Spring naar bijdragen

aantal EO activiteiten stoppen


Aanbevolen berichten

Tijd voor iets nieuws

Bij de jongerenafdeling van de EO denken we hard na over de komende seizoenen. We willen brainstormen over vernieuwende activiteiten. Dit betekent helaas ook dat we afscheid gaan nemen van een aantal bestaande concepten.

Ronduit Praise en de conferentieweekenden zullen vanaf januari 2009 stoppen. In september en november is er nog één keer een Ronduit WervelWeekend, nog één keer een RonduitWeekend en een afscheidstour met de Ronduit Praiseband. En daar zien we enorm naar uit.

Inhoud en kwaliteit

Twintig jaar lang heeft de Ronduit Praiseband worshipavonden verzorgd door het hele land. Het waren gave en waardevolle avonden met veel inhoud en veel kwaliteit. Ook de Ronduit- en WervelWeekenden zijn conferenties waar de EO met veel plezier en dankbaarheid op terug kijkt.

Al die avonden en weekenden zijn een zegen geweest voor duizenden jongeren. Het heeft veel jonge mensen gestimuleerd in hun relatie met God, we hebben veel mooie dingen zien gebeuren. Gelukkig gaan we ook nog twee hele gave weekenden tegemoet en zien we uit naar een waanzinnige Ronduit Praisetour.

Waarom?

De belangrijkste reden is dat deze activiteiten ooit zijn ontstaan met als doel een gat te vullen dat in de kerken aanwezig was. Er waren tientallen jaren geleden nog geen conferenties, jongerenfestivals en worshipavonden. Daarom ontstonden Ronduit Praise, het RonduitWeekend en het Ronduit WervelWeekend.

Inmiddels worden er veel initiatieven genomen door kerken en worden er veel plaatselijke activiteiten georganiseerd. En dat is te gek om te zien. Maar dit betekent ook dat EO-Jongeren na wil denken over nieuwe concepten.

Vooruitzicht

Niet getreurd, want er komen nog twee weekenden en een praisetour aan. Bovendien blijft de EO-Jongerendag natuurlijk bestaan en zien we uit naar nieuwe concepten en ideeën om nog meer jongeren te kunnen bereiken met het goede nieuws van Gods Koninkrijk!

Vinden jullie dit jammer of maakt het je niet uit.

Heeft dit met financien te maken?

Zelf denk ik dat dat er wel mee te maken heeft.

bron

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

jij is katholiek
smile.gif

* Dwarrel gelooft dat katholieken de praise band niet zo leuk vinden...

tis eo he
puh2.gif

Zou kunnen meespelen. Al ken ik ook wel katholieken die wel van dat soort muziek houden.

Los van genre zongen ze naar mijn smaak ook gewoon helemaal niet goed. Jammer maar helaas.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind dit echt tof van de EO! smile.gif Natuurlijk is het balen dat de EO ronduit praiseband stopt, en die wervelweekenden. Als wij het al vervelend vinden kun je nagaan hoe het is voor de mensen die zoveel tijd en energie in de organisatie ervan hebben gestoken! Des te knapper dat ze trouw blijven aan hun doel, in plaats van verblind te worden door het succes(want dat hebben ze)!!!

Ik zie dan ook uit naar de nieuwe dingen waarmee ze op de proppen gaan komen... smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Heeft het ook niet een klein beetje te maken met het feit dat de regelgeving over de besteding van omroepgeld aan niet omroepactiviteiten aangescherpt zijn en EO een veroordeling van het commisariaat voor de media gehad heeft?

Denk dat je hier een punt kan hebben. Daarnaast is het denk ik toch jammer dat zoiets verdwijnt. Het is niks voor mij en zal het ook nooit worden, maar het was toch wel zo'n daverend succes, dat het jammer is dat het verdwijnt. De opgegeven reden vind ik vrij dubieus. Als Ronduit de plaatselijke/ kerkelijke activiteiten nu in de weg zou zitten, zouden ze een punt hebben. Maar ik zie nergens in het stuk terug dat dit zo zou zijn. En elke persoon met enig gezond verstand gaat dan een concept dat zo veel jongeren mobiliseert voor Christus én voor de EO, niet afschaffen. Dus kan het bijna niet anders dan dat er financiële motieven meespelen, of dat het inderdaad om de aangescherpte concurrentieregels gaat die eerder ook al Christenen in Contact de kop kostte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid