Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik denk dat een relatie van een meisje van 15 en een man van 37 niet heel erg gaat werken. nooo.gif Ze leven in een totaal andere wereld; de één zit nog op school terwijl de ander al heel lang daar vanaf is.

Natuurlijk is leeftijd alleen maar een getal en gaat het daar niet om, maar om de liefde. Ik denk dat er tussen een 37-jarige en een 15-jarige best liefde kan zijn (vader-dochter, neef-nicht, oom-nicht etc), maar ik denk niet dat deze benut moet worden als relatie, simpelweg omdat zij nog een kind is en hij al echt een tijd volwassen is.

Ik zeg niet dat het verboden moet zijn, maar ik denk gewoon dat het niet echt de bedoeling is. Iemand van 15 moet kunnen genieten van zijn tienerjaren en een kring om zich heen bouwen van min of meer leefdtijdsgenoten lijkt mij..

Bovendien vind ik het ook niet echt gezond dat een 37-jarige op een meisje van 15 verliefd raakt; dan krijg ik wel een beetje pedofilie-achtige gedachten..

PS. Ik ben zelf 16 en heb een relatie met iemand van 21; ik vind dan ook dat er heus wel een paar jaar tussen mag zitten, als het maar niet te gek wordt knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 295
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Aloha!

Ik denk dat leeftijd niet heel erg veel uitmaakt... Kijk, zoals Hooofff hiervoor zei, dat meisje van 15 en een man van 37... Nee. Maar als ze allebei al volgroeid zijn? Stel dat het meisje 30 is en de man 52... dat verandert het wel. Ik ken zelf een meisje van 20 dat een zeer serieuse relatie heeft met een man van ongeveer 40... Ik moet er zelf niet aan denken, maar als ze er nou gelukkig mee zijn... Staat er iets in de bijbel hierover?

Loppesj

Ps: mijn zus van 21 gaat deze zomer trouwen met Jan van 32!!! En ze zijn zoooooo gelukkig samen!!! Echt heel tof!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi,

Loppesj, je hebt gelijk, het maakt heel veel uit als een van de twee nog niet volwassen is. Als dit niet het geval is, word het wel heel lastig..

Natuurlijk is de een eerder volwassen dan de ander, maar over het algemeen als je lichamelijk nog niet volwassen bent, leef je toch in een andere wereld dan wanneer je een jaar of 20 bent.

bye bye.gif

Hooofff

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Afgezien van dat ik een leeftijdsverschil van 22 jaar niet normaal vind, lijk het me niet eens leuk. Je komt echt ontzettend lastige dingen tegen mbt trouwen, kinderwens, levensverwachting etc. Het lijkt me onverstandig om eraan te beginnen. Natuurlijk kan het gebeuren dat je verliefd op elkaar wordt. Maar dat wil nog niet meteen zeggen dat je dan ook de ware voor elkaar bent, en dat je een relatie moet beginnen. Kijk, iedereen moet doen wat hem/haar zelf goed dunkt, maar volgens mij weet je niet echt waar je aan begint.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

15 en 37....als ik dat hoor dnek ik altijd dat die meid n vaderfiguur zoekt....en niet liefde als in n relatie. Het grote probleem met leeftijdsverschillen blijft altijd dat er ook een verschil is in generatie maar ook in interesses, vrienden, levensvisie, etc etc. Een meisje van 15 heeft nu eenmaal n heel ander leven dan ienmand van 37....

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ken n verhaal van n meisje van 15, da verkering had m,et n gozer van 18. Ze hadden sex, meisje raakt onbedoeld zwanger. Ze moest van dr ouders abortus laten plegen en dr ouders klaagden deze jongen aan voor pedofelie. Ondanks t feit dat de sexuele handelingen geheel vrijwi+llig waren en ze n relatie hadden, is deze jongen toen wel veroordeeld voor pedofelie.......

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat meisje had dan waarschijnlijk zelf ook wel wat meer kunnen zeggen in die zaak, wat ze kennelijk dus niet gedaan heeft, of daar kreeg ze de kans niet voor. Maar ze hadden het ook veilig moeten doen en ze hadden betere communicatie moeten hebben tussen de ouders en de 'kinderen'.

Maar 15 en 37 is inderdaad wel wat verschillend.

En 15 is sowieso nog wat jong, dus ik kan me niet goed voorstellen dat dit ook echt wat zou worden. Maar je weet het nooit natuurlijk.

Als je zelf niet in de situatie zit kan je er moeilijk over oordelen.

En stel dat het wel allemaal goed zit, en je bent echt helemaal gelukkig met elkaar, dan moet je ook nog maar tegen het commentaar uit je omgeving kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 september 2004 14:36:05 schreef Janneke het volgende:

Dat meisje had dan waarschijnlijk zelf ook wel wat meer kunnen zeggen in die zaak, wat ze kennelijk dus niet gedaan heeft, of daar kreeg ze de kans niet voor. Maar ze hadden het ook veilig moeten doen en ze hadden betere communicatie moeten hebben tussen de ouders en de 'kinderen'.

Het meisje was 15, minderjarig.....die heeft in een rechtszaal, waar dr ouders n zaak aanpsnnen tegen die jongen, niks tegen in te brengen. Overigens is het hebben van sex als meerderjarige met n minderjarige ten allen tijden verboden, ook al is t vrijwillig!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 september 2004 14:40:06 schreef Ambertjuh het volgende:

Het meisje was 15, minderjarig.....die heeft in een rechtszaal, waar dr ouders n zaak aanpsnnen tegen die jongen, niks tegen in te brengen. Overigens is het hebben van sex als meerderjarige met n minderjarige ten allen tijden verboden, ook al is t vrijwillig!

Maar dan nog...

Als dat meisje goed had gepraat met haar ouders én met die jongen erbij, dan hadden ze erachter gekomen dat er helemaal geen sprake was van slechte bedoelingen en dan had heel die rechtzaak er niet hoeven te zijn.

Maar ja, dat is dus kennelijk niet gebeurd, of ik heb verkeerde denkbeelden over hoe zo een situatie bij mij zou verlopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

essie ik vind het heel leuk dat je vanaf het begin af aan hamert op pedofielie, hierover wil ik je overigens even in corrigeren.

Jij zegt dat op het moment dat er een sexsuele relatie bestaat tussen een 37jarige en een 15 jarige, dat dit automatisch tot pedofilie gestempeld wordt door de wet.

Dit is zeer zeker niet waar. Pas op het moment dat de Minderjarige niet met de sexsuele relatie akkoord gaat (word gedwongen sex te hebben) is het een geval van pedofilie.

Overigens in een liefdes relatie waarin geen sexsuele handelingen worden verricht tussen een 15 en een 37 jarige is geen pedofiele relatie. want de dikke van dale zegt over pedofiel het volgende

pe·do·fiel (de ~ (m.), ~en)

1 iem. met voorkeur voor seksueel verkeer met jonge kinderen => pedo, pedoseksueel

Verder ben ik het wel met je eens dat het maatschappelijk niet verantwoord is in mijn ogen.

Ook is een 15 jarige naar mijn idee niet 'ver' genoeg om een dermate serieuse relatie aan te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 11 september 2004 17:54:59 schreef Eric het volgende:

essie ik vind het heel leuk dat je vanaf het begin af aan hamert op pedofielie, hierover wil ik je overigens even in corrigeren.

Jij zegt dat op het moment dat er een sexsuele relatie bestaat tussen een 37jarige en een 15 jarige, dat dit automatisch tot pedofilie gestempeld wordt door de wet.

Dit is zeer zeker niet waar.

Eric,

Voor de wet ben je misschien geen pedofiel, maar in de ogen van (veel)gezonde mensen toch wel. Een leeftijd van 22 jaar zal betekenen dat jou toekomstige vrouw nu nog in de wieg ligt. Naar mijn mening toch niet echt de bedoeling...

Gabriël

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 11 september 2004 18:02:03 schreef gabriël het volgende:

[...]

Eric,

Voor de wet ben je misschien geen pedofiel, maar in de ogen van (veel)gezonde mensen toch wel. Een leeftijd van 22 jaar zal betekenen dat jou toekomstige vrouw nu nog in de wieg ligt. Naar mijn mening toch niet echt de bedoeling...

Gabriël

naar mijn mening is het de bedoeling dat je geheel mijn post leest.

Als je dat had gedaan reageerde ik op essie op het punt dat zij zei dat je sowieso pedofiel bent als je een relatie hebt met een minderjarige volgens de wet.

Hier speel ik op in.

als je dus ook verder gelezen hebt had je kunnen lezen dat het ook in mijn ogen niet maatschappelijk verantwoord en dus maatschappelijk niet geaccepteerd is.

als je dus ook verder had gelezen had je deze reactie niet hoeven maken..

dus voor de volgend keer.. lees heel de post... denk er even over na.. lees de post desnoods nogmaals en maar dan een opmerking.

Een kleine les in het reageren zonder frustraties smile.gif

Houdoe

eric

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 11 september 2004 18:08:10 schreef Eric het volgende:

[...]

naar mijn mening is het de bedoeling dat je geheel mijn post leest.

Als je dat had gedaan reageerde ik op essie op het punt dat zij zei dat je sowieso pedofiel bent als je een relatie hebt met een minderjarige volgens de wet.

Hier speel ik op in.

als je dus ook verder gelezen hebt had je kunnen lezen dat het ook in mijn ogen niet maatschappelijk verantwoord en dus maatschappelijk niet geaccepteerd is.

als je dus ook verder had gelezen had je deze reactie niet hoeven maken..

dus voor de volgend keer.. lees heel de post... denk er even over na.. lees de post desnoods nogmaals en maar dan een opmerking.

Een kleine les in het reageren zonder frustraties
smile.gif

Houdoe

eric

Eric ik weet niet of ik jou frustreerde met mijn opmerking, ik reageerde iig niet gefrustreerd.

Ik heb je hele post gelezen, met opmerking van Essie en ben van mening dat niet wat de wet zegt pedofilie is, maar meer wat de normale mens hiervan denkt.

Als een kind van 12 toestemming geeft voor gemeenschap is er dan sprake van pedofilie of niet? Zie het gaat me niet om wat de wet ervan zegt, maar wat je als mens nog redelijk vind.

Ik heb niet de intentie gehad je hier te frustreren, excuses als ik dit wel deed.

Eigenwijs als ik ben heb ik toch maar even opgezocht of je gelijk hebt. Dit zijn mijn bevindingen:

Uit het wetboek van strafrecht:

XIV Misdrijven tegen de zeden

Art. 245

Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Wel strafbaar dus...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.

er staat dat wanneer je sex met iemand van tussen de 12 en 16 jaar hebt je op dat moment strafbaar bent.

dat staat er in de wet.

Maar wanneer dat tersprake zou komen buiten een rechterlijke macht om waarin de minderjarige hier mee akkoord is gegaan is er geen sprake van pedofielie.

maar even tussen jou en mij.. ik ben niet gefrustreerd hoor.. ik vind het alleen jammer dat ik reageer op een punt van essie, en dat ik daarna zeg dat ik het daar mee eens ben.

Dat ik het dus niet toelaatbaar vind.

en dat je dat vervolgens buiten beschouwing laat

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 11 september 2004 15:08:08 schreef regenboogje het volgende:

Het is zo ongeveer de standaard dat de jongen iets ouder is in de relatie. Een meisje van 15 met een jongen van 19 is niet echt heel vreemd meer. Wat vinden jullie er van als je het omdraait? Een meisje van 19 met een jongen van 15?

is grappig je dat op merkt ik vind zoals je al zij dat eigenlijk idd raarder...

klinkt misschien gek mar ik vind eigenlijk dat de jongen ouder moet zijn...verbaasd.gif

jongens jonger als mij hebben vaak heel andere trekjes en jongens ouder dan bij vind ik veel gezelliger als van mijn leeftijd

raar eigenlijk...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid