Spring naar bijdragen

uittreding


Aanbevolen berichten

Halo, ik ben gelovig, maar ik heb een klein probleempje

Ik heb een vriendin en die heeft beslist om iets heel vreemd te doen!

Ze wil uit haar lichaam treden, al geloof ik daar niets van.

Ik heb voor de zekerheid een paar sites bekeken over dat soort uittreding,

dus met je ziel uit het lichaam en weer terug, om zeker te zijn dat het veilig is voor mijn vriendin, maar op sommige sites staat dat het gevaarlijk is en op sommige niet.

Maar mijn vraag is: heeft God verboden om dit soort dingen als \"uittreden uit het lichaam\" te doen.

Staat het ergens in de bijbel dat het niet mag, of ergens anders.

Hartelijke groeten!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Halo, ik ben gelovig, maar ik heb een klein probleempje

Ik heb een vriendin en die heeft beslist om iets heel vreemd te doen!

Ze wil uit haar lichaam treden, al geloof ik daar niets van.

Hoe is ze van plan dat te gaan doen?

Maar vooral; waarom?

Quote:
Ik heb voor de zekerheid een paar sites bekeken over dat soort uittreding,

dus met je ziel uit het lichaam en weer terug, om zeker te zijn dat het veilig is voor mijn vriendin, maar op sommige sites staat dat het gevaarlijk is en op sommige niet.

Als ze namelijk met drugs in de weer gaat, zet dan vooral veel suiker(-houdende dingen) en vruchtensap (vitamines) klaar. Alcohol mag ook nog, daarvan neemt het drug-effect ook af. Voor als 't 'misgaat'...

Quote:
Maar mijn vraag is: heeft God verboden om dit soort dingen als "uittreden uit het lichaam" te doen.

Staat het ergens in de bijbel dat het niet mag, of ergens anders.

Hartelijke groeten!

Weet ik zo snel het antwoord niet op

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]God gebruikt geen occultisme.

Klopt. God gebruikt inderdaad geen occultisme. Uittreding is ook geen occultisme. Uittreding kán occultisme zijn. Als een niet-christen uittreedt is dat occult en meer dan levensgevaarlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

want, dat lijkt op iets duivels toch?

Iets dat helemaal niet normaal is
party.gif

toch?

En wat bedoel je met " In uitzonderlijke gevallen" geef eens alsjeblieft een voorbeeld
smile.gif

En wat geloof je zelf? Wat geloof je in je dagelijkse leven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

sorry, maar kan iemand uitleggen wat occultisme is?

link

Occultisme is één van de werkmethoden van de duivel.


Samengevoegd:

Quote:

ik geloof dat God bestaat, en dat je aan zijn bevelen en regels moet voldoen!
yes.gif

Waarom zou een mens zich aan Gods bevelen en regels houden?


Samengevoegd:

Quote:

want, dat lijkt op iets duivels toch?

Iets dat helemaal niet normaal is
party.gif

toch?

En wat bedoel je met " In uitzonderlijke gevallen" geef eens alsjeblieft een voorbeeld
smile.gif

Het ís wel eens (meer dan één keer) voorgekomen dat een christen duizenden kilometers ging overbruggen om een mens te genezen van ziekte met de kracht van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Halo, ik ben gelovig, maar ik heb een klein probleempje

Ik heb een vriendin en die heeft beslist om iets heel vreemd te doen!

Ze wil uit haar lichaam treden, al geloof ik daar niets van.

Ik heb voor de zekerheid een paar sites bekeken over dat soort uittreding,

dus met je ziel uit het lichaam en weer terug, om zeker te zijn dat het veilig is voor mijn vriendin, maar op sommige sites staat dat het gevaarlijk is en op sommige niet.

Maar mijn vraag is: heeft God verboden om dit soort dingen als \"uittreden uit het lichaam\" te doen.

Staat het ergens in de bijbel dat het niet mag, of ergens anders.

Hartelijke groeten!

Door hoe en wie wilt ze dit doen eigenlijk want het gaat toch niet zomaar.

Gaat om de handelingen, volgens God mogen we niet bezig zijn met geesten en demonen. Heksen Geestenbezweerders bangspreuken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar ik zal komen op gezichten en openbaringen des Heren. Ik weet van een mens in Christus,veertien jaar is het geleden – of het in het lichaam was, weet ik niet, of dat het buiten het lichaamwas, weet ik niet, God weet het – dat die persoon weggevoerd werd tot in de derde hemel. En ikweet van die persoon – of het in het lichaam of buiten het lichaam was, weet ik niet, God weet het– dat hij weggevoerd werd naar het paradijs en onuitsprekelijke woorden gehoord heeft, die heteen mens niet geoorloofd is uit te spreken. Over die persoon zal ik roemen, maar over mijzelf zalik niet roemen’. 2 Korinthe 12:1-5

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar ik zal komen op gezichten en openbaringen des Heren. Ik weet van een mens in Christus,veertien jaar is het geleden – of het in het lichaam was, weet ik niet, of dat het buiten het lichaamwas, weet ik niet, God weet het – dat die persoon weggevoerd werd tot in de derde hemel. En ikweet van die persoon – of het in het lichaam of buiten het lichaam was, weet ik niet, God weet het– dat hij weggevoerd werd naar het paradijs en onuitsprekelijke woorden gehoord heeft, die heteen mens niet geoorloofd is uit te spreken. Over die persoon zal ik roemen, maar over mijzelf zalik niet roemen’. 2 Korinthe 12:1-5

Er staat duidelijk dat Paulus niet weet of hij zijn lichaam is uitgetreden. Deze persoon weet heel duidelijk dat ze dat wel wil. Met als doel een mooie ervaring hebben. In een geestelijke wereld waar je niet thuis hoort behalve als God je daar heen roept.

Paulus KREEG dit visioen of hoe je het noemen wilt (gezicht, openbaring enz.)

Laat ik even de staten vertaling aanhalen.

Quote:
2 Ik ken een mens in Christus, voor veertien jaren (of het geschied zij in het lichaam, weet ik niet, of buiten het lichaam, weet ik niet, God weet het), dat de zodanige opgetrokken is geweest tot in den derden hemel;

3 En ik ken een zodanig mens (of het in het lichaam, of buiten het lichaam geschied zij, weet ik niet, God weet het),

4 Dat hij opgetrokken is geweest in het paradijs, en gehoord heeft onuitsprekelijke woorden, die het een mens niet geoorloofd is te spreken.

Hier staat het woord OPGETROKKEN, inplaats van weggevoerd. Dat betekend dus als je de statenvertaling leest dat die persoon opgetrokken werd en niet dat die persoon besloot ergens heen te gaan.

Maar zelfs als je het woord wegvoeren gebruikt word iemand weggevoerd, ik kan niet mij zelf wegvoeren wel?

Een prettige ervaring nodig hebben in je leven hebben we allemaal wel eens. Ik denk dat daar dan de uitdaging ligt naar God te gaan en te vragen of Hij je een prettige ervaring wil geven.

Weet dat satan niet kan scheppen alleen kan kopieren. Dus dat wat God kan doen kopieert satan.

En weet dat deze mensen opgetrokken werden naar de 3e hemel en het paradijs. Daar heb je toch echt JEZUS voor nodig om daar te komen. En ik weet heel zeker dat ik niet beslis dat ik daar heen ga maar de Heer, der Heerschare.

Ik hoop dat het wat duidelijker is geworden.

Ik geloof dat dit een mooie afsluiter is:

Johannes 14: 5-14

5 Toen zei Tomas: ‘Wij weten niet eens waar u naartoe gaat, Heer, hoe zouden we dan de weg daarheen kunnen weten?’

6 Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.

7 Als jullie mij kennen zullen jullie ook mijn Vader kennen, en vanaf nu kennen jullie hem, want jullie hebben hem zelf gezien.’

8 Daarop zei Filippus: ‘Laat ons de Vader zien, Heer, meer verlangen we niet.’

9 Jezus zei: ‘Ik ben nu al zo lang bij jullie, en nog ken je me niet, Filippus? Wie mij gezien heeft, heeft de Vader gezien. Waarom vraag je dan om de Vader te mogen zien?

10 Geloof je niet dat ik in de Vader ben en dat de Vader in mij is? Ik spreek niet namens mezelf als ik tegen jullie spreek, maar de Vader die in mij blijft, doet zijn werk door mij.

11 Geloof me: ik ben in de Vader en de Vader is in mij. Als je mij niet gelooft, geloof het dan om wat hij doet. 12 Waarachtig, ik verzeker jullie: wie op mij vertrouwt zal hetzelfde doen als ik, en zelfs meer dan dat, ik ga immers naar de Vader.

13 En wat jullie dan in mijn naam vragen, dat zal ik doen, zodat door de Zoon de grootheid van de Vader zichtbaar wordt.

14 Wanneer je iets in mijn naam vraagt, zal ik het doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Kimberly,

Als iets niet 'A' is wil nog niet zeggen dat het meteen 'B' is. Het is heel makkelijk om te zeggen, het is niet van God want God laat je uittreden (of optrekken), dan is het van Satan. Het heeft ook niets met scheppen en kopieeren te maken. Je schept niets, je kopieert ook niets. Waarom je zo een tekst aanhaalt is me compleet onduidelijk en heeft ook niets met de discussie te maken. Je komt met Bijbelteksten waarvan ik denk van, mijn God, weet ze wel waar ze het over heeft. Kun je in normale woorden aantonen dat jouw Bijbelteksten iets te maken hebben met uittreden? Ik zie de link namenlijk niet. En kom dan niet met meer Bijbelteksten maar leg het in algemeen Nederlands uit wat je bedoelt en wat de link is.

Ik denk dat uittreden iets is wat de geest kan. In normale omstandigheden zit de geest vast aan het lichaam. Een aantal mensen in het alternatieve circuit zegt dat als je slaapt/droomt, je geestelijk lichaam buiten je fysieke hangt, om weer op te laden voor de volgende dag.

Ik denk dat uittreden niet iets natuurlijks is maarrr,.. ik denk dat dit in eerste instantie niets met goed of kwaad te maken heeft. Het is eigen risico van de beoefenaar die de geestelijke wereld ingaat en daar vanalles kan oplopen of niet.

Stel, ik wil vanuit een vliegtuig parachute springen. Dat zou ik normaal nooit kunnen. Het is dat de mensen een vliegtuig hebben ontdekt en gebouwd. Vaak zal de sprong goed gaan maar als mn parachute eens niet opengaat ben ik shiz-kebab, om het maar eens plat te zeggen. Eigen risico. Is het de mens ooit bedoeld op aarde vanaf 10km hoog te springen?

Chris

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid