Spring naar bijdragen

60 dagen in Indonesie


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

De afgelopen 60 dagen was ik in Indonesie. Ik was hier op zendingdsreis in Jakarta.

Graag wil ik met jullie deze geweldige tijd delen. Ik verbleef met een grote christelijke organisatie in Jakarta. Ik zat in een team met 6 gekke meiden. Elke dag behalve maandag gingen we de straat op naar sloppenwijken toe. Om zo God's liefde met deze mensen te delen. Indonesie is het grootste moslim land ter wereld. En dus is het een hele uitdaging om zo maar een sloppenwijk in te lopen en over God's liefde te beginnen. Toch als wij zonder vrees voor hun kwamen hadden hun geen vrees voor onze verhalen.

Vaak mochten we voor mensen bidden, het evangelie uitleggen en sommige namen zelfs Jezus aan! halleluja!

God is zo goed!

Het was geweldig om te zien hoe moslims genezen werden door Jezus. Laat ik 1 voorbeeld geven. Er was een hele oude vrouw die op een dikke deken op de grond van een verlaten treinstation slaapt. Ze is heel dun, heeft geen geld voor eten of iets anders en leeft van dat wat de rest van de treinstation mensen haar geven.

Ze kwam naar ons toe en zei: Ik hoorde dat jullie voor de zieke bidden, ik ben bijna blind kunt u bidden?

Ja natuurlijk. We baden voor haar dat ze zou zien in Jezus naam en na 1 minuut vroegen we haar haar ogen op te doen. Ze schrok heel erg, want ze kwam er achter dat een blanke voor haar gebeden had. Ze kon weer zien en was helemaal verbaasd. Ze vroeg ons hoe dat kwam, en we legde haar het evangelie uit. Ze vertelde dat ze moslim was wat voor ons DE reden was om haar uit te nodigen Jezus aan te nemen in haar leven als Redder en Verlosser. Dat wou ze wel en dus baden we het zondaars gebed met haar. Ze was in een jubel stemming en vertelde iedereen dat ze weer kon zien. We teste het nogmaals met hoeveel vingers steek ik op maar ook daar slaagde ze voor met vlag en wimpel.

Ik vind het geweldig om te zien dat God zo werkt! We hebben ook kleding en eten uit gedeeld. Het is heerlijk om routine werk te doen terwijl je bid voor de familie's wie die zakken rijst en eten gaan ontvangen. Soms zaten we hele avonden alleen maar zakken met rijst en ander voedsel te maken.

60 mensen wouden met Jezus trouwen (hihi wij zijn de bruid) tijdens een kerk dienst. Geweldig! de armste van de armste rennen naar Jezus. Ze weten dat ze HEM nodig hebben.

Verder was het geweldig om de kinderen te zien. we hebben urenlang spelletjes gespeeld, en al vonden wij he allang niet leuk meer, die kinderen bleven maar door gaan!

Ook was er een groepje zwarte magieers zoals ze zich zelf noemen bij ons gekomen. En 1 voor 1 werden ze bevrijd en in lijn met God gezet. Het was zo gaaf om een treurig gezicht beschadigd door drugs en drank zo te zien veranderen in een lach en om Jezus in hun ogen te zien. halleluja.

Ik wil het hier bij laten. Je kan de foto's bekijken op: link

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid