Spring naar bijdragen

Gereformeerde Hogeschool - GPW


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hallo iedereen!

Vorig schooljaar ben ik begonnen met de opleiding GPW aan de Evangelische Theologische Hogeschool. Alleen heb ik daar niet genoeg studiepunten behaald, omdat ik een verkeerde instelling had. Ik heb er veel over mezelf geleerd en leuke dingen meegemaakt. Alleen mag ik dus daar niet meer de studie GPW volgen. Omdat deze studie mij eigenlijk wel ligt zou ik volgend jaar deze studie wel weer opnieuw willen beginnen op de GH.

Zijn er mensen hier die op de Gereformeerde Hogeschool zitten in Zwolle? Hoe is bijvoorbeeld de sfeer daar? Is het echt gereformeerd (niet negatief bedoelt, want het kan ook een pluspunt zijn juist.)

BVD,

Gerben Schipper

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo iedereen!

Vorig schooljaar ben ik begonnen met de opleiding GPW aan de Evangelische Theologische Hogeschool. Alleen heb ik daar niet genoeg studiepunten behaald, omdat ik een verkeerde instelling had. Ik heb er veel over mezelf geleerd en leuke dingen meegemaakt. Alleen mag ik dus daar niet meer de studie GPW volgen. Omdat deze studie mij eigenlijk wel ligt zou ik volgend jaar deze studie wel weer opnieuw willen beginnen op de GH.

Zijn er mensen hier die op de Gereformeerde Hogeschool zitten in Zwolle? Hoe is bijvoorbeeld de sfeer daar? Is het echt gereformeerd (niet negatief bedoelt, want het kan ook een pluspunt zijn juist.)

BVD,

Gerben Schipper

Niet zeuren gewoon goed je best doen op die school meer niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Jawel hoor... Toen ik hoorde op een open dag dat ze iemand geweigerd hadden heb ik die opleidingdirecteur ofzo naderhand nog gevraagd naar de reden, maar door die uitleg vond ik het alleen nog maar belachelijker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Oke, bedankt voor de reacties, maar nog niet concrete antwoorden. Jammer van de kritiek, en aan antwoorden van Sacerdos heb ik niks, en ook een beetje jammer dat een woord als gereformeerd al meteen associatie wekt van bepaalde scholen/mensen, terwijl ze niet weten waar ze over praten. Mensen die wel weten waar ze over praten zeg ik niks over

Ik vind wel dat aan de ene kant een GEREFORMEERDE hogeschool mensen 'mag' weigeren, het is niet voor niets een gereformeerde (christelijke) school. Ik weet wel dat een kennis van mij daar ook SPH of MWD studeert en eigenlijk baptist is, daar wordt verder niet echt een probleem van gemaakt.

Maar zijn er verder nog mensen hier die op de GH zitten of hebben gezeten en hun ervaringen willen delen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Oke, bedankt voor de reacties, maar nog niet concrete antwoorden. Jammer van de kritiek, en aan antwoorden van Sacerdos heb ik niks, en ook een beetje jammer dat een woord als gereformeerd al meteen associatie wekt van bepaalde scholen/mensen, terwijl ze niet weten waar ze over praten. Mensen die wel weten waar ze over praten zeg ik niks over

Ik vind wel dat aan de ene kant een GEREFORMEERDE hogeschool mensen 'mag' weigeren, het is niet voor niets een gereformeerde (christelijke) school. Ik weet wel dat een kennis van mij daar ook SPH of MWD studeert en eigenlijk baptist is, daar wordt verder niet echt een probleem van gemaakt.

Maar zijn er verder nog mensen hier die op de GH zitten of hebben gezeten en hun ervaringen willen delen?

Ik ben Gereformeerd en mensen uit mijn kerk zijn er niet welkom.

2 Vragen:

Waar zit het punt Gereformeerd dan?

Waar zit het punt Christelijk dan?
Link naar bericht
Deel via andere websites

Gerben

De sfeer op de GH in Zwolle is zeer goed te vergelijken met die van de CHE en ETH. Niet het gereformeerde, maar het christelijke staat centraal om mee te geven aan studenten in hun vorming tot diverse ondersteunende (pastorale) beroepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

@ThijsK; Daar heb je natuurlijk wel een punt. Ik weet natuurlijk niet de reden waarom ze niet welkom zijn. Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Dan is even de vraag wat je onder christelijk en/of gereformeerd verstaat. Maar bijbels is het niet om mensen te weigeren natuurlijk

@Timon; Inderdaad jammer, vooral veel nieuwe mensen die ik heb leren kennen ga ik missen. Maar jij veel succes met het 2de jaar en ik kom nog wel een keer langs.

@HenkG; Mooi om te horen! Heb je zelf ervaring?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Gerben,

Ik ga straks naar het 2e jaar van de GH. Als ik een aantal kenmerken op mag noemen van de GH:

-Kleinschalig;

-Persoonlijk betrokken;

-Dicht bij de bijbel;

-Modules van verschillende vakken zijn goed geintegreerd.

-Christus centraal

En die Gereformeerde Theologie heeft mij erg goed gedaan. Ik kom zelf meer uit de evangelische hoek en had nooit echt nog studie kunnen doen naar de drie-eenheid bijv. of dat Jezus God en Mens is. Terwijl ik wel met die vragen zat. M.a.w. ik vind in dat opzicht het een gedegen opleiding (niet voor niets Gereformeerd he?).

Toch is dit denk ik per persoon verschillend.

Het is zeker geen zwarte-kousen opleiding. En die opmerking over die toelating hierboven, betekent niet dat het geen goede opleiding is. Ik kan je aanraden om hier je opleiding te doen. Toch denk ik dat er wel wat opstartproblemen zouden kunnen voordoen, omdat het eerste jaar is dat de GPW fulltime van start gaat in Zwolle.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel van je.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Gerben

Ken de GH niet als ex-student daar. Ben een aantal jaren lid geweest van de studentenvereniging waar vele studenten van de GH ook op zaten. Ook heb ik er ooit voor eerstejaars wat mogen vertellen over mijn idee over mijn toenmalige werk met en voor daklozen als soort gastdocent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid