Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

ik ga belijdenis doen volgende week...........jeeee
widegrin.gif
. Al mijn vriendjes, vriendinnetjes en familie in de kerk........een groot feest.

Quote:

[...]

dat kan ik alleen maar herhalen

Ik ook big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Pinksteren 2008 De Kerk is met Pinksteren zichtbaar geworden.Hoe beleefd men Pinksteren in Kerk en dagelijks leven,en het weten van de nabijheid en verlichting door en met de Heilige Geest.

Dat moet wel een vergissing zijn! In de eerste plaats is er geen sprake van een kerk, want Pinksteren was een puur Joods feest.Het was ten nauwste verbonden aan de inzettingen, die de God van Israel hun had voorgeschreven. Er was dan ook geen enkele heiden of niet-jood bij betrokken. Het gaat dus niet zomaar om een vergissing, maar het is een valse start van een zogenaamde kerk uit de heidenen. Ik weet, dat bijna iedereen er een hekel aan heeft, maar het heeft enorm veel misverstanden veroorzaakt! Het Pinkstergebeuren op zichzelf is slechts een zichtbaar teken van wat Paulus later zou schrijven, namelijk dat God de Geest, die in Jezus was, ook in ons, heidenen, uitgezonden heeft. Wat in het verhaal van Israel dus zichtbaar gemaakt is, vond voor ons, niet-joden, onzichtbaar plaats!Bovendien is het in de bijbel nooit tot een kerkelijk instituut gekomen, want Paulus stichtte slechts plaatselijke gemeenten.Natuurlijk was er wel eens onderling overleg, maar een institutionele vorm heeft het nooit aangenomen!Het bijzonder nadelig gevolg van deze misvatting is geweest, dan men bepaalde waarheden naar zich toegetrokken heeft, die expliciet voor het volk Israel bestemd waren!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat moet wel een vergissing zijn! In de eerste plaats is er geen sprake van een kerk, want Pinksteren was een puur
Joods
feest.Het was ten nauwste verbonden aan de inzettingen, die de God van Israel hun had voorgeschreven. Er was dan ook geen enkele heiden of niet-jood bij betrokken. Het gaat dus niet zomaar om een vergissing, maar het is een valse start van een zogenaamde kerk uit de heidenen. Ik weet, dat bijna iedereen er een hekel aan heeft, maar het heeft enorm veel misverstanden veroorzaakt! Het Pinkstergebeuren op zichzelf is slechts een
zichtbaar
teken van wat Paulus later zou schrijven, namelijk dat God de Geest, die in Jezus was, ook in ons, heidenen, uitgezonden heeft. Wat in het verhaal van Israel dus
zichtbaar
gemaakt is, vond voor ons, niet-joden, onzichtbaar plaats!Bovendien is het in de bijbel nooit tot een kerkelijk instituut gekomen, want Paulus stichtte slechts plaatselijke gemeenten.Natuurlijk was er wel eens onderling overleg, maar een institutionele vorm heeft het nooit aangenomen!Het bijzonder nadelig gevolg van deze misvatting is geweest, dan men bepaalde waarheden naar zich toegetrokken heeft, die expliciet voor het volk Israel bestemd waren!

Droom maar lekker verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Droom maar lekker verder.

Is dat uw verweer? Jammer! Wie werkelijk ernstig aan bijbelstudie doet, zou zich hiermee niet van af maken!Ik heb het niet zelf verzonnen, maar het feit dat er nog niet 1 heiden betrokken was bij het Joodse Pinksterfeest, zegt alles.Wij, niet-joden, hebben niets, maar dan ook niets met het Joodse Pinksterfeest te maken.Ook toont u weinig respect, door mij van dromen te beschuldigen!Zo doen we dat toch niet op een christeijk forum?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid