Spring naar bijdragen

Mijn getuigenis


Aanbevolen berichten

haai, ik heet bram. (15 jaar) Mijn oma heeft al heel vroeg ervoor gezorgd dat ik God leerde kennen. Toen ik 2 jaar was had ik God al ontmoet.

In het begin was het allemaal makkelijk. maar toen ik ouder werd werd ik een klein beetje verslaafd aan computerspelletjes. en dan heb ik t over oorlogsspelle enz. elke keer als god me t had vergeve kon ik t niet laten om weer te spelen. hierdoor kreeg ik nachtmerries en slechte ged8en.

ik luisterde vroeger heel veel naar herman boon. dus zocht ik daar naar op youtube puh2.gif niet zo lang geleden had ik daarop een van zijn firenights gevonden. hiervan leerde ik veel maar t was nog moeilijk om aleen maar voor god te gaan. toen had ik n keer midde in de nacht zitte kijken. en ik deed gewn mee, net als de andere mensen in t publiek. we hadden gebeden dat ik 6 weken lang minstens 6 midagen besteede om mensen naar god toe te helpen. dit helpt wel. ik ben pas op dit forum begonnen om mensen dingen uit te leggen etc.

Het blijft nog moeilijk om van diej spelle af te blijven maar ik hou vol smile.gif ik vind het echt fijn om deze site gevonden te hebben. waar ik woon ken ik bijna geen christelijke jongens of meisjes waar ik mee kan praten etc.

Ik weet dat mijn verhaal niet bijzonder is. maar ik vind t toch leuk om te vertellen. smile.gif en als je wil plz add me op msn emailimg.php?id=crYnJhbXdvbm5pbmtAbXNuLmNvbQ== zodat we wat makkelijker kunne praten. smile.gif

God bless! big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

Heej Bram,

wat goed van je! Om dit, terwijl je nog maar 14 bent, al zo kunt opschrijven en wilt delen. Ook knap dat je van de spellen af weet te blijven! Ik vind het mooi hoe je met andere over God praten wilt en mensen over Hem verteld!

God's zegen!

Heel veel liefs

Debora

Link naar bericht
Deel via andere websites

dank je voor jullie positieve reacties! smile.gif over die kerk, iemand van credible had me al uitgenodigd om een keer naar zijn vereninging te gaan. waar ik woon ken ik geen goede kerken. alleen een heel oud gebouw. maar van dat soort kerken houd ik niet zo erg. die mensen zijn "in slaap gevallen" hiermee bedoel ik dat ze aleen voor zichzelf leven en niet meer spontaan zijn. ik wil een kerk waarin de mensen feesten en mensen genezen! big-smile.gif

maar ik kijk dus even verder. smile.gif

God bless! knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

waar ik woon ken ik geen goede kerken.

Wat is een 'goede kerk' dan?

Quote:
alleen een heel oud gebouw. maar van dat soort kerken houd ik niet zo erg.

Wat is er mis met oude gebouwen?

Quote:

die mensen zijn "in slaap gevallen" hiermee bedoel ik dat ze aleen voor zichzelf leven en niet meer spontaan zijn.

Kerkelijke mensen moeten dus spontaan zijn... Waaraarn herken je die spontaniteit bij christenen? Wanneer is iemand 'echt' christen en wanneer niet?

Quote:
ik wil een kerk waarin de mensen feesten en mensen genezen!
big-smile.gif

Je wilt dus eigenlijk een plek waar je het zelf leuk vindt omdat er gefeest wordt? Een soort 'consumptie-kerk'?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

waar ik woon ken ik geen goede kerken. alleen een heel oud gebouw. maar van dat soort kerken houd ik niet zo erg. die mensen zijn "in slaap gevallen" hiermee bedoel ik dat ze aleen voor zichzelf leven en niet meer spontaan zijn.

En jij ben op de rijpe leeftijd van 14 lentes uitstekend in staat om in te schatten hoe mensen leven enkel op grond van hun kerkgedrag. Lijkt me een beetje een overschating van je mensenkennis....

Link naar bericht
Deel via andere websites

met mensen die spontaan moeten zijn heb ik 1 voorbeeld:

En man die ik ken, ging pas nog naar 1 van dat soort kerken. die mensen zaten te praten over hoe ze andere mensen moeten redden, hoe ze spontaan moesten zijn etc. Dus die man zecht: kom, laten we met z'n allen naar buiten gaan en mensen gaan redden. van de 60/70 mensen zijn er toen 10 ofzo meegegaan.

ik snap dat ik het niet goed uitleg maar God wil juist dat we andere mensen gaan redden.

als je leeft voor jezelf zullen er mensen om je heen sterven. als je sterft aan jezelf zullen er mensen om je heen levend worden. smile.gif

als je spontaan bent, verteld God je welke mensen je moet redden. Die mensen brengt hij op je pad. als hij je dan verteld om DIE persoon te redden. doe je dat, dat bedoel ik met spontaan zijn.

ik hoop dat ik nog n beetje duidelijk ben, maar ik wil bij een levende kerk zitten. big-smile.gif

Hosanna! smile.gif


Samengevoegd:

*ik denk dat hij meer bedoelt dat de kerken in de buurt niet bij hem aansluiten.

4given, Ik begrijp goed wat je bedoelt, maar waar is de kerk goed voor, volgens jou?

ik wil dus bij een kerk waar menden feesten, zingen voor de heer, ter plekke mensen genezen en geesten verdrijven! en niet een kerk waar je ALLEEN maar stil zit te bidden.


Samengevoegd:

ik ben alleen niet zo goed in uitleggen puh2.gif Ik raad iedereen aan om een keer de Firenight van herman boon op youtube te bekijken. (deel 1 t/m 11) hij lecht precies uit wat ik bedoel. smile.gif

ow, het kan goed zijn dat ik digne niet geod begrijp en ze heir verkeerd zeg. dit wil ik echt niet! dus als je zoiets merkt vertel het me gewoon aub smile.gif


Samengevoegd:

(beetje veel samenvoegsels xD)

kga nu weer dus je krijg even geen antwoord smile.gif ik zal morgen wel weer kijken.

cya smile.gif

en God bless smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
En man die ik ken, ging pas nog naar 1 van dat soort kerken. die mensen zaten te praten over hoe ze andere mensen moeten redden, hoe ze spontaan moesten zijn etc. Dus die man zecht: kom, laten we met z'n allen naar buiten gaan en mensen gaan redden. van de 60/70 mensen zijn er toen 10 ofzo meegegaan.

Hoe redt je dan spontaan mensen? (geloof me, dit is serieus een vraag uit oprechte interesse).

Een andere vraag die hieruit voortkomt: Mensen die dus niet 'spontaan' meegaan de straat op redden dus per definitie geen mensen? Wat geeft jou het idee dat mensen in 'oude kerken' in het dagelijkse leven geen niet voorbeeldig bezig kunnen zijn en op die manier ook mensen redden?

Quote:
als je leeft voor jezelf zullen er mensen om je heen sterven. als je sterft aan jezelf zullen er mensen om je heen levend worden.

Wat bedoel je met 'als je sterft aan jezelf?'

Ik ga ook niet de straat op om te evangeliseren. Zorg ik er nu ook voor dat mensen niet gered worden? Ergo: ben ik (volgens sommige evanglischen) dan een moordenaar?

Quote:
ik wil dus bij een kerk waar menden feesten, zingen voor de heer, ter plekke mensen genezen en geesten verdrijven! en niet een kerk waar je ALLEEN maar stil zit te bidden.

5 En wanneer jullie bidden, doe dan niet als de huichelaars die graag in de synagoge en op elke straathoek staan te bidden, zodat iedereen hen ziet. Ik verzeker jullie: zij hebben hun loon al ontvangen. 6 Maar als jullie bidden, trek je dan in je huis terug, sluit de deur en bid tot je Vader, die in het verborgene is. En jullie Vader, die in het verborgene ziet, zal je ervoor belonen. (Matteus 6)

Daarmee wil ik niet zeggen dat je in een kerk waar men 'feest' e.d. niet goed bezig is maar ik zou uitkijken met het veroordelen van andere kerken (en christenen!).

Ten slotte:

Je hebt dus geconstateerd dat er in veel kerken mensen 'slapen' en hebt het over 'mensen redden'. Denk dan even na over de volgende tekst:

11 De Farizeeën zagen dit en zeiden tegen zijn leerlingen: ‘Waarom eet uw meester met tollenaars en zondaars?’ 12 Hij hoorde dit en gaf als antwoord: ‘Gezonde mensen hebben geen dokter nodig, maar zieken wel. 13 Overdenk eens goed wat dit wil zeggen: “Barmhartigheid wil ik, geen offers. †Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars. ’ (Matteus 9)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pas altijd op met het blindelings vertrouwen op 1 iemand die het mooi kan zeggen! Ik zal me inhouden en geen voorbeelden uit het verleden aandragen widegrin.gif

Anyway, ik ken Herman Boon niet en zal vanavond eens naar dat filmpje kijken om over deze beste man en zijn prediking een beeld te vormen.

Ik hoop wel dat je, ondanks dat Herman natuurlijk de enige persoon is waarna je dient te luisteren, mijn post wilt lezen, in je op wilt nemen en eventueel mijn vragen te beantwoorden want ik wil jouw mening horen, niet die van Herman.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

was dit topic helemaal vergeten xD

zal ff snel nog antwoorde als je dit ooit nog lees puh2.gif

Maar Herman Boon heeft echt een ongeloofelijke dichte relatie met God, hij zou echt nooit foute dingen gaan vertellen. Stom dat ik de bijbel niet las, moet ik nu alsnog gaan doen *schaam*. Ik snap zelf nog niet waarom ik daar zo langzaam in ben. (Ja, ik ben heel logisch xD). Maar verder leer ik nog n beetje van mensen die ik ken en ik bid gewoon elke avond, voor het eten etc. Ik merk echt wel dat ik dichter bij God kom. Maar verder snap ik wel wat je bedoelt denk ik smile.gif

Nog steeds trouwens het probleem met die spellen. Zit 3 weken in griekenland, helemaal geen slecht spel om te spelen, 1e dag dat ik thuis kom ga ik de fout in. PLZ geef een manier waarop ik t kan ophouden crysmile.gif (Meestal is het probleem trouwens dat ik naar vrienden ga en daar dan verlijd wordt). maarja...

Nog steeds trouwnes geen goede kerk, moet ff zelf gaan zoeken! Ik ben gewoon veel te lui ofzo? NU zou ik naar buiten willen rennen en een goede kerk zoeken maar overdag heb ik dat niet op vage reden.

Nja, dit is heel vreemd bericht maar t is ook 1:13 snachts en was al super moe xD

Hoe was t trouwens met die filmpjes? puh2.gif

God bless!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! big-smile.gif

* edited *

srry, zal even op je post reageren smile.gif

Quote:
Hoe redt je dan spontaan mensen? (geloof me, dit is serieus een vraag uit oprechte interesse).

Een andere vraag die hieruit voortkomt: Mensen die dus niet 'spontaan' meegaan de straat op redden dus per definitie geen mensen? Wat geeft jou het idee dat mensen in 'oude kerken' in het dagelijkse leven geen niet voorbeeldig bezig kunnen zijn en op die manier ook mensen redden?

Sorry, volgens mij heb ik het toen niet helemaal goed uitgelegd of niet helemaal gebrepen. Dus ik doe nog n poging. puh2.gif

God wil natuurlijk dat er zo veel mogelijk mensen christen worden en zijn koningkrijk berijken. Je vraagt aan God of hij mensen op je pad wil brengen die geholpen moeten worden (dat je die mensen tegenkomt/ontmoet). Als God je naar zoiemand leid, moet je "spontaan" hem het evangelie gaan vertellen. Er echt veel mensen die gewoon niks durven te zeggen en er gewoon voorbij lopen.

Quote:
Wat bedoel je met 'als je sterft aan jezelf?'

Ik ga ook niet de straat op om te evangeliseren. Zorg ik er nu ook voor dat mensen niet gered worden? Ergo: ben ik (volgens sommige evanglischen) dan een moordenaar

Ik hoop dat ik het goed uitleg/begrijp. God heeft met iedereen een plan, een weg die hij/zei moet volgen. Als je leeft voor jezelf (alleen maar voor je zelf bidden, geen andere mensen red, zullen ze sterven (naar de hel gaan).

(Verbeter me als ik het fout heb AUB! Ik ben pas 15, niet wijs, en kan het met al het gemak fout hebben) :[

Quote:
5 En wanneer jullie bidden, doe dan niet als de huichelaars die graag in de synagoge en op elke straathoek staan te bidden, zodat iedereen hen ziet. Ik verzeker jullie: zij hebben hun loon al ontvangen. 6 Maar als jullie bidden, trek je dan in je huis terug, sluit de deur en bid tot je Vader, die in het verborgene is. En jullie Vader, die in het verborgene ziet, zal je ervoor belonen. (Matteus 6)

Daarmee wil ik niet zeggen dat je in een kerk waar men 'feest' e.d. niet goed bezig is maar ik zou uitkijken met het veroordelen van andere kerken (en christenen!).

Kan alleen maar sorry zeggen en om vergevenis vragen/bidden denk ik. Volgens mij snapte ik het helemaal verkeerd of ik het heb verkeerd uitgelegd toen.

Quote:
Je hebt dus geconstateerd dat er in veel kerken mensen 'slapen' en hebt het over 'mensen redden'. Denk dan even na over de volgende tekst:

11 De Farizeeën zagen dit en zeiden tegen zijn leerlingen: Waarom eet uw meester met tollenaars en zondaars??Hij hoorde dit en gaf als antwoord: ?Gezonde mensen hebben geen dokter nodig, maar zieken wel. 13 Overdenk eens goed wat dit wil zeggen: Barmhartigheid wil ik, geen offers. Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.(Matteus 9)

Nja, het slapen ging dus over dat wat ik al eerder heb gezegd, denk dat dat wel duidelijk is. Matteus 9 ken ik, maar ik snap niet wat je er mee bedoelt. Het gaat er over dat jesus naar de aarde was gekomen om mensen die ver zijn van God juist dichter bij God te brengen.

Nogmaals verbeter me plz als ik iets fout heb gezegd

En, ik hoop dat je t nog leest want t was best veel typen xD maar ik doe t met plezier hoor (A).

Ow, ik ben hier voor antwoorden he, niet om druk een discussie aan te gaan, dus krijg aub niet de indruk dat ik dit allemaal boos of geirriteerd ofzo schrijf want ik lach nog steeds. ^^

God bless!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

Ja ok, maar soaps zijn niet erg om te kijken ofzo.

Oh, vreemd.. terwijl daar ook "duivelse dingen" in voorkomen. Bijv. vrije sexuele relaties, echtscheidingen, overspel, etc. etc. en daarnaast, wanneer iemand zelf aangeeft daaraan verslaafd te zijn (niet zonder kan)... wie ben jij dan om te zeggen dat de game die jij speelde "slechter" is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik lees graag nog eens je mening als je de bijbel, tora en koran zult hebben gelezen! Volgens mij kan zelfs god soms niet mooier woorden zingen dan een enkel mens. Betovert zul je zijn.

"verslaafd" is een stempel, die ik graag uitgelicht zie worden. Betekent het 12 uur per dag een spel spelen? Wat betekent voor jou verslaafd?

Elk mens heeft iets waar hij zo'n passie in kan vinden dat hij voor een korte tijd al zijn energie erin steekt. Dat is naar mijn mening geen zonde, maar een gift. Je leert het zo enkel gebruiken. Onderdruk het dus niet, maar gebruik het ergens anders voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid