Spring naar bijdragen

Hoe begint men de dag.


Aanbevolen berichten

Quote:

Mijn wekker gaat, wordt nog een keer of wat verzet. Dan ga ik eruit, slinger de pc aan en loos ik wat vocht. Dan wat water drinken, tandenpoeten en als ik zin heb scheer ik mij ook nog. Dan douchen, aankleden, mail, rooster en div. fora checken. Tas inpakken en de deur uit.

same here zo ongeveer..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 75
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

mijn radiowekker gaat.. en gaat nog eens.. nog eens.. en dan pak ik mijn bijbel en lees en overdenk een gedeelte en zoek ik God in het gebed. Daarna zet mijn wekker nog eens en zet 'm dan zo dat er een lekker swing nummer over een kwartiertje of wat gaat draaien (op het moment zit er een cd van Stellar Kart in) en dan begin ik lekker relaxt mn dagje.. totdat ik erachter kom dat ik iets te laat ben en ik op moet gaan schieten om op tijd op school te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen enkele ochtend is hier het zelfde, de ene keer ben ik vrij, andere keer moet ik werken, andere keer hoef ik pas in de middag te beginnen met werken. Maar of ik nou 7 8 of 9 uut moet beginnen, ik sta altijd een uur eerder op, even de tijd om wakker te worden, laptop en radio aan, misschien ontbijten en bink+kat eten geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Interessant allemaal te lezen hoe mensen opstaan, nog veel interessanter is te zien wie dat niet heeft gedaan kuch, kuch, Sacerdos de topicstarter, kuch kuch.

Ik sta als ik kan uitslapen op wanneer ik wakker word, al heb ik wel een maximum grens van 11.00 (wat het streven ook is). Als ik eerder moet opstaan, dan sta ik eerder op. Afhankelijk van waar ik op voor moet staan, als het iets routine is (colleges, werk, ed.) dan meestal een half uur voor dat ik de deur uit moet, om vervolgens in dat halfuur me om te kleden, badkamer in te duiken en koffie te drinken (dat is gelijk ook mijn ontbijt aangezien ik om die tijd niks naar binnen kan krijgen, behalve dingen als koffie). En onder de koffie heb ik dan wel vaak het journaal ff aan. Vervolgens ga ik dan de deur uit om het OV te pakken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

zegt snoezzzz stand jullie iets widegrin.gif

1x snoezzzzen dan uit bed,

hond uitlaten (sinds kort) dan katten en hond eten geven.

koffiebig-smile.gif

tijdenlijk 3maanden de rest van de dag vervelen (ziektewet) noparty.gif

maar normaal gesproken tussen 3 en 5 uit bed (ligt dr aan waar ik heen moet met de vrachtwagen).

en dan, tja ben ik weer om een uur of 1830 a 20u thuis, eten met vrouw, zitten, en tv kijke en dan pc.

23u bedje op zoeken en dan vervolgd het ritueel weer.

zaterdag uitslapen koffie chille koffie, boodschapen laat op bed.

zondag 9u wekker 10 naar kerk 13u thuis en chill.

en zo gaat mn weekelijkse klokje rond.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

wat zijn jullie allemaal relaxt 's morgens.. ik zorg gewoon dat ik de avond van tevoren alles klaar heb gelegd en dan 's morgens ga ik een kwartier voordat de bus gaat eruit .. wassen.. aankleden .. haar..make-up .. en dan naar de bushalte en mn reisvriendinnetje praat me vervolgens wel wakker
big-smile.gif

Ik kan dat echt niet zo snel. Wassen, haren kammen, make up en zo duurt wel een half uur bij mij widegrin.gif (komt natuurlijk ook door mijn moordende *ahum* tempo 's ochtends knipoog_dicht.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind die snooze-stand de meest afschuwelijke uitvinding die er is. Eén keer de wekker is al erg genoeg, waarom zou je jezelf daar op een ochtend meerdere keren doorheen sturen? Helaas zet mijn lief dat wel altijd op.
boosrood.gif

omdat als de wekker 1x afgaat ik hem uitzet en omdraai en dan niet meer wakker word, iig niet optijd engel.gif

als ik de snooze niet had had ik me al zo vaak gruwelijk verslapen engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij ons gaat de wekker meestal om half 7. Vaak (als we niet zo vroeg op het werk hoeven te zijn) blijven we nog een half uurtje liggen, dus staan we rond 7 uur op.

Vervolgens meestal:

- aankleden

- gezicht wassen

- haar kammen

- tanden poetsen

En dan:

- hond uitlaten

of

- hond en kat eten geven

- water bijvullen

- broodjes smeren

Dat duurt ongeveer een half uurtje smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, ik woon letterlijk naast de universiteit.. dus ja, als ik om 9 uur les heb dan hoef ik pas om 5 voor 9 van huis.. toch sta ik meestal anderhalf uur ervoor al op om rustig wakker te worden met een uitgebreid ontbijt, koffie, het nieuws, fora, een tv-serie.. ik hou niet zo van stress en haast.

Link naar bericht
Deel via andere websites

maandag: thuis werken voor api, 8 uur op, 9 uur beginnen, kantoor aan huis, dus daar ben ik zo, 9 uur pc opstarten, koffie drinken, dingen doen. in theorie dan. in praktijk word het nog wel eens later

dinsdag: half 7 wekker, kwart voor 7 - 7 uur uit bed, haar kammen, tanden poetsen, jas aan en rennen naar de tram. 1,5 reizen, koffie op het werk en dan werken.

woensdag: half 8 wekker, 8 uur er uit, haar kammen, tanden poetsen, jas aan, naar mijn werk (meestal zonder rennen)KOFFIE!! en teglijkertijd werken.

donderdag: zelfde als woensdag

vrijdag: zelfde als maandag.

zaterdag: uhmm opstaan? nee dat hoort niet meer bij de ochtend, dan is het middag puh2.gif

nee meestal tussen 9 - 10 uur er uit, haren kammen, tanden poetsen, koffie en ontbijd samen met michie.

evangelisatie in de middag dus op tijd bij de kerk zijn.

zondag: 9 uur wekker, douche, haren kamen en fuhnen, make up, tanden poetsen, koffie en ontbijd met michie, aankleden (dat duurt meestal heel lang bij mij) half 11 klaar staan, gebed, bijbel pakken, vlaggen verzamelen, 10 voor elf de deur uit, 5 voor elf bij de kerk.

11 uur kerk, tussen 3 en 4 weer thuis (eerst worship en praise, mededelingen en gebed, preek, ministrie, warm eten met elkaar, fellowship, lol en praten)

ja dat was het wel zo ongeveer

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ons (me en mijn mijn Tobias) ochtendritueel:

Om 7:00 gaat de wekker. Na een paar keer op snooze gedrukt te hebben om nog even lekker tegen Tobias' slaapwarme lichaam aan te kruipen, verzamel ik mijn moed en stap uit bed. Ik doe het licht aan terwijl Tobias zich onder de deken verstopt, trek mijn zachte, roze duster aan en loop de woonkamer in. Ik zet de kachel aan. In de keuken maak ik eerst Tobias' brood klaar en als ik moet werken ook het mijne; daarna ons ontbijt. Als ik daarmee klaar ben heeft Tobias stille tijd kunnen houden, en gaan we ontbijten. Na het ontbijt volgt het lekkerste moment van de ochtend: Tobias rolt zich op, legt z'n hoofd in mijn schoot en zo zitten we samen vredig te genieten tot het voor Tobias toch echt tijd is om zich verder klaar te maken en zich naar z'n werk te begeven. Als ik mijn man dan uitgezwaaid heb doe ik de afwas, stop m'n contactlenzen in m'n ogen, en houd ik stille tijd. En als ik niet hoef te werken kruip ik soms nog wel eventjes in bed om wat uit te slapen @=)

Link naar bericht
Deel via andere websites

- 6 30 wekker

- 6 31 er uit

- Allemaal shitzalf op mijn gezicht gooien (mijn huid is niet helemaal gezond)

- Naar beneden, eten

- PC opstarten, rooster checken (meestal eerst hyven en crediblen en dan ontdekken dat ik nog niet op het rooster heb gekekenwidegrin.gif)

- Naar boven strompelen, aankleden en tas inpakken, soms nog tandenpoetsen

- 7 15/30 op weg naar school met de fiets of bus

- 8 00 of 7 50 huiswerk maken op school voor die dag

Link naar bericht
Deel via andere websites

om 7 uur eruit, douchen, ontbijten (ehm, shake naar binnen gooien) en dan naar mn werk lopen (300 m). Daar hou ik mn stille tijd, ik ben er om 7.30. koffie-apparaat aan, waterkoker aan, luxaflex open, garagedeur voor collega's open, bakkie koffie halen bij de inmiddels warme automaat en dan aan mn stille tijd..

om 8u echt aan t werk...

Hier hou ik mn stille tijd:

kantoor.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid