder ogen en het is wel zo'n ongelofelijk baggerding. Zelfs het lettertype gelijktrekken is niet gelukt, een inhoudsopgave is veel te moeilijk om het over de inhoud maar niet te hebben.

Verder moet ik mijn artikel herschrijven (dat gaat niet vandaag gebeuren) en zorgen dat ik mijn PGO taken bijwerk (gaat ook vandaag niet lukken)

* zoveel vragen nu nog antwoorden vindt samenwerken stom boosrood.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er moet morgen een projectverslag in en ik kreeg de "definitieve" versie daarnet onder ogen en het is wel zo'n ongelofelijk baggerding. Zelfs het lettertype gelijktrekken is niet gelukt, een inhoudsopgave is veel te moeilijk om het over de inhoud maar niet te hebben.

Verder moet ik mijn artikel herschrijven (dat gaat niet vandaag gebeuren) en zorgen dat ik mijn PGO taken bijwerk (gaat ook vandaag niet lukken)

* zoveel vragen nu nog antwoorden vindt samenwerken stom
boosrood.gif

pet.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid