Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Ik vroeg me af of er hier nog meer musicalliefhebbers rondhangen. Gisteren ben ik voor de tweede keer naar Les Misérables geweest en ik heb ontzettend genoten. Het feit dat mijn nichtje voor kleine Cosette speelt was een aanleiding om naar deze musical te gaan, maar nu ben ik echt fan geworden. Ik luister naar het nieuwe nederlandse cast-album 'as we speak', en bij sommige nummers krijg ik echt kippenvel, zo mooi.

Een tijd terug heb ik Grease gezien in Breda, dat was mijn eerste musical. Sinds gisteren heb ik er geloof ik een nieuwe (dure) hobby bij... volgende wens op mijn lijstje is The Sound of Music die in het Eftelingtheater komt.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen, favoriete acteurs en actrices, lievelingsmusicals, mooie liedjes, etc. etc. Hier kun je ze kwijt.

Lievelingsmusical: Les Misérables

Favorite acteur: Wim van den Driessche (Javert in Les Mis)

Favoriete liedje: \"Nog een dag\" (Les Mis)

Ik heb nog niet veel musicals gezien, dus vandaar is Les Mis favoriet widegrin.gif

_Les_Mis_rables__v_239255a.jpeg

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 88
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Volgens mij was het Carice van Houten die zei dat toneel goud is, film is zilver en musical is plastic. Dat laatste omdat het een soort McDonalds formule voor amusement is, overal ter wereld worden dezelfde musicals uitgevoerd in hetzelfde jasje, alleen met een andere taal. Het staat me net zo tegen als Disney-films.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Les Misérables is echt een aanrader zvnna, en er is nu een actie dat je twee kaartjes voor de prijs van 1 kan kopen. Ik kan je de link wel geven als je interesse hebt. En met een CJP-pas kan je ook voor de helft van de prijs, als je op de dag van de voorstelling een kaartje koopt.

En Alex, je hóeft er niet naartoe. Niemand zal je dwingen hoor.

BM, ik heb natuurlijk niet veel voorbeelden, maar Les Mis is keihard werken voor die acteurs. Je moet in elk geval een strot tot en met hebben en het is kei-intensief. Petje af voor die mensen die daar avond na avond staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga midden augustus naar Tarzan. Heb er wel zin in maar ik ben benieuwd of het aan Lion King kan tippen. Dat was de eerste en tot nu toe enige musical waar ik ben geweest en die was echt meesterlijk smile.gif

Verder vind ik opera ook leuker eigenlijk puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was gisteren met een vriendin naar Les Misérables en zij zei ook dat the Lion King nog imposanter was. Die heb ik helaas nog nooit gezien, maar misschien komt dat er nog eens van als ik naar Londen ga. Voor nu ben ik in elk geval danig onder de indruk van Les Mis smile.gif

Opera ken ik niet echt eerlijk gezegd... misschien kan ik m'n CJP pas daar ook eens voor gebruiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

musicals big-smile.gifbig-smile.gifbig-smile.gif

ik ben twee keer naar Aida geweest, een keer naar the Sound of music (was destijds in het cogrescentrum in Den Haag), de drie musketiers heb ik gezien, de Leeuwenkoning, Les Miserables, Tarzan..

dat maakt 7 bloos.gif das best veel.. (zeker gezien de prijs nosmile.gif)

ik vind het helemaal geweldig, Aida was de 1e die ik zag, die heeft heel veel indruk gemaakt, de Leeuwenkoning en Tarzan waren beide prachtig aangekleed, een waar spectakel, Les Mis, tsja, de klassieker, de musical die iedereen gezien moet hebben. Die is echt helemaal prachtig smile.gif een favoriet kan ik dus niet echt noemen knipoog_dicht.gif

Wel, het mooiste lied: hoor je 't zingen op de straat (Les Mis)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi was ie hè, zvvnna smile.gif

Drie weken geleden ben ik naar The Sound of Music in de Efteling geweest, van een heel ander kaliber natuurlijk dan Les Mis, maar wel heel leuk. De zaal zat vol kinderen en er werd volop meegeklapt tijdens de liedjes.

Ik heb het nu in m'n bol gekregen om The Phantom of the Opera en The Lion King te gaan zien in Londen... maar ik heb er de centen niet voor, dus dat is een projectje voor de toekomst knipoog_dicht.gif

@Snuffie: Jaaa, mooi lied! Daar ademt echt revolutie uit widegrin.gif

Is er hier iemand die de Phantom heeft gezien? De NL of EN versie? Hoe was die?

Link naar bericht
Deel via andere websites

oh, en ik ben er nog één vergeten..

Toen ik met school in Londen ben geweest, heb ik daar de musical 'We will rock you' gezien. Die was ook wel errug leuk, allemaal liedjes van Queen big-smile.gif

terug naar NL op de boot hebben we ze met de hele klas gezongen en zaten we allemaal op de tafels te slaan toen we will rock you gedraaid werd widegrin.gif

Quote:

@Snuffie: Jaaa, mooi lied! Daar ademt echt revolutie uit
widegrin.gif

ik kan van dat lied spontaan gaan marcheren widegrin.gifengel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hou ook veel van musicals, maar ben er helaas naar te weinig geweest. Van de 'grote namen' ben ik helemaal gek van de muziek van Aida, maar heb ik hem helaas niet echt gezien.

Belle en het Beest.. zo mooi!

Assepoester in het Efteling theater, ook erg leuk, we zaten eerste rij!

En binnenkort naar The sound of Music ook in het Efteling Theater.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid