Spring naar bijdragen

Ongebruikelijke huisdieren


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Die muizen zijn toch al wel dood he vantevoren?

Ik snap niet hoe mensen naar dat soort dingen kunnen kijken, heb je dan geen gevoel ofzo? Als je van die jagende beesten op discovery kijkt om meer te weten te komen over de Schepping (of de gevolgen van een big bang
knipoog_dicht.gif
) , dan snap ik het wel. Maar sommige mensen kopen dus echt zo'n beest om te kijken hoe het levende beestjes opeet .. Dat vind ik heel wreed.

En MC; nu je het zo vies vond, ga je haar nog steeds krekels voeren? Of eet ze niks anders? Geweldige naam trouwens..
big-smile.gif

Sommige mensen kopen zo'n beest uit de film van Aster, of hoe dat kind ook heet, die zeemeermin, die van nature alleen prooien eet en gaan ze levende dieren voeren. Of piranhas levende goudvissen kopen, die soms echt uren lijden. Zinloos.

@Marinus, leuk, zo'n beest.

Het enige rare in mijn huishouding zijn twee appelslakken die uit mijn aquarium kruipen. Verders niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ah dan is het een stuk minder mysterieus... goudvis zeker?

Jep.

In ieder geval, hij is oranje.

Wat wel eng is is dattie de afgelopen tijd steeds dikker is geworden in een korte tijd.

Mijn vermoeden is: het is een zij en er zit er nog een die we nooit zien widegrin.gif Maar zeker weten doen we niets.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

heb sinds gister een nieuw huisdier
widegrin.gif

tja en wat hij eet hihi euh
engel.gif
ratten.

volgende foto's kunnen schokkend zijn
noparty.gif

Ik had best een keer gezellig bij je op bezoek willen komen voor een kopje koffie, maar sorry, dat zit er nu niet meer in.. nosmile.gifpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

heb sinds gister een nieuw huisdier
widegrin.gif

tja en wat hij eet hihi euh
engel.gif
ratten.

volgende foto's kunnen schokkend zijn
noparty.gif

Wat een prachtbeest biggrin.gif

Dat rattenverslinden ziet erdan minder appetijtelijk uit, maar serieus, mooi ^^ big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Slangen zijn supermooi en weinigbegrepen. Ik heb één keer het geluk gehad om een python van 3 m. te mogen vasthouden en dan zie en voel je pas hoe mooi, krachtig en niet-glibberig slangen zijn. Maar goed ik heb al vanaf mijn vroege jeugd een zwak voor slangen.

Minder leuk: mijn bidsprinkhaan is spoorloss verdwenen. Uit een goed afgesloten terarrium. noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

rofl.gifrofl.gif

Arme Queen Latifa, zo helemaal alleen in de grote boze buitenwereld, die niet vol krekels is...

Ja, dat ook, ik heb me daar best rottig over gevoeld. Maar als ze ontsnapt is (wat mi zo goed als onmogelijk is, maar in de bak zat ze dus niet meer) red ze zich wel. Tot de winter dan want dan sterft ze aan onderkoeling, maar zeker voor insecten is dat geen lijdensweg. (ze vallen in slaap dat is alles eigenlijk)

Het kan ook dat ze in een bizarre speling van het lot door de krekels opgegeten is. hamer.gif

PS: bidsprinkhanen "bidden" denk ik 23 uur per dag. Daar kunnen 2 kerkdiensten en 1 uurtje soaken per week niet tegenop. Ik hou het dus op:

LEFT BEHIND!!!

nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

rofl.gifrofl.gif

Arme Queen Latifa, zo helemaal alleen in de grote boze buitenwereld, die niet vol krekels is...

Sprinkhanen... clown.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ja, dat ook, ik heb me daar best rottig over gevoeld. Maar als ze ontsnapt is (wat mi zo goed als onmogelijk is, maar in de bak zat ze dus niet meer) red ze zich wel. Tot de winter dan want dan sterft ze aan onderkoeling, maar zeker voor insecten is dat geen lijdensweg. (ze vallen in slaap dat is alles eigenlijk)

Het kan ook dat ze in een bizarre speling van het lot door de krekels opgegeten is.
hamer.gif

Denk eerder dat iemand zin had in iets voor in de frituur. devil.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Denk eerder dat iemand zin had in iets voor in de frituur.
devil.gif

Ik weet niet of mensen bidsprinkhanen eten, maar bidsprinkhanen eten wel mensen. Ik liet haar af en toe op mijn arm lopen totdat ik er achter kwam dat ze het geen punt vond om me op te eten. Ze was lekker ongegeneerd aan me aan het knabbelen dus nu ja toien was ook dat afgelopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ze zijn in ieder geval koosjer.
puh2.gif
En Johannes leefde erop.

Maar ff serieus, waar kan dat beestje gebleven zijn dan. Kan hij nergens achter gekropen zijn?

Dat betwijfel ik: een bidsprinkhaan is meer verwant met de kakkerlak dan met de sprinkhaan. Dus kosher....

Nee, ik heb overal gezocht en het zijn niet echt wegkruipers. Ze gaan ondersteboven ergens hangen tot de lunch voorbij komt lopen zeg maar. In een struik valt dat niet op, maar in een woonhuis wel degelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Ik weet niet of mensen bidsprinkhanen eten, maar bidsprinkhanen eten wel mensen. Ik liet haar af en toe op mijn arm lopen totdat ik er achter kwam dat ze het geen punt vond om me op te eten. Ze was lekker ongegeneerd aan me aan het knabbelen dus nu ja toien was ook dat afgelopen.

straks heeft ze zich in je slaapkamer verstopt en gaat ze je opeten 's nachts.. devil.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat betwijfel ik: een bidsprinkhaan is meer verwant met de kakkerlak dan met de sprinkhaan. Dus kosher....

Nee, ik heb overal gezocht en het zijn niet echt wegkruipers. Ze gaan ondersteboven ergens hangen tot de lunch voorbij komt lopen zeg maar. In een struik valt dat niet op, maar in een woonhuis wel degelijk.

Bron Wikipedia:

De orde Orthoptera valt onder de klasse insecten en vertegenwoordigt de sprinkhanen en de krekels (bidsprinkhanen behoren niet tot de Orthoptera maar tot de Mantodea)

Je hebt gelijk, weer iets geleerd. smile.gif

Vraag me af wat er mee gebeurd kan zijn dan...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid