Spring naar bijdragen

Ik kan geen meisje vinden


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Ik heb heel lang het gevoel gehad dat ik vreselijk lelijk ben en dat niemand van me hield. Tot enkele jaren geleden, dan besefte ik dat ik wel veel succes had en dat ik er blind voor was. Ik was ervan overtuigd dat niemand van me kon houden en dat ik het eigelijk ook niet verdiende. Ik was ook zeer verlegen.

Als er iemand je graag heeft, geeft het je natuurlijk zelfvertrouwen, maar het lost je problemen niet op. Misschien moet je je energie in andere dingen steken dan iemand te zoeken. Beter alleen en gelukkig dan samen en ongelukkig.

Jongens die aan elk meisje vragen om uit te gaan omdat ze absoluut iemand willen hebben, zien er hopeloos uit. Daarom denk ik dat het vanzelf komt wanneer je het minste verwacht. Internetsites maken mensen trouwens veel ongelukkiger. Lees: link

Veel sterkte nog

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ja, ik begrijp dat ik dat idd moet leren. Maar ik weet ook niet zo goed hoe ik mezelf over de streep krijg. Maar ook door wat ik nu heb meegemaakt, word ik toch weer onzeker. Ik had echt heel erg het gevoel dat God dit meisje op mijn pad had gebracht en mij op het hare, gewoon door de manier waarop ons contact zich opbouwde... En dan toch dit...

Verder worden hier heel veel tips gegeven van dat je plekken moet opzoeken waar veel vrouwen komen, sporten, kroegen, etc... Maar wat voor mij dan wel een beperking is, is dat ik wel heel nadrukkelijk op zoek ben naar een christelijk meisje (omdat ik van mening ben dat alleen dan een relatie voor 100% kan uitbloeien). En ik kom op de hogeschool best vaak meisjes tegen en ik reis dagelijks met het openbaar vervoer enzovoorts enzovoorts. Maar ik weet geen plaatsen waar ik nieuwe christelijke meisjes kan leren kennen (behalve dating sites, maar ik twijfel of dat mijn ding is). Dus ja, ik weet niet hoe jullie daarin staan, maar voor mij wordt het daardoor nog moeilijker.

Trouwens, het moet denk ik ook niet zo zijn dat ik nieuwe plaatsen op ga zoeken, alleen maar in de hoop daar een leuk meisje te vinden. Volgens mij ben je dan net zo krampachtig bezig. Plus dat ik daar niet snel alleen heen zou gaan. Maar als je met anderen bent, ga je ook weer niet snel op meisjes af, omdat je dan deel bent van een groepje.

Ben je lid van een christelijke studentenvereniging? Daar komen over het algemeen veel meisjes op af smile.gif.

Maar voor de rest zou ik als ik jou was ook er niet te krampachtig mee bezig zijn, want volgens mij werkt dat vaak averechts. Veel mensen in mijn omgeving die een vaste relatie hebben, vonden hun partner op een plek waar ze toch al normaal kwamen en waar ze helemaal niet echt op zoek waren een partner. Dus probeer gewoon normaal je leven te leiden, doe dingen die je sowieso leuk vindt, en waar je contact kunt maken met mensen (of het nou mannen of vrouwen zijn). Grote kans dat je dan vanzelf de ware tegen het lijf loopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar ik zit de laatste tijd gewoon helemáál niet zo lekker in m'n vel. Ik heb regelmatig toch gevoelens van eenzaamheid, terwijl ik wel gewoon met vrienden dingen doe in het weekend. En dan verlang ik ook vaak naar een fijne relatie. En die komt maar nooit. Ja, ik weet het, het klinkt òf heel vaag, òf dodelijk wanhopig, maar het is gewoon lastig te verwoorden allemaal...

Om te beginnen werk je natuurlijk eerst aan jezelf. Een onzeker ventje dat niet lekker in z’n vel zit heeft niet de uitstraling van iemand die z’n zaakjes op orde heeft. Zorg dat je eerst je eigen zaakjes op orde hebt, als een vrouw het idee heeft dat ze jou moet gaan helpen en dat je haar daarvoor nodig hebt kan je overal gelijk een streep door zetten.

Quote:

Maar ben nu intussen in een hele andere situatie terechtgekomen... Ben namelijk tot over mijn oren verliefd geraakt op een meisje dat sinds kort bij ons in de kerk komt... Ik zie haar dan ook alleen daar. En ik heb ook al een aantal leuke gesprekjes met haar gehad, na afloop van de kerkdienst. En dat gaat best. Maar ik ben nu intussen in een paar weken tijd alsmaar meer en meer verliefd geworden op haar en ik krijg soms van mezelf het gevoel dat ik daar zo langzamerhand te veel druk onder zet, omdat ik haast na elke kerkdienst met haar probeer te praten... Dus aan de ene kant is het wel tijd om een stap verder te zetten; aan de andere kant, over het geheel gezien ken ik haar eigenlijk nog maar net. Maar dat ene durf ik niet... En dat is haar vertellen wat ik voor haar voel... Of haar mee uit vragen. En waarom niet?

Volgens mij spreek je niet vaak heel veel dames. Het is te merken dat je he-le-maal over je oren verliefd bent terwijl je iemand nog helemaal niet goed kent. De enige basis die je hebt is een paar gesprekjes en je bent al verliefd.. Dat gebeurt mannen vaak, zeker wanneer ze niet vaak een leuk contact hebben met een dame en dan zien ze de aandacht die ze krijgen al snel als ‘meer’. De regel is eigenlijk simpel en zelf wel te bedenken: Mannen die veel dames spreken zullen kritischer zijn dan mannen die weinig dames spreken. Van de andere kant bekeken: Uit een groep van 100 jongens komt sneller een voetballer voor het Nederlands elftal dan uit een groep van 5 jongens. De kans is simpelweg groter. Natuurlijk is het fijn om verliefd te worden en zal het zo op een gegeven moment ooit wel eens uitlopen op iets meer of een relatie, maar het is niet de manier. Zoals ik in mn vorige post al zei: Zorg dat je meer dames spreekt. Dat doe je niet door alleen dames aan te spreken, maar vooral ook andere ONBEKENDE mannen, oude vrouwtjes, kindjes, mensen in hun mid-life-crises of wie dan ook. Je moet met iedereen zonder zorgen kunnen praten, dan gaat dat bij de dames vanzelf.

Je tweede punt was dat j twijfelt over de volgende stap. Antwoord is ‘niet verstandig’, al is dat aan jezelf natuurlijk. Jij bent verliefd en hoopt alleen maar dat zij dat kan beantwoorden. De enige manier waarop ik uit kan leggen hoe dat overkomt op een vrouw is wat je waarschijnlijk bij 1 van je vrienden ook wel eens hebt gezien. Iedereen kan zich vaak wel een vriend voorstellen die he-le-maal smoor was op een meisje, elke reactie van haar 3 keer overdacht en als die in gesprek met haar was als een angstig balletje voor haar stond. Het maakt simpelweg geen indruk, maar zonder dat je het door hebt zit je waarschijnlijk zelf ook in die situatie.

Quote:

Als ik na de dienst met haar praat, is ze altijd vergezeld van haar broer (waar ik het overigens goed mee kan vinden) en andere familieleden en er staan ook altijd wel vrienden van mij in de buurt, van de jongerenkring. Doordeweeks woont ze heel ergens anders en ik heb tot op heden geen mogelijkheid gevonden om haar alléén te spreken... Haar e-mail heb ik wel, maar ja... dat lijkt me ook niet echt een "stijlvolle" manier voor zoiets belangrijks... Wat moet ik doen??!!
verbaasd.gif

Ik weet dat dit een veelvoorkomende situatie die in allerlei vormen en maten bestaat, maar ja, voor mij is het dus wat ingewikkeld...

Tsjee... Nooit verwacht dat ik nog eens echt verliefd zou worden, maar opeens pats boem ben ik het... Het kan dus toch... En ik denk alsmaar: Dit kan toch geen toeval zijn?

Is het zo moeilijk om haar nummer te vragen als haar broer erbij staat? Vertel over iets spannends, als ze in je geïnteresseerd is zal ze altijd wel laten merken dat ze het beste voor je hoopt. Dan zeg je “nou ik kan het je wel laten weten, wat is je nummer?†Trek je telefoon uit je broekzak, noem alvast: ’06..’ en wanneer je het goed uitvoert zul je nooit, maar dan ook nooit geweigerd worden. Waarom? Er zitten hier 2 psychologische principes in: De eerste is ‘assume the sale’. Wat inhoudt dat je er vanuit gaat dat je het nummer al krijgt, een veel gebruikte verkooptechniek. Een vrouw zal hier altijd positief op reageren. De tweede is the Pygmalion Effect: Doordat jij verwacht van haar dat je haar nummer krijgt, geeft ze hem ook. Verwacht je het niet zal ze je ook vaker hierin afwijzen.

Quote:

Ja, ik vind IRL ook de meest logische manier... Maar ja, wat doe je als je haar buiten de kerk niet ziet? Trouwens, ook best vervelend, mailen is het enige dat ik kan, want ze heeft Hyves noch Facebook.

Je vraagt een meisje alleen, maar dan alleen uit IRL of aan de telefoon. In ieder geval zodat ze je stem kan horen. Over de sms, msn, hyves, facebook of wat dan ook kan je misschien wat hints krijgen en geven, maar dat is simpel. Je zult haar alleen IRL echt kunnen versieren. Als je haar nummer dus hebt zeg je ik bel je dan om zo laat, en dat doe je dan ook. Als ze in je geinteresseerd is neemt ze op. Doet ze dat niet, geen ramp, spreek d’r voicemail in, noem een nieuwe tijd dat je haar weer belt en bel weer. Als ze dan nog niet opneemt zal ze of zelf wel wat initiatief tonen en terug bellen of ze laat niks van zich horen en je weet genoeg…

O ja, op de date: Ga nooit op je eerste dates uit eten of naar de bios. Uit eten is ten eerste ongemakkelijk omdat ze op d’r eetgewoonten moet letten, maar ten tweede mocht de date stroef verlopen zit je nog 1,5 uur tegenover haar omdat je nog je hoofdgerecht moet bestellen en opeten en natuurlijk nog een toetje moet eten met haar. De bios is ook fout, want het impliceert alleen maar dat je met haar hoopt te zoenen. Daarnaast ga je toch geen film kijken als je haar beter wilt leren kennen? Je kijkt beiden vooruit naar een scherm, maar voor de rest doe je niks.. nee gebruik je tijd wat nuttiger en ga gewoon een kopje thee of koffie ergens drinken. En niet gelijk een hele dag, maar gewoon een 1 of 2 uurtjes. Is goed voor haar verlangens naar jou namelijk smile.gif

Quote:

En (ja sorry, ben eenmaal nog steeds onervaren), hoe kom ik erachter dat zij mij net zo leuk vindt, zonder dat concreet te moeten vragen? Ik weet dat ze me aardig vindt, maar ja, dat zegt op zichzelf niks natuurlijk. En ze richt regelmatig haar blik op me, maar dat kan ook zijn omdat ze met mij vaker contact heeft dan met de rest op die plaats... Heel misschien zelfs dat ze mijn gedrag observeert, omdat ze mijn signalen door zou hebben... Maar waarschijnlijk draaf ik dan alweer te ver door als ik dat denk. Tsjonge, vak apart hoor, zo'n situatie, haha...
puh2.gif

Een vrouw geeft wel wat signalen zoals haar nek laten zien, handen in het haar of naar beneden weg kijken, maar dat is niet zo boeiend. Je komt het verst op een date. Aan de gesprekken en dergelijke merk je wel of ze je ziet zitten.

Quote:

Best erg eigenlijk, dat ik in de kerk meer aan haar dan aan God denk...
puh2.gif

Zonde ook, omdat het niet nodig is denk ik. Je zit er teveel over in.

Quote:

Ja, eigenlijk moet ik dat ook gewoon doen. Maar ik heb een beetje de angst dat op die plaats, waar iedereen erom heen staat, een deel van de jongerenkring er meteen getuige van is en dat het zó aan de grote klok hangt, ook als het mislukt... Iets wat ik in deze onzekere fase liever niet wil... Of ben ik nou weer erg aan het overdrijven en maak ik me eigenlijk druk om niets? :s

Ja. D’r nummer vragen betekent nog vrij weinig. Maar als jij staat te springen om 8 cijfertjes dan zal je verhalen onderling krijgen. Reageer je er nuchter op zal het je vrienden ook niet zo boeien. Maak dan ook niet de fout om te vertellen hoe ontzettend leuk je haar wel niet vind tegen je vrienden. Die gaan zich er altijd mee bemoeien en mijn ervaring leert dat het daarop stuk kan lopen.

Quote:
Pfff... Waarom durf ik ook niks!
muur.gif

Sean Covey schreef ooit eens over een persoonlijke bankrekening. Wat houdt dat in. Je gebrek aan durf kun je ontwikkelen. Ik doe het uitleggen met een ander principe: beloften aan jezelf. Wanneer je altijd plannen hebt van dan doe ik dit, dat en zo, maar als daar niks van terecht komt geloof je jezelf niet meer. Je persoonlijke bankrekening heeft dan een negatief saldo. De enige manier om dat saldo weer positief te krijgen, dus dat je je wel aan afspraken met jezelf houdt, is met kleine dingetjes te beginnen. Zoals als ik terug kom dan ruim ik eerst mn kamer op. Zo bouw je op een gegeven moment meer en meer discipline op en kan je grotere afspraken met jezelf maken. Dat is ook zo met durf. Je moet steeds over een hekje net iets groter dan dat andere durven te springen. Totdat je op een gegeven moment over hekken van 2 meter hoogte springt..

In deze context is het overigens ook belangrijk dat je je op je gemak voelt bij vrouwen, zie het begin van mijn post: Praat met vreemden! In het begin zal dat als iets heel raars voelen, maar je zal zien dat naarmate je dit vaker doet dat het heel gewoon wordt voor je.

Quote:

En via de msn kun je zeggen dat je haar leuk vind zonder daarbij gezichtsverlies te lijden. (zo heb ik het ook eens gedaan; ja lekker laf maar je bent er wel mooi vanaf!)

Quote:

Alsof de reactie aan msn ligt
nosmile.gif

MSN is fout. Gewoon face to face of over de telefoon. Je hoeft niet meteen te zeggen ik vind je leuk, maar iets subtieler is in zo’n situatie. Van voor mij is het iets gezelliger tussen ons dan gewoon vrienden, hoe kijk jij daar tegenaan? Dan loop je ook niet zo’n keihard blauwtje als ze zegt gewoon vrienden. Maar face to face leidt naar mijn ervaring naar opener en vooral eerlijkere gesprekken dan MSN en daarnaast, met MSN emoties moeilijker duidelijk worden duidelijk gemaakt. Daarnaast is het laf en daar scoor je bij menig vrouw niet echt punten mee. Als je niet face to face zo een gesprek aan kan gaan met haar hoef je ook geen relatie te binnen. In een goede relatie is dit wel mogelijk namelijk. De drempel om het face tot face te bespreken zal je dan altijd blijven houden, ook als je het al een keer over MSN hebt gedaan.

Quote:

Misschien wil ik alles ook wel gewoon veel te snel. Ik bedoel, misschien moet ik inderdaad eerst nog wat meer 'gewoon' met haar omgaan. Of moet ik het allemaal wel wat subtieler aanpakken... Maar ook die dingen kunnen op den duur wellicht nadelig werken (te lang wachten) en de kansen verkleinen, denk ik.

Een vrouw wil dat je voor haar vecht, je versiert een vrouw niet 1, 2, 3. Dat kost moeite. Ik denk dat iedereen op dit forum kan beamen dat in de opbouw van een relatie de vrouw altijd wel ergens twijfelt. Veel mannen trekken zich dan terug. Ik heb hier een mooie waarde door moeten leren: Geduld. Begrip tonen voor haar twijfel, maar tegelijkertijd een ontmoeting nog zo spontaan en onbezonnen mogelijk houden. Dan komt alles vanzelf is mijn ervaring.

Quote:

Dank jullie wel voor alle reacties! Echt tof dat hier zo veel steun te vinden is!

Alstu smile.gif

Quote:

Ja, ik weet eigenlijk wel dat ik meer afstand van haar moet nemen. Maar het is zo moeilijk. Ik merk wel dat ik veel minder die vlinders in m'n buik heb, waarschijnlijk omdat ik me wel bewust ben van de werkelijkheid. Maar het gevoel van liefde is er nog wel. En ook het gevoel van pijn van onbeantwoorde liefde komt zo nu en dan met vlagen over me heen. Ik zie haar vrij weinig, maar ik spreek heel veel met haar op msn (gewoon over alledaagse dingen). Ik moet er wel bij zeggen dat ik er altijd al bewust op lette dat ik haar niet te veel naar de mond praat. Ik ben gelukkig niet altijd een ja-en-amen-zegger.

Je bevestigt m’n vorige post, dus doe ook wat met de vorige tips die ik je gegeven knipoog_dicht.gif

Quote:

Wel krijg ik het gevoel dat ook zij erg veel waarde hecht aan een vriendschap, want, verwarrend genoeg, minstens 50% van al onze msn-gesprekken afgelopen week worden door haar gestart. Zij maakt dus ook contact met mij, maar is naar eigen zeggen niet verliefd op mij. Ik probeer zelf wel wat minder vaak contact met haar te leggen (alhoewel de verleiding moeilijk is), maar als zij contact met mij legt, sla ik dat niet af en ik ontneem haar ook niet de mogelijkheid om contact met mij te leggen. En het zijn dan verder ook doodgewone gesprekken waar verder niets bij komt kijken, maar toch is het soms wel verwarrend.

Je put hoop uit het idee dat ze wel graag in contact met jou is. Maar juist omdat je over alledaagse dingen praat en dus alle details van haar leven kent is het moeilijk om haar van je af te zetten. Maar ook aan de andere kant: doordat jij haar al elke dag spreekt zal ze haar gevoelens niet echt snel ontwikkelen naar liefde omdat ze niet de kans om jou te missen. Als je bijvoorbeeld net 2 uur hebt gedate terwijl het heel gezellig had kan ze het gevoel hebben van hee het was erg gezellig, was ik nog maar bij hem. Dat zal in jouw situatie niet gebeuren.

Quote:

Verder worden hier heel veel tips gegeven van dat je plekken moet opzoeken waar veel vrouwen komen, sporten, kroegen, etc... Maar wat voor mij dan wel een beperking is, is dat ik wel heel nadrukkelijk op zoek ben naar een christelijk meisje (omdat ik van mening ben dat alleen dan een relatie voor 100% kan uitbloeien). En ik kom op de hogeschool best vaak meisjes tegen en ik reis dagelijks met het openbaar vervoer enzovoorts enzovoorts. Maar ik weet geen plaatsen waar ik nieuwe christelijke meisjes kan leren kennen (behalve dating sites, maar ik twijfel of dat mijn ding is). Dus ja, ik weet niet hoe jullie daarin staan, maar voor mij wordt het daardoor nog moeilijker.

Trouwens, het moet denk ik ook niet zo zijn dat ik nieuwe plaatsen op ga zoeken, alleen maar in de hoop daar een leuk meisje te vinden. Volgens mij ben je dan net zo krampachtig bezig. Plus dat ik daar niet snel alleen heen zou gaan. Maar als je met anderen bent, ga je ook weer niet snel op meisjes af, omdat je dan deel bent van een groepje.

Je slaat de spijker bijna helemaal op z’n kop! Je moet inderdaad niet op zoek gaan naar een vrouw en dus ook geen plekken opzoeken waar veel vrouwen zijn omdat je dan stiekem toch op zoek gaat naar vrouwen. Wel is het aan te raden veel onder de mensen te komen. Zoals ik al vaker heb gezegd: Je vaardigheden met mensen moeten goed zijn voordat ze goed worden bij een vrouw. Maar ik ben het niet eens met dat je plekken op moet zoeken waar juist christelijke meisjes tegen kan komen, die kom je ook wel tegen in de kroeg bijvoorbeeld. Verder lijkt het mij absoluut niet verkeerd om ook met niet christelijke vrouwen wel eens een praatje maakt. Een meisje hoeft toch niet per sé christelijk te zijn wil je haar aanspreken? In het gesprek met haar kom er vanzelf wel achter of ze wel of niet geloofd. Zo heb je ten eerste een leuk gesprek maar ten tweede heb je misschien wel weer iets bijgeleerd voor de volgende keer dat je met een meisje praat. Zo sprak ik pas een leuke meid die mij na een gesprek de tip gaf dat ik af en toe een gesloten vraag stelde, terwijl je beter een open vraag kunt stellen. Dus bij deze, een praktische tip!

Quote:

Ja, ik begrijp dat ik dat idd moet leren. Maar ik weet ook niet zo goed hoe ik mezelf over de streep krijg. Maar ook door wat ik nu heb meegemaakt, word ik toch weer onzeker. Ik had echt heel erg het gevoel dat God dit meisje op mijn pad had gebracht en mij op het hare, gewoon door de manier waarop ons contact zich opbouwde... En dan toch dit...

Persoonlijk geloof ik er in dat God inderdaad vrouwen op je pad brengt. Dat betekent niet dat een vrouw je in de schoot wordt geworpen. Je moet er zelf wel wat voor doen, en je moet haar signalen natuurlijk wel kunnen herkennen. Zo is het met heel veel dingen: Je krijgt talenten, maar je moet er wel voor werken om die te ontwikkelen bijvoorbeeld. Het wordt je allemaal niet in de schoot geworpen. Het is dus belangrijk om aan je vaardigheden met vrouwen te werken zogezegd. Net zoals plat gezegd een player die alleen vrouwen in z’n bed wil moet ook een christen z’n vaardigheden ontwikkelen om die vrouw te versieren. Met een ander doel, maar wel werken aan je vaardigheden dus.

Om nog even op jouw specifieke situatie terug te komen is iets wat ik in de vorige post zei wel belangrijk: Zet die knop om in je hoofd. Probeer niet meer specifiek achter haar aan te gaan, maar verbreedt je visie.

Ik vind het weer even genoeg want anders moet je zo meteen lager scrollen dan de onderkant van de heipalen waar je huis op staat!

Het beste jongen! flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

En ook: staar je niet blind op tips over "hoe het moet" en "hoe vrouwen denken" enzo. Als ik kijk naar hoe mijn vriend en ik elkaar hebben leren kennen gaat dat in tegen zowat alle "regels" uit voorgaande post en we zijn ook gelukkig. Vroeg of laat komt het wel op z'n pootjes terecht, met of zonder alle flirt-trucjes. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Toen ik 17 was, dacht ik dat ik tot mijn 40ste nooit een leuke man zou ontmoeten. Ik dacht dat ik lelijk was, de hele mikmak. Ik dacht dat ik nooit iemand zou vinden die bij me paste. Maar op mijn 18e stond mijn grote liefde opeens voor mijn neus: een collega. Over 7 maanden trouwen we.

Je hebt hier al goede tips gekregen, maar voor mij werkte het om in een bedrijf te gaan werken waar 85% mannelijk was... niet dat ik dit met opzet deed, maar het bedrijf bleek een bron van relaties te zijn! In vijf jaar tijd wel 7 relaties ontstaan (waarvan 4 al zijn uitgemond in een huwelijk). Dus: ga in een groot bedrijf werken met veel vrouwelijke collega's.puh2.gif

Verder moet je gewoon heel veel zelfvertrouwen uitstralen... Succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoezo 'je moet heel veel zelfvertrouwen uitstralen'.

Als je een scharrel wil oppikken in de kroeg misschien.

Sorry, ik vind het onzin. Als je net gaat doen alsof je heel veel zelfvertrouwen hebt, iemand ontmoet en blijkt dat je dat helemaal niet hebt bestaat de kans dat diegene voor je gevallen is met name door iets wat je helemaal niet bent. Mocht het echte liefde zijn dan blijft het wel, maar ik zou het persoonlijk een flinke afknapper vinden als een man zich beter voor zou doen dan hij is, puur om een relatie te vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mee eens, WS. Sommige partners zijn juist voor de kwetsbaarheid van hun partner gevallen. Het is prima om zeker van jezelf te zijn en vast ook wel bevordelijk, maar het is zeker geen voorwaarde om iemand te vinden. En jezelf anders voordoen kan nooit lekker aflopen: of je moet je leven lang theater spelen of je partner is misschien teleurgesteld dat je niet bent hoe je je voordoet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb NIET gezegd dat je je anders moet voordoen dan wie je bent. Ik heb ook niet gezegd dat het hebben van zelfvertrouwen een voorwaarde is om een partner te vinden. Ik zei ook 'je moet', misschien lag het daaraan. Maar het was als ervaring-advies bedoeld.

Ik zal het wat duidelijker formuleren: mensen vinden je leuker als je zeker van jezelf overkomt. Misschien is 'heel veel zelfvertrouwen' verkeerd uitgedrukt, sorry dan.

Mensen vinden het ook leuker om met gelukkige mensen om te gaan. Dit heb ik niet zelf bedacht, maar zijn ongeschreven regels in het sociale verkeer. Misschien denk je bij 'zelfvertrouwen' meteen aan een extraverte dame in een kroeg. Maar je kan ook zelfvertrouwen uitstralen als je juist introvert bent. Met zelfvertrouwen bedoel ik niets anders dan dat je durft te zeggen waar je voor staat, durft te doen wat jij wil doen, en hoe jij wil doen. Je moet dus júist jezelf zijn, en daar niet aarzelend over doen. Mijn aanstaande is absoluut geen macho, maar hij straalde uit dat hij vertrouwen had in wie hij was. Maar goed, dit is mijn ervaring. Ik denk trouwens niet, Jalikaatje, dat iemand zijn leven lang theater kan spelen (maar dat is dus ook niet wat ik bedoelde). Ik denk trouwens ook niet dat zelfvertrouwen te 'faken' valt. Maar je kunt er wel aan werken voor jezelf. Het 'Hou eerst van jezelf, dan pas houden anderen van je'-cliché zeg maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid