Spring naar bijdragen

Backmasking


Aanbevolen berichten

Ik ben nu volledig in shock... Eén van mijn favoriete bands, Led Zeppelin, doet aan backmasking (dat wil zeggen dat als je een plaat achteruit afspeelt je een verborgen boodschap hoort) en het zijn bijna allemaal satanische boodschappen. Het zijn er best veel, en niet alleen in Stairway To Heaven... Ik vind dit echt heel vervelend, omdat ik naar één ding niet wil luisteren en dat is satanische muziek, maar tis toch een goeie band...

Weet iemand wat ik hiermee aanmoet? En zijn die boodschappen erg betrouwbaar?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 69
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Nee, want backmasking is grote onzin.

Zag laatst een filmpje waarin ze dat ook bij een praise nummer gedaan hebben.

en we mogen aannemen dat dat niet zo bedoeld was.

Gewoon wat je er in wil horen, hoor je er ook wel in...

Als je 'm maar vaak genoeg luistert en bij dat soort filmpjes de tekst er ook bij zet, dan hoort iedereen het... psychologisch fenomeen volgens mij...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen probleem, daar ben ik voor knipoog_dicht.gif

En dan nu hier de discussie over backmasking. Logischerwijs zou gebackmaskte satanische muziek automatisch praisemuziek worden of oproepen tot bloemetjes plukken. A omgekeerd is b, dus als je b omkeert krijg je A, volgens mij het ik het zo geleerd met systeem leer. Het schema komt nog wel eens knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Van sommige bands is het een feit dat ze bewust tekstjes verstoppen in hun muziek, over het algemeen is het echter grote kolder en kun je met een beetje fantasie in elk liedje wel iets horen, persoonlijk denk ik dat dat meer over de luisteraar in kwestie dan over het betreffende liedje zegt.

Daarnaast, om maar even het voorbeeldje van oma's aan de top van K3 te nemen, ik heb nog verrekte weinig kindertjes tot grote massamoord zien overgaan na het luisteren naar dit betreffende liedje, dus al zit die tekst er in (wat met flink wat fantasie wel te horen valt) je zult de muziek eerst achteruit moeten gaan afspelen om het te horen (en je bent naar mijn mening al een behoorlijk eind heen als je muziek achterstevoren gaat afspelen... daarnaast heb je dan nog steeds zelf in de hand wat je daar mee doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En daarbij: Als iemand wil zingen dat je Satan moet aanbidden of kinderen moet offeren dan doet ie dat toch gewoon? Waarom zou je moelijk moeten lopen doen met backmasking.

Het is gewoon een spookbeeld van paranoide Christenen die in elke verkeerd getimede scheet het werk van Satan zien. En dan nog: de tekst heeft gewoon al niet echt invloed op je gedrag denk ik. Na het luisteren van Stairway to Heaven krijg ik ook geen zin om ladders te beklimmen, zeg maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Duidelijk een sluwe streek van de duivel, om boodschappen in teksten te stoppen die niemand kan horen, op de mafketel na die een liedje omgekeerd gaat draaien.

Zo schijnt de duivel ook een trucje verzonnen te hebben waardoor je in elk boek de letter s.a.t.a.n. moet omcirkelen, enkel als ze in de juiste volgorde staan dus:

Duidelijk een sluwe streek van de duivel, om boodschappen in teksten te stoppen die niemand kan horen, op de mafketel na die een liedje omgekeerd gaat draaien.

Zo schijnt de duivel ook een trucje verzonnen te hebben waardoor je in elk boek de letter s.a.t.a.n. moet omcirkelen, enkel als ze in de juiste volgorde staan dus:

Gemeen toch? Dus ik pas voortaan wel op met het lezen van teksten!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Psst, dat doe je verkeerd, Satan doet het toch omgekeerd, dus moet je de letters n.a.t.a.S omcirkelen :P

Of moet je nu de zinnen achterstevoren lezen en de letters wel in de goede volgorde lezen?

Duidelijk een sluwe streek van de duivel, om boodschappen in teksten te stoppen die niemand kan horen, op de mafketel na die een liedje omgekeerd gaat draaien.

Zo schijnt de duivel ook een trucje verzonnen te hebben waardoor je in elk boek de letter s.a.t.a.n. moet omcirkelen, enkel als ze in de juiste volgorde staan dus:

of

Zo schijnt de duivel ook een trucje verzonnen te hebben waardoor je iN elk boek de letter s.a.t.A.n. moeT omcirkelen, enkel Als ze in de juiste volgorde Staan dus:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Psst, dat doe je verkeerd, Satan doet het toch omgekeerd, dus moet je de letters n.a.t.a.S omcirkelen
:P

Oei, was ik toch bijna voor de listen van de boze gevallen.

Gelukkig heb jij ze doorzien.

Tenzij... hij dit voorzien had en hier nog meer sluwe plannen achter verstopt heeft. Ik denk dat de letters helemaal niet in een bepaalde volgorde staan, maar dat je onderbewuste toch al die diabolische boodschappen oppikken en dat we er op die manier door gebonden raken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah, dus dat is de reden dat ik maar niet van het roken en koffiedrinken afkom, ik lees teveel en laat zo die demonen van roken en cafeine toe in mijn leven. Plus dan nog natuurlijk dat het versterkt wordt door de geneugten van Metal in ons huis. Daar schijn je niet eens boodschappen in te hoeven verstoppen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind in de meeste gevallen backmasking echt onzin. Je hoort bepaalde klanken, wanneer je een liedje achterstevoren afspeelt. Iemand met een beetje veel fantasie kan er woorden in ontdekken met een nagatieve boodschap.

Daarbij heb ik ook wel eens voorbeelden van backmasking gezien met een positieve boodschap.

Het is volgens mij gewoon een hoop bangmakerij en een overdosis aanstelleritis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Of backmasking nou wel of niet onzin is, ik denk in de meeste gevalen

dat backmasking onzin is, maar ik denk dat als je deze twee vragen erbij steld:

- Is de band christelijk?

- Kan dit toevallig zijn gebeurd of is dit bij een heleboel liedjes zo?

Als je die vragen stelt kom je, denk ik, een stuk verder...

Je kunt mischien ook als je twijfelt de band mijden, beter dat je er straks in de hemel voor word beloond, dan dat het weggedaan moet worden. Ik luister Black/death metal, en mijd alle satanistische én neutrale bands. Puur omdat ik dan in ieder geval niet verkeerd kan worden beinvloed...

Suc6 ermee!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mischien heb je gelijk, maar ik was laatst op vakantie in Noorwegen, en ik zat voor de grap daar wat radio te luisteren. Toen stuite ik op een station dat metal draaide. Maar goed (hoe naief kun je zijn...) ik bleef luisteren en ik VOELDE dat dit foute boel was. Laatst vertelde ik dat aan een vriend, die ook metal luisterd, en die vertelde ook zonzelfde verhaal. Ik denk dat zelfs een instrumentaal muziek stuk een verkeerde invloed kan hebben...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar als enkel je gevoel je verteld dat het fout is, waarom is het dan fout? Heb je het getoetst? Wat is de reden van het gevoel dat je kreeg?

Overigens denk ik dat je het maar beter niet meer kan luisteren. Ik bedoel: als je je er niet goed bij voelt, waarom zou je het dan luisteren. Maar roep dan niet meteen dat het foute boel is o.i.d.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik denk dat je wel moet oppassen voor de invloed van muziek.. Soms kan muziek zelfs onbewust sterke invloed hebben.. Das trouwes soms ook mn bezwaar tegen die opwekkingsmuziek.. Behalve dat t totaal niet mijn smaak is heb ik vaak de indruk dat het DE SOORT MUZIEK is die bepaalde emoties opwekt bij mensen ipv dat het DE INHOUD is die dat zou moeten doen...

Over dat 'backmasking' heb ik verder geen mening..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mischien heb je gelijk, maar ik was laatst op vakantie in Noorwegen, en ik zat voor de grap daar wat radio te luisteren. Toen stuite ik op een station dat metal draaide. Maar goed (hoe naief kun je zijn...) ik bleef luisteren en ik VOELDE dat dit foute boel was. Laatst vertelde ik dat aan een vriend, die ook metal luisterd, en die vertelde ook zonzelfde verhaal. Ik denk dat zelfs een instrumentaal muziek stuk een verkeerde invloed kan hebben...

Als harde muziek niet je ding is, kan het verkeerd voelen.. Ik krijg bijvoorbeeld kippenvel van Frans Bauer of Jeroen van der Boom, maar ik zal niet snel het sprongetje maken dat zij de brengers van verborgen satanistische boodschappen zijn..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik denk dat je wel moet oppassen voor de invloed van muziek.. Soms kan muziek zelfs onbewust sterke invloed hebben.. Das trouwes soms ook mn bezwaar tegen die opwekkingsmuziek.. Behalve dat t totaal niet mijn smaak is heb ik vaak de indruk dat het DE SOORT MUZIEK is die bepaalde emoties opwekt bij mensen ipv dat het DE INHOUD is die dat zou moeten doen...

Over dat 'backmasking' heb ik verder geen mening..

bepaalt de vorm van de muziek niet de inhoud??????? In hoeverre zijn deze van elkaar te onderscheiden.

* marliesje duikt weg in mcluhan puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Idd, maar als er toch al dergelijke roddels zijn, is de verleiding groot om het te gaan denken natuurlijk. Ik bedoel maar, K3 doet bij mij braakneigingen opkomen, het staat voor zo'n beetje alles in muziek dat ik afkeur. Komt mij niet slecht uit dat mensen beweren dat zij satanistische boodschappen verstoppen. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

bepaalt de vorm van de muziek niet de inhoud??????? In hoeverre zijn deze van elkaar te onderscheiden.

* marliesje duikt weg in mcluhan
puh2.gif

niet te moeilijk doen..

bepaalde muziek wekt emoties op (ook als er bv geen tekst bij zou zitten) Zeker als je dat dan in n grote massa draait..nadat je net n emotioneel verhaal over iemands bekering hebt gehoord ofzo.. dan stimuleert die muziek die emoties.. en zul je je nog sterker/blijer/verdrietig etc voelen..

de tekst kan dan bv in t fins zijn (ff aangenomen dat je geen fins verstaat) maar effect zal blijven bestaan.. ookal weet je niet wat de inhoud is van wat je hoort..

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid