Spring naar bijdragen

Studentenleven


Aanbevolen berichten

Eeuj

Ik ga volgend jaar naar Ede, CHE, en herinner me nog een aantal mensen die zeiden: Je MOET gewoon lid worden van Navigators etc. Nu ben ik net onder mijn steen vandaan gekropen en vraag ik me af: hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk? Moet je je aanmelden ofzo? Moet je met het bestuur aanpappen? Hoe weet je of je uberhaupt wat hebt aan een studentenvereniging?

En ik had ook nog een specifieke vraag over Navigators en andere verenigingen, misschien dat er leden zijn hier: beland je niet in een of ander zuipsysteem? Want over het algemeen (na aanleiding van mijn pa's studentenleven) hoor je nogal losbandige dingen over die verenigingen. Natuurlijk is Navigators christelijk, maar zie je daar ook wat van terug of kan ik evengoed een paar heidenen optrommelen om mee te gaan feesten?

Alvast bedankt voor de antwoorden!!!!

Liefs~! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

"De Lullo's" dat is het echte studentenleven.
smile.gif
Volgens mij zien die afleveringen ook gebaseerd op waargebeurde verhalen.

Voor mensen die niet weten wie de Lullo's zijn:

jaaaaaaaaaaaa ik krijg al heimwee naar NSR. Daar liepen ook van die lullo's rond. Ze zijn dan wel zo gristelijk, dat ze het iets minder over seks hebben.......

Ik was wel anti-studentikoos en "alternatief", maar op zondag was het met die gristelijke lullo's best leuk koffie drinken in de kerk widegrin.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is er dan zo verschrikkelijk aan verenigingen Liedewij? Slechte ervaringen mee? Zelf vind ik het toch wel positief. Zo mocht ik vandaag mijn vereniging vertegenwoordigen in de Domkerk bij de academische jaaropening in Utrecht. Waar onder meer minister Plasterk een rede hield. Best interessant.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet nog mijn introductie bij natuurkunde. Een mooie tijd, waarin we langs gingen bij een groupje Navigators, die voor ons een erg doorzichtig toneelstukje gingen opvoeren dat er best iets kan zijn achter deze wereld.

Helaas hadden ze een beetje het verkeerde publiek, tig natuurkunde-nerds die met plezier het hele toneelstuk fileerden...

Link naar bericht
Deel via andere websites

O Nunc, wat dom om dat nog te vragen... knipoog_dicht.gif na afgelopen weekend.

De enige vereniging die je in Utrecht oprecht kunt vertegenwoordigen is .. S. worshippy.gif

Dat clubje boerenkinkels waar jij lid van bent is vast niet welkom bij de academische jaaropening, alleen bij de borrel daarna party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

O Nunc, wat dom om dat nog te vragen...
knipoog_dicht.gif
na afgelopen weekend.

De enige vereniging die je in Utrecht oprecht kunt vertegenwoordigen is .. S.
worshippy.gif

Dat clubje boerenkinkels waar jij lid van bent is vast niet welkom bij de academische jaaropening, alleen bij de borrel daarna
party.gif

oh, ik was eigenlijk eerder verbaasd dat ze clubjes als CSFR óók al bij de accademische jaaropening uitnodigen, een ware devaluatie van een zo mooie traditie knipoog_dicht.gif Ik vermoed dat wij al bij die jaaropening kwamen vóórdat CSFR uberhaupt bestond. Bij andere - echt belangrijke - gebeurtenissen kwam ik ze ook niet echt vaak tegen.

Bij welk clubje zat jij ook alweer?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maak eens een uitgebreid profiel aan, alsjeblieft
knipoog_dicht.gif

knipoog_dicht.gif

@ Nunc: Alle verenigingen in Utrecht worden voor de opening uitgenodigd dus dat lijkt me het punt niet. Bij welke club zit jij dan? Sola is toch echt de oudste christelijke vereniging in Utrecht en alleen daarom al de belangrijkste. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

oh, ik was eigenlijk eerder verbaasd dat ze clubjes als CSFR óók al bij de accademische jaaropening uitnodigen, een ware devaluatie van een zo mooie traditie
knipoog_dicht.gif
Ik vermoed dat wij al bij die jaaropening kwamen vóórdat CSFR uberhaupt bestond. Bij andere - echt belangrijke - gebeurtenissen kwam ik ze ook niet echt vaak tegen.

Naar goed gereformeerd principe vervalt alles in zo'n 100 jaar tijd of korter cry.gif .

De C.S.F.R. existeert al zo'n 50 jaar, te kort om al echt (zoals jullie) afgedwaald te zijn van de mooie waarheid. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

knipoog_dicht.gif

@ Nunc: Alle verenigingen in Utrecht worden voor de opening uitgenodigd dus dat lijkt me het punt niet.

nee, inside-grapje met Toonder. Ik weet ook wel dat elke vereniging uitgenodigd wordt (ben zelf ook senator geweest).

Quote:
Bij welke club zit jij dan? Sola is toch echt de oudste christelijke vereniging in Utrecht en alleen daarom al de belangrijkste.
smile.gif

hehe, bestaat die illusie bij jullie nu nog steeds? Ik dacht dat dat na een paar jaar wel weer uit zou sterven. De gedachte dat jullie de oudste zouden zijn dateert namelijk uit ongeveer het jaar 2000, toen een wat bijdehante bestuurder dat verzonnen had. Jammer natuurlijk dat SSR al in 1906 opgericht is.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Naar goed gereformeerd principe vervalt alles in zo'n 100 jaar tijd of korter
cry.gif
.

inderdaad, ook op dat punt zijn wij (helaas) een hele traditionele vereniging

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat is er dan zo verschrikkelijk aan verenigingen Liedewij? Slechte ervaringen mee? Zelf vind ik het toch wel positief. Zo mocht ik vandaag mijn vereniging vertegenwoordigen in de Domkerk bij de academische jaaropening in Utrecht. Waar onder meer minister Plasterk een rede hield. Best interessant.

de hiragie, het MOETEN, nep doene rij, je uitstraling die je wilt uitstralen maar niet bent.

overdreven drank gebruik, van die corpsmatrassen etc. etc.

ik bepaal liever zelf wie mijn vrienden zijn.

en heb iik helemaal geen tijd voor een vereniging, te veel studiedruk enzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Liedewij: Hm... dat zijn dingen die ik niet herken, jammer. Natuurlijk is het niet verplicht om bij een vereniging te zitten, maar je beeld klopt niet. Althans niet met de verenigingen die ik ken.

@ Nunc: de SSR is inderdaad in 1906 opgericht, SSR-NU is echter in 1973 opgericht, dat is 22 jaar later dan Sola. Enfin, daar kan je lang over discussiëren. knipoog_dicht.gif De meningen zijn er over verdeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

de hiragie, het MOETEN, nep doene rij, je uitstraling die je wilt uitstralen maar niet bent.

overdreven drank gebruik, van die corpsmatrassen etc. etc.

ik bepaal liever zelf wie mijn vrienden zijn.

en heb iik helemaal geen tijd voor een vereniging, te veel studiedruk enzo.

Maar het gaat toch om die euro korting op bier in de studentensoos...

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid