Spring naar bijdragen

It's the end of the World (as we know it)


Aanbevolen berichten

Quote:

Ik denk dat het uiteindelijk ook allemaal wel meevalt. Mensen passen zich snel genoeg aan.

Ik weet nog dat ik het vreselijk vond dat ik niet meer in de trein kon roken op een gegeven moment. Maar daar was ik ook na een maandje wel weer aan gewend
knipoog_dicht.gif

rookcoupés ? Volgens mij was dat voor mijn tijd widegrin.gif (als reiziger en roker). Maar ik dnek idd dat het ook mee gaat vallen, net wat ik zeg. Op het terras kan het nog wel, en anders even lekker naar buiten smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 113
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Vanaf 1 juli is het zover; Het resultaat van een onheilig pact tussen anti-rookfascisten en gezondheidscommunisten treed in werking, vanaf dat moment wordt de roker definitief gecriminaliseerd en in de marges van de samenleving gedwongen omdat zijn en haar natuurlijke habitat dan voorgoed is gekoloniseerd door linkse nazi's. Een zwarte dag voor onze ooit trotse samenleving met haar Joods-Christelijke-Humanistische wortels. Een beschaving zal ten grave worden gedragen die dag.

Zijn hier nog mensen die op 30 juni ergens op waardige wijze een rouwbijeenkomst zullen bezoeken?

persoonlijk ben ik blij dat rokers vanaf nu alleen nog hun eigen longen kunnen verpesten in plaats van de mijne. Reden voor een feestje dus, omdat niet-rokers eindelijk niet meer vogelvrij zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik weet als muzikant hoe belangrijk roken af en toe is tijdens muziekmaken. De peuk die je na de twintigste take op het lastigste stukje van een nummer eventjes bevrijd van het hele opname proces. De overwinningspeuk na een goed optreden spelen. De peuk die inspireert tot de geniale tekst of riff, de peuk die helpt tegen plankenkoorts voor optredens. Je onderschat het.

Onzin wanneer het een niet-roker betreft, logisch wanneer het een verslaafde betreft.. voor een drugs-verslaafde is de drug zelf logischerwijs iets waar je naar verlangt en mogelijk een kort positief effect heeft.


Samengevoegd:

Quote:

Dat schreeuwt om keihard empirisch bewijs.

U vraagt, wij geven:

link

"Rokers kosten meer

Bizz.nl - 5 uur geleden

Voor een roker betaalt u hetzelfde als voor een niet-roker, maar hij/zij werkt (gemiddeld) 24 dagen minder dan een niet-roker. Ontslaan? Zou kunnen. ..."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bovendien voor de mensen die schreeuwen dat de kroegen leeg blijven na het rookverbod; enkele artikelen die ook een nieuwe stroom van klanten zien:

'Rookverbod lokt juist klanten'

De Telegraaf - 4 uur geleden

UTRECHT/LEUSDEN - Het rookverbod per 1 juli in de Nederlandse horeca zal juist honderdduizenden nieuwe klanten naar de cafés, bars en restaurants leiden. ...

Rookverbod biedt horeca kans op 800.000 extra klanten

Nivel - 4 uur geleden

Van de mensen die nu de horeca bezoeken, heeft 35 tot 45% regelmatig, vaak of constant last van de tabaksrook, 40% soms en 20% heeft er geen last van. ...

Astmapatiënten worden kroegtijgers

Omroepgelderland - 5 uur geleden

EDE - Honderdduizenden mensen met astma of COPD zijn van plan naar het café te gaan als er in de horeca niet meer mag worden gerookt. ...

      

'Honderdduizenden nieuwe gasten na rookverbod'

Misset Horeca - 7 uur geleden

Cafés, bars en restaurants met rekening houden met een grote groep nieuwe gasten wanneer het rookverbod per 1 juli ingaat. ...

      

'Rookverbod lokt extra klanten'

DePers.nl - 8 uur geleden

Het rookverbod dat per 1 juli in de Nederlandse horeca van kracht is zal juist voor extra klandizie gaan zorgen. Honderdduizenden nieuwe klanten zullen ...

'800.000 extra klanten door rookverbod'

Planet Internet - 3 uur geleden

UTRECHT (ANP) - Als per 1 juli de Nederlandse horeca rookvrij wordt, kan de horeca 800.000 extra klanten trekken. Dat concludeert onderzoeksbureau Nivel in ...


Samengevoegd:

Quote:

REM!
party.gif

puh2.gif

Shiny happy people?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik heb andere berichten gehoord. Maar goed we zullen zien, niet dat wij nog enige inspraak hebben ofzo. De politiek meent weer te moeten opleggen aan het volk. Waar bemoeien ze zich nog niet mee?

Dan moet je volgende keer dus op een partij stemmen die tegen het verbod is.

Ik vind het verbod geweldig. Roken is typisch iets waar anderen last van hebben, dus als je een beetje beschaafd ben, rook je thuis of buiten.

Trouwens, een werkgever heeft gewoon de plicht om z'n personeel een gezonde werkplek aan te bieden met voldoende ventilatie.

In eetcafe's schijnt nog het meest gerookt te worden, lekker hoor, al die gore fijnstof-deeltjes in je eten.

Ik heb ook geen probleem met de protesten van rokers. Niet helder nadenken en het ontkennen van de problemen van roken, is namelijk een van de kenmerken van de verslaving. daarom is het ook zo moeilijk om te stoppen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

En welke partijen waren dat? En hoe groot is de kans dat die partij dan ook aan de rest van mijn wensenlijstje voldoet?

Dan komt je frustratie gewoonweg voort uit een algemene ontevredenheid met ons democratische systeem, en projecteer je het nu op het rookverbod om iets grijpbaars te hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dan komt je frustratie gewoonweg voort uit een algemene ontevredenheid met ons democratische systeem, en projecteer je het nu op het rookverbod om iets grijpbaars te hebben?

Frustratie? Nee, niet echt, ik rook zelf ook niet. Ik ben er echter wel ontevreden over ja, over de politiek in zijn algemeenheid eigenlijk. Maar goed, ik zie dat de gedachtepolitie al weer gearriveerd is dus ik zal mijn hielen maar weer eens lichten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Rookverbod biedt horeca kans op 800.000 extra klanten

Nivel - 4 uur geleden

Van de mensen die nu de horeca bezoeken, heeft 35 tot 45% regelmatig, vaak of constant last van de tabaksrook, 40% soms en 20% heeft er geen last van. ...

Astmapatiënten worden kroegtijgers

Omroepgelderland - 5 uur geleden

EDE - Honderdduizenden mensen met astma of COPD zijn van plan naar het café te gaan als er in de horeca niet meer mag worden gerookt. ...

Het is voor mensen met (lichte) astma of anderssoortige ademhalingsproblemen inderdaad geweldig dat ze weer gewoon uit kunnen gaan naar de kroegen waar zíj heen willen gaan. Ik kan me zo voorstellen dat voor hun deze wet een hele opluchting is en een forse toename in vrijheid van gaan en staan.

Probleem in zulke discussies is natuurlijk dat zowel rokers als niet-rokers erg opdringerig kunnen zijn. Rokers met hun sigaretten en tabakslucht, niet-rokers met hun gepreek over hoe ongezond het wel niet is. Maar uiteraard vindt de ene het volkomen terecht dat hij opdringerig mag zijn en de ander niet. Want zo werkt dat bij mensen: zij vinden dat alleen zij opdringerig mogen zijn en de ander niet.

Zelfs in deze discussie zie je dat gebeuren, terwijl de wet enkel het recht op een rookvrije werkplek consequent wil doorvoeren. Het gaat niet eens om roken of niet-roken, maar eigenlijk om de vraag in hoeverre je een werknemer mag belasten met de ongezonde gewoonte van een andere werknemer of klant. In hoeverre een werknemer mag kiezen deel te nemen aan die ongezonde gewoonte of niet. Welnu, de wet zegt dat een werknemer ervoor moet kunnen kiezen geheel zonder tabaksrook door het leven te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Welnu, de wet zegt dat een werknemer ervoor moet kunnen kiezen geheel zonder tabaksrook door het leven te gaan.

Neen, de wet legt op dat iedere werknemer, maar ook zelfstandige ondernemers een tabaksrookvrije werkplek moet hebben. Zelfstandige ondernemers die een kroeg hebben, zonder personeel, en zelf roken hebben zich ook te verhouden aan het verbod. De wet geeft geen keus, de wel legt op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aangezien mijn post in het dubbel topic stond, hierbij alsnog smile.gif

Quote:

Die mensne hebben vaak niet alleen last van rook maar een tent is sowieso al benauwd en zit vol luchtjes en parfum waar de meesten ook al niet tegen kunnen...

Je hebt er ervaring mee?

Afgelopen week had ik een bruiloft, het feest in een soort disco, heel gezellig, prima uit te houden, tot het moment dat de eersten een sigaret aansteken...

Ja, jammer dan voor de mensen die er niet tegen kunnen, wat jij, dan komen ze maar niet, dan gaan ze maar buiten in de regen staan?

Ik kan prima in een tent verblijven of in een disco, maar zodra er sigaretten aangaan, zit ik in een paar minuten verstopt van de witte slijm, kan ik niet normaal meer rondkijken omdat mijn wangen nat zijn van de tranen, want alles zwelt op, slijmvliezen maken overuren!

Na een tijdje slik ik zo ontzettend moeilijk dat ik amper durf te drinken of te eten, omdat het dan erg makkelijk weer terug komt.

Het is erg makkelijk om maar de ander de deur te wijzen, als diegene er niets aan kan doen. Ik kan niet kiezen om mijn slijmvliezen eruit te snijden om er vanaf te zijn, dan had ik het misschien zelfs wel gedaan om normaal naar feest gelegenheden te kunnen gaan...

Want ja, mensen zijn verslaafd en daar kunnen ze echt niets aan doen... mondhouden.gifmondhouden.gifmondhouden.gif

Diaan

Quote:
wat moeten we dan met zn alleen een feessie bouwen buiten in de regen?

Je moet er wat voor over hebben om je verslaving te behagen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]Het is voor mensen met (lichte) astma of anderssoortige ademhalingsproblemen inderdaad geweldig dat ze weer gewoon uit kunnen gaan naar de kroegen waar zíj heen willen gaan. Ik kan me zo voorstellen dat voor hun deze wet een hele opluchting is en een forse toename in vrijheid van gaan en staan.

Probleem in zulke discussies is natuurlijk dat zowel rokers als niet-rokers erg opdringerig kunnen zijn. Rokers met hun sigaretten en tabakslucht, niet-rokers met hun gepreek over hoe ongezond het wel niet is. Maar uiteraard vindt de ene het volkomen terecht dat hij opdringerig mag zijn en de ander niet. Want zo werkt dat bij mensen: zij vinden dat alleen zij opdringerig mogen zijn en de ander niet.

Toch heeft er naar mijn mening wel echt 1 partij gelijk , diep van binnen moet iedereen dat toch wel weten lijkt mij.

Normaal kan ik me altijd wel verplaatsen in andermans standpunt maar nu begrijp ik het echt niet. Het is toch volkomen logisch dat als jij iets wilt doen wat schadelijk is voor de omgeving JIJ weg moet uit die omgeving en niet die andere mensen?

Als iemand in een rolstoel zit en hij wil dat de stoep voor zijn huis daar aan wordt aangepast, zeg je dan ook dat die opdringerig is? Tuurlijk niet.. opdringerig zou zijn als je tegen elke roker zou preken hoe ongezond het voor hemzelf is en dat hij toch echt moet stoppen.. Dat je voor je eigen gezondheid kiest is helemaal niet opdringerig..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Door Thorgrem op zondag 29-06-2008 14:57:17

Moeten we de bioscopen ook maar dichtgooien omdat er mensen zijn die een visuele handicap hebben? Verder zal ik op het punt roken overigens niet doorgaan, daar is al een discussie over en dat ontaard toch in een welllus nietus gesprek.

Sorry, maar dit soort vergelijkingen zijn toch absoluut onzin? Op welke manier schaadt een bioscoop de gezondheid van een visueel gehandicapte?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Aangezien mijn post in het dubbel topic stond, hierbij alsnog
smile.gif

[...]Je hebt er ervaring mee?

Afgelopen week had ik een bruiloft, het feest in een soort disco, heel gezellig, prima uit te houden, tot het moment dat de eersten een sigaret aansteken...

Ja, jammer dan voor de mensen die er niet tegen kunnen, wat jij, dan komen ze maar niet, dan gaan ze maar buiten in de regen staan?

Ik kan prima in een tent verblijven of in een disco, maar zodra er sigaretten aangaan, zit ik in een paar minuten verstopt van de witte slijm, kan ik niet normaal meer rondkijken omdat mijn wangen nat zijn van de tranen, want alles zwelt op, slijmvliezen maken overuren!

Na een tijdje slik ik zo ontzettend moeilijk dat ik amper durf te drinken of te eten, omdat het dan erg makkelijk weer terug komt.

Het is erg makkelijk om maar de ander de deur te wijzen, als diegene er niets aan kan doen. Ik kan niet kiezen om mijn slijmvliezen eruit te snijden om er vanaf te zijn, dan had ik het misschien zelfs wel gedaan om normaal naar feest gelegenheden te kunnen gaan...

Want ja, mensen zijn verslaafd en daar kunnen ze echt niets aan doen...
mondhouden.gifmondhouden.gifmondhouden.gif

Diaan

[...]Je moet er wat voor over hebben om je verslaving te behagen!

Jaa er zit astma in de fammilie maar dat ze zeggen dat in elke discotheek cafe restaurant rookvrije zones moeten zijn okee maar een compleet rookverbod vind ik echt belachelijk! het begint hiermee wat word het volgende een straatrookverbod want als je buiten aan het roken bent en er loopt iemand langs kan die er ook last van hebben! Het is vanaf dinsdag dus lekker in de regen buiten staan met je sigaretje yawnee.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Sorry, maar dit soort vergelijkingen zijn toch absoluut onzin? Op welke manier schaadt een bioscoop de gezondheid van een visueel gehandicapte?

Op bepaalde vlakken is er overeenkomst.

Een ander beter voorbeeld dan; autoraces. Ook maar verbieden? Een autorace is namelijk schadelijk voor de gezondheid en voor het milieu. Niet iedereen kan er heen, mensen die last hebben van astma bijvoorbeeld kunnen de rookontwikkeling niet aan. Tevens dient het geen economisch doel. En dan hebben we het nog niet over het kabaal wat het met zich meebrengt, daar kun je gehoorbeschadigingen van krijgen. Autoraces mogen nog wel plaatsvinden, maar dan wel met elektrische auto’s, veel minder geluid en wel zo goed voor mens en milieu.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

dat ze zeggen dat in elke discotheek cafe restaurant rookvrije zones moeten zijn okee maar een compleet rookverbod vind ik echt belachelijk!

Een rookvrije zone is leuk bedacht, maar werkt meestal niet zoals het bedoeld is. Dit omdat de zone vaak naast de zone voor rokers bevind en je vervolgens alsnog "gezellig" verplicht wordt mee te "genieten".

Quote:
het begint hiermee wat word het volgende een straatrookverbod want als je buiten aan het roken bent en er loopt iemand langs kan die er ook last van hebben!

Dat is nu niet aan de orde en het lijkt dan ook niet van toepassing als argument.

Quote:
Het is vanaf dinsdag dus lekker in de regen buiten staan met je sigaretje
yawnee.gif

JIJ hebt de keuze of je rookt of niet, wil je niet buiten staan, dan rook je gewoon niet bye.gif

Quote:

drank is ook schadelijk maar dat verbiedt de overheid niet, dan lopen ze bergen geld mis..

Wil je nu beweren dat ze dat door het rookverbod niet doen dan?

Hoeveel belasting zit er wel niet op een pakkie sigaretten...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

drank is ook schadelijk maar dat verbiedt de overheid niet, dan lopen ze bergen geld mis..

Omdat die logica volslagen misplaats is in vergelijking met roken; als iemand naast bij bier drinkt dan krijg ik daar geen ademhalingsproblemen, tranende ogen, hoestbuien en uiteindelijk COPD of longkaner van..

Hooguit erger ik mij aan iemand jolige gedrag na een paar biertjes; meer niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier in de stad is er anders elke donderdag, vrijdag en zaterdagavond redelijk wat politie op de been, en komt het vrij vaak voor dat mensen naar het ziekenhuis afgevoerd worden door drank of de gevolgen daarvan. Hoeveel onschuldige mensen zijn er wel niet doodgereden of kapot geslagen door mensen met drank op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid