Spring naar bijdragen

Great healing revival Florida


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 530
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Als je werkelijk gruwelijkheden wilt lezen, kijk dan hier , dan weet je gelijk dat 2 Tim. 3:1-5 is uitgekomen.

1 Weet wel, dat er in de laatste dagen zware tijden zullen komen: 2 want de mensen zullen zelfzuchtig zijn, geldgierig, pochers, vermetel, kwaadsprekers, aan hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig, 3 liefdeloos, trouweloos, lasteraars, onmatig, onhandelbaar, afkerig van het goede, 4 verraderlijk, roekeloos, opgeblazen, met meer liefde voor genot dan voor God, 5 die met een schijn van godsvrucht de kracht daarvan verloochend hebben; houd ook dezen op een afstand.

Dat lijkt me meer ontspoord dan wel/niet een opwekking aan de overkant van de oceaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
1 Weet wel, dat er in de laatste dagen zware tijden zullen komen: 2 want de mensen zullen zelfzuchtig zijn, geldgierig, pochers, vermetel, kwaadsprekers, aan hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig, 3 liefdeloos, trouweloos, lasteraars, onmatig, onhandelbaar, afkerig van het goede, 4 verraderlijk, roekeloos, opgeblazen, met meer liefde voor genot dan voor God, 5 die met een schijn van godsvrucht de kracht daarvan verloochend hebben; houd ook dezen op een afstand.

Dat lijkt me meer ontspoord dan wel/niet een opwekking aan de overkant van de oceaan.

Sjaloom Barbapapa,

Is ook een beetje erg eigenaardig, maar naaktlopen vind ik zelfs nog onschuldiger dan gelovigen in elkaar beuken ter genezing. Ik bedoel, in het paradijs liepen Adam en Eva naakt, maar elkaar slaan deden ze niet. Ik pleit nu niet voor naaktlopen, maar om te zeggen dat dat erger zou zijn dan een gewelddadige "gebedsgenezer" is wel vrij overdreven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je werkelijk gruwelijkheden wilt lezen, kijk dan
, dan weet je gelijk dat 2 Tim. 3:1-5 is uitgekomen.

1 Weet wel, dat er in de laatste dagen zware tijden zullen komen: 2 want de mensen zullen zelfzuchtig zijn, geldgierig, pochers, vermetel, kwaadsprekers, aan hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig, 3 liefdeloos, trouweloos, lasteraars, onmatig, onhandelbaar, afkerig van het goede, 4 verraderlijk, roekeloos, opgeblazen, met meer liefde voor genot dan voor God, 5 die met een schijn van godsvrucht de kracht daarvan verloochend hebben; houd ook dezen op een afstand.

Dat lijkt me meer ontspoord dan wel/niet een opwekking aan de overkant van de oceaan.

Als we moesten turven of het naaktzitten of het bam-beuken de meeste van deze eigenschappen naar zich toe zou trekken zou het laatste zeker winnen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hey mensen,

voor sommigen ''hot news'', voor anderen iets onbekends. Ik weet er zelf ook niet het fijne van maar misschien is het wel leuk om hier eens wat meer over te praten. Op dit moment is er, zoals de naam al zegt, een grote opwekking gaande in Florida, Amerika. Dit heeft zich inmiddels al uitgebreid, schijnt, naar San Jose en daar begint het nu ook al een beetje te komen. Maar zoals ik zei het is in Florida begonnen. God is daar enorm aan het werk voor zover ik het zie.

Hebben sommigen van jullie er al wat over gehoord? Zo ja, wat vond je ervan? Wat zijn jou gedachten erbij en heb je ook al wel eens nagedacht dat het ook hier in Nederland zou kunnen komen. Als je dat denkt wat verwacht je er dan een beetje van?

Ik wil benadrukken dat ik dit topic niet wil gaan voeren of er wel of niet een opwekking komt in Nederland en hoe vaak dat al wel niet gezegd is. Dat wil ik echt benadrukken dat het daar niet om gaat in dit topic! Het gaat erom om er eens over van gedachten te wisselen.

Persoonlijk vind ik het wel erg mooi om te zien en ik denk zelf ook wel dat het zich zal gaan uitbreiden over de hele wereld, dus ook naar Nederland.

Betrouwbaarheid van wat ik zeg wat er gebeurt is te halen uit de filmpjes die ik op internet gezien heb. (vandaar dat ik dus ook nog niet veel heb verteld over wat er daar precies gebeurd)

Heerlijk deze opwekkking, God is fantastisch!!!!

Ik ga alle bovenstaande verhalen niet doorlezen want dat zal toch allemaal wel weer negetief zijn. We zien overal over de wereld in kerken waar de harten van mensen gericht zijn op God een explosie plaats vindt van Gods genade. De kerken moeten weer een hart van aanbidding gaan krijgen zoekende intens naar God!!!

In onze kerk is sinds kort ook een opleving gaande, dat kan je lezen op link

Ik ben onder de indruk van Gods beweging over de aarde, we kunnen wel weer negatief gaan doen maar dat is zo jammer!

Toen jezus over de zee wandelde gebeurde er dit:

Mattheüs 14:25-27

25 In de vierde nachtwake kwam Hij tot hen, gaande over de zee. 26 Toen de discipelen Hem over de zee zagen gaan, werden zij verbijsterd en bang en zeiden: Het is een spook! En zij schreeuwden van vrees. 27 Terstond sprak [Jezus] hen aan en zeide: Houdt moed, Ik ben het, weest niet bevreesd!

Dit is precies hoe gelovigen reageren als er weer een opwekking van God uitbreekt, het ziet er vreemd uit en ze denken meteen weer dat het de Satan is. Jammer... terwijl God zegt: Vrees niet, IK ben het.

Maar natuurlijk weten de gelovigen het allemaal weer beter.

Ik denk dat we niet zo bang moeten zijn.we zouden God wat meer moeten gaan zoeken in gebed en aanbidding zodat we Hem niet steeds uit gaan maken voor Spook maar Hem gaan herkennen als een machtig God, Genezer, bevrijder en Vader die ons wil omarmen met zijn intense liefde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste abundant, waarom sluit je je ogen voor de berichten die hier geschreven worden? We zijn hier niet om Todd kapot te maken. We zijn Geenstijl niet, we zijn Credible en proberen op een respectvolle manier Todd's handelingen te toetsen aan de bijbel. Dat is zeker niet negatief, maar we willen wel graag waken voor valse profeten (zonder daarbij Todd nu gelijk voor valse profeet uit te maken).

Ik zou het juist prettig vinden als je een aantal grote vragen in die in dit topic gesteld worden zou willen beantwoorden. Ik lees hier voornamelijk de kritische berichten en ik zou graag de reacties van mensen willen horen die wel geloven dat wat in Florida gebeurd van hem is. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Beste abundant, waarom sluit je je ogen voor de berichten die hier geschreven worden? We zijn hier niet om Todd kapot te maken. We zijn Geenstijl niet, we zijn Credible en proberen op een respectvolle manier Todd's handelingen te toetsen aan de bijbel. Dat is zeker niet negatief, maar we willen wel graag waken voor valse profeten (zonder daarbij Todd nu gelijk voor valse profeet uit te maken).

Ik zou het juist prettig vinden als je een aantal grote vragen in die in dit topic gesteld worden zou willen beantwoorden. Ik lees hier voornamelijk de kritische berichten en ik zou graag de reacties van mensen willen horen die wel geloven dat wat in Florida gebeurd van hem is.
flower.gif

mee eens

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik ga alle bovenstaande verhalen niet doorlezen want dat zal toch allemaal wel weer negetief zijn.

Waarom dan een bezoekje aan dit forum, het is de spreekbuis van de duivel waar je je verre van moet houden.


Samengevoegd:

Quote:

Inderdaad abundant, ik zou niet de bovenstaande verhalen gaan lezen, dat bespaart je een hoop bagger
flower.gif

Uiteraard heb je het hier over anderen en niet jezelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het is anders niet echt lief om te zeggen dat de anderen hier maar bagger plaatsen.

Dat zei ik dus ook niet. Het lijkt me alleen voor mensen die de discussie niet hebben gevolgd en die enthousiast zijn over de grote dingen die God in Nederland doet, niet al te opbouwend om de discussie te lezen. Zoals ik eerder schreef, zou ik adviseren de Bijbel te lezen en de Geest te laten leiden en de waan van de dag te vermijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ja, hoe wilde je het anders noemen? Bijbels terwijl het niet in de bijbel staat?

[...]

Wie zegt dat het van God is? Besef dat God niet de enige is die mensen 'geneest' of 'doden opwekt'.

Nee ik noem het de Bijbel toepassen wanneer het je uitkomt. Het is slechts interpretatie en God is vele malen groter dan de Bijbel. En waar komt die gedachte vandaan dat mensen buiten God om ook genezingen doen? De genezingen die niet uit God komen zijn nl. geen genezingen want daar is ook nog nooit bewijs van geleverd. 2000 jaar geleden wisten alle mensen zeker dat genezingen van God kwamen en nu is het ineens andersom? Een beetje vreemd vind je ook niet.

Verder blijf ik het bijzonder knap vinden hoe jullie door Youtube filmpjes precies weten of iemand van God is ja of nee. Heb je die Youtube filmpjes goed onderzocht of neem je klakkeloos aan wat je ziet? Het valt me op dat er weinig tot niet goed onderzocht wordt en alles wat in jullie ogen niet normaal is maar gelijk wordt afgedaan als zijnde niet van God. En Todd een valse profeet? Sorry hoor maar valste profeten leiden echt niemand tot Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Michie23,

Nou weet je, als ik in een filmpje Todd iemand keihard in de maag zie schoppen terwijl diegene duidelijk vertelt maagkanker te hebben, of als ik hem op het podium uitgebreid zie vertellen hoe hij mensen schopt, slaat en door elkaar heen schudt, dan hoef je mij niet te vertellen dat hij toch zo geweldloos is en zo normaal met mensen omgaat. In zo'n geval lijken de beelden mij wel vrij duidelijk ja.

En ik zie ook al dat hier bijbelteksten worden aangehaald, met het traditionele argument: "Maar Jezus deed toch óók gekke dingen?" Ik wíst gewoon dat dat argument zou komen. Perfecte vrijbrief voor elke charlatan om te kunnen doen wat hij wil. Al zou hij bij wijze van spreken mensen met zoutzuur overgieten, om zo "de Satan eruit te branden," dan nog zouden er gelovigen zijn die dat argument ervoor gebruiken... En anderen maar beschuldigen dat ze God beperken, in een hokje willen stoppen, bagger schrijven, et cetera.

Maar hoe jammer dat ik echt niet in zulke argumenten trap. Omdat ze simpelweg nergens op slaan. De acties van Jezus hebben een diepe betekenis, net zoals de acties van de profeten. Ze zijn niet bedoeld om aan te geven dat je alles maar kunt doen wat je wilt, omdat God toch zo vreemd zou kunnen doen. En door de eeuwen heen heeft de Kerk prima zicht gekregen op waar de grenzen van het betamelijke liggen.

Wil ze daarmee God beperken? Nee beste gelovigen, dat wil ze niet. Ten eerste is het God zélf die zich slechts héél incidenteel van merkwaardige manifestaties bedient als het écht nodig is en verder de mens niet onnodig in verlegenheid wil brengen met al te rare manifestaties. Ten tweede hoeft de Kerk zo ook niet elke idioot achterna te lopen die de meest krankzinnige manifestaties uithaalt, maar mag ze gezond kritisch zijn. En dat vind ik nou een mooie gave van God, een bron van vrijheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sjaloom Michie23,

Nou weet je, als ik in een filmpje Todd iemand keihard in de maag zie schoppen terwijl diegene duidelijk vertelt maagkanker te hebben, of als ik hem op het podium uitgebreid zie vertellen hoe hij mensen schopt, slaat en door elkaar heen schudt, dan hoef je mij niet te vertellen dat hij toch zo geweldloos is en zo normaal met mensen omgaat. In zo'n geval lijken de beelden mij wel vrij duidelijk ja.

Maar wordt daar het hele verhaal verteld en de achterliggende gedachten? (Ik weet niet hoelang het filmpje duurt maar ik heb de hele dienst eens gezien)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Michie23,

Als een voorganger zoveel geweld gebruikt en zelfs het gore lef heeft iemand met maagkanker keihard in de maag te schoppen, dan kan ik me niet voorstellen dat er ook maar één achterliggende gedachte zou zijn om dát goed te praten. En de achterliggende gedachte van Todd is dat hij zo de demoon van de kanker eruit wilde trappen. Dat is iets wat hij althans zelf zegt. Het zou een opdracht van God zijn.

Stel je eens voor dat een voorganger een vrouw, of een klein kind, onzedelijk zou betasten? Dan boeit jou de achterliggende gedachte toch ook niet meer en wil je toch ook dat die smeerlap nóóít meer een kerk betreedt? Wat voor excuus kan zo'n iemand dan nog volgens jou bedenken om het goed te praten? Geen een toch? Welnu, datzelfde heb ik ook met het excessieve geweld van Todd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee ik noem het de Bijbel toepassen wanneer het je uitkomt. Het is slechts interpretatie en God is vele malen groter dan de Bijbel. En waar komt die gedachte vandaan dat mensen buiten God om ook genezingen doen? De genezingen die niet uit God komen zijn nl. geen genezingen want daar is ook nog nooit bewijs van geleverd. 2000 jaar geleden wisten alle mensen zeker dat genezingen van God kwamen en nu is het ineens andersom? Een beetje vreemd vind je ook niet.

Als een ziekte een demonische oorzaak heeft, dan hoeft die demon alleen maar te verdwijnen om een genezing te veroorzaken. En op een dergelijke manier is het zeer best mogelijk dat allerlei mensen buiten God om genezingen (doen) verrichten. Het enige probleem is dat men voor die ziekte, vaak weer vele andere problemen in de plaats krijgt. Kortom, het is in mijn ogen niet vast te houden dat er enkel genezingen plaats vinden door God. Wel ben ik het er mee eens dat de enige genezing waar je echt beter van wordt (dus in alle opzichten) er een is die uit God is. (het ziekenhuis even daargelaten)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee ik noem het de Bijbel toepassen wanneer het je uitkomt. Het is slechts interpretatie en God is vele malen groter dan de Bijbel. En waar komt die gedachte vandaan dat mensen buiten God om ook genezingen doen? De genezingen die niet uit God komen zijn nl. geen genezingen want daar is ook nog nooit bewijs van geleverd. 2000 jaar geleden wisten alle mensen zeker dat genezingen van God kwamen en nu is het ineens andersom? Een beetje vreemd vind je ook niet.

Nee, God is niet groter dan de bijbel. Jezus roept ons op om werken van profeten en anderen te toetsen aan zijn woord. Komt het niet in het woord van God voor, dan waarschuwt Jezus ons voor glad ijs! Dat is niet Todd willen afbranden. Een vraag voor jou Michie, hoe weet jij wanneer iets van Hem is? Hoe toets jij dat dan?

Ik weet niet of je Jomanda kent? Die claimt ook vele genezingen. En die genezingen kunnen plaatsvinden, maar zullen altijd later iets raars terugkrijgen. Overigens heeft ook Jomanda profetieën die uitkomen. Zie dit filmpje (niks engs aan). Jack Spijkerman kwam Jomanda een één of andere award brengen. En die award was niet iets om trots op te zijn. Toen zei Jomanda 'Tien Jack. Tien, en mensen zullen je ware aard leren kennen'. De afloop is bekend: Jack deed contractbreuk bij de AVRO, haalde een hoop heisa op z'n hals en stapte voor het grote geld over naar TV-zender... jawel, Tien (later Talpa). Hoezo kunnen valse profeten dat niet? Ze kunnen het absoluut, maar dat zegt zeker nog niet dat het goed is.

Quote:
Verder blijf ik het bijzonder knap vinden hoe jullie door Youtube filmpjes precies weten of iemand van God is ja of nee. Heb je die Youtube filmpjes goed onderzocht of neem je klakkeloos aan wat je ziet? Het valt me op dat er weinig tot niet goed onderzocht wordt en alles wat in jullie ogen niet normaal is maar gelijk wordt afgedaan als zijnde niet van God.

Ik check de filmpjes op YouTube, heb regelmatig God TV gekeken toen Todd bezig was. Daarnaast heb ik me ingelezen in diverse pro en tegen-bewegingen van Todd en als laatste heb ik m'n bijbel er bij gehaald en ben ik gaan toetsen wat er in staat. Hoe graag ik het serieus ook wil, ik kan Todds geweld NIET terugvinden in de bijbel. En ook niemand van Todds aanhangers heeft het nog bijbels kunnen onderbouwen. Hoe moet je dan Gods werk van de duivel onderscheiden beste Michie? smile.gif Op gevoel? Ik voel me soms ook goed als ik m'n broer op een grappige manier belazer, maar goed is het absoluut niet.

Quote:

En Todd een valse profeet? Sorry hoor maar valste profeten leiden echt niemand tot Jezus.

Hoeveel teksten moet ik je uit de bijbel geven waarin wordt geschreven dat satan zich voordoet als de engel van het licht? Of, dat er velen valse profeten zullen komen die handelingen zullen doen die lijken op die Jezus deed? Ik zie dan ook serieus graag een onderbouwing van je bewering dat valse profeten niemand tot Jezus zouden leiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op donderdag 17 juli 2008 09:05:05 schreef Michie23 het volgende:

[...]

Nee ik noem het de Bijbel toepassen wanneer het je uitkomt. Het is slechts interpretatie en God is vele malen groter dan de Bijbel. En waar komt die gedachte vandaan dat mensen buiten God om ook genezingen doen? De genezingen die niet uit God komen zijn nl. geen genezingen want daar is ook nog nooit bewijs van geleverd. 2000 jaar geleden wisten alle mensen zeker dat genezingen van God kwamen en nu is het ineens andersom? Een beetje vreemd vind je ook niet.

Ach Michie, aangezien er niets buiten God kan bestaan komt alle ellende in principe ook van God. Alles wat is, is (van) God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus de genezingen die in het ziekenhuis gebeuren komen van God en kunnen we als hetzelfde beschouwen wat Jezus deed? Lijkt me niet. Mijn cnclusie mensen kunnen mensen genezen, daar hoeft geen ingrijpen van bovenaf bij te komen. Daarnaast zijn er nog wonderbaarlijke genezingen.

In de RK toetsen zo iets omdat er nogal wat claims op dit gebied zijn. Op toetsing is niks mis mee dat voorkomt een hoop narigheid zoals mensen die voor genezen zijn verklaard en dat toch niet zijn.

Het kan nooit van God zijn dat Todd iemand genezen van kanker verklaard en die persoon nu doodziek in het ziekenhuis ligt en dat de andere 23 claims niet nagetrokken kan worden. Bij Jezus kon dat wel en dat heeft Hem het leven gekost.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Nee, God is niet groter dan de bijbel.

Dus dan is God in 1 boek te vatten. (om het maar even vrij te vertalen)

Quote:
Jezus roept ons op om werken van profeten en anderen te toetsen aan zijn woord. Komt het niet in het woord van God voor, dan waarschuwt Jezus ons voor glad ijs!

Dan moeten we het dus super letterlijk gaan nemen. Waar staat dat God mij, letterlijk mijn naam dus, lief heeft? Ik heb het nog niet in de Bijbel gelezen maar toch weet ik het voor de volle 1.000.000% zeker. Ik kan uit bijbelteksten halen dat Hij van me houdt maar ik weet het niet 100% vanuit de Bijbel gezien. Wil ik hiermee de Bijbel te kort doen, ABSOLUUT NIET!!!!! Laat dat aub duidelijk zijn. De Bijbel is een toetsvorm maar ik heb er persoonlijk twijfels over of er wel werkelijk alles in staat, zoals jij nu op mij over komt. Het kan dus zijn dat je anders op me overkomt dan je bedoeld he.

Quote:
Dat is niet Todd willen afbranden.

Kritiek kan al snel zo overkomen. Net zo makkelijk dat wanneer ik kritiek op jou geef, voornamelijk via internet kan het dan snel op afbranden lijken, toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid