Spring naar bijdragen

Verliefd op iemand met een vriend


Aanbevolen berichten

woow dit is echt een vervelende situatie, je kan 2 dingen doen.

1: even aftasten hoe die relatie is, hoelang zijn ze al bij elkaar hebben ze al genoeg van elkaar etc. etc, zorgen dat jij wat hebt wat hij niet heeft, als ze jou echt leuker vindt zou ze ook voor je kiezen. misschien gaat de relatie echt bout en durft ze niet bij hem weg te gaan en ben jij haar 'reddende engel'

2. haar met rustlaten, de tijd zal het gevoel ook vervagen en je ergens anders op focusen.

succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bij een getrouwde vrouw zou ik het niet in mijn hoofd halen om iets te proberen, of anders dan vriendschappelijk contact te zoeken, logisch als christen. Het staat denk ik zo ook geschreven in een van de brieven van Paulus. Maar hoe zit dat als twee mensen verkering hebben ?

Ongeveer hetzelfde, u zult niets begeren dat van uw naaste is. Een verkering is in het ideale geval wél een opstapje naar het trouwen.

Quote:
Wat nou als ze met mij gelukkiger zou worden ? Dan zou ik haar ook tekort doen (wel heel subtiele vraag die ik graag wil horen natuurlijk...maar toch..)

Het is ergens begrijpelijk, maar ook egoistisch om zo te denken.

Quote:
Is het alleen aan haar om te kiezen ?

Ja! En je moet haar niet in verleiding brengen.

Quote:

Kan ik alleen vrienden met haar zijn.. ? (ik denk dat dat erg dom zou zijn om te denken)

Ik vind dat dát juist de echte insteek zou moeten zijn. Anders heeft je band met haar iets voorwaardelijks, 'ik vind haar leuk omdat ze misschien nog ooit verkeringsvoer wordt, wordt ze dat niet, dan is ook de interesse over.' Verliefdheid is een chemisch gevoel wat na een maand of drie geloof ik, weer over gaat. Houden van is hopelijk voor het leven, ook voor vrienden.

Hier staan ook nog wel wat bedenkingen:

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Vraag aan God wat Hij wil?

Als iemands gevoel voor iemand anders heel sterk is dan kun je er vrij zeker van zijn dat het antwoord van God gevoelsmatig 'het is goed' is.

In dit geval lijkt het me duidelijk: het meisje moet kiezen en als ze jou niet wil dan moet je door met je leven.

'ze zijn niet getrouwd' vind ik een waardeloos argument, sorry.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als iemands gevoel voor iemand anders heel sterk is dan kun je er vrij zeker van zijn dat het antwoord van God gevoelsmatig 'het is goed' is.

In dit geval lijkt het me duidelijk: het meisje moet kiezen en als ze jou niet wil dan moet je door met je leven.

'ze zijn niet getrouwd' vind ik een waardeloos argument, sorry.

Dus als ik iemand een klap geef en het voelt goed is het volgens God goed? Ik denk niet dat het zo in elkaar zit. Natuurlijk is gevoel iets wat God er bij mensen in heeft gelegd. Maar daarin hebben we wel een verantwoordelijkheid om daar goed mee om te gaan. Ik geloof dat verliefdheid een keuze is en je zo gevoelens kunt 'opwekken'. Was jij niet diegene die vond dat je door Opwekkingsliedjes ook een bepaald gevoel kon opwekken? knipoog_dicht.gif

Over dat meisje, zij heeft reeds overduidelijk gekozen lijkt me, gezien haar relatie met d'r vriend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dus als ik iemand een klap geef en het voelt goed is het volgens God goed?

Dat was niet wat ik zei, nee.

Quote:

Was jij niet diegene die vond dat je door Opwekkingsliedjes ook een bepaald gevoel kon opwekken?
knipoog_dicht.gif

Is dat niet offtopic? If yes, reageer dan in het specifieke topic flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als jij dat meisje leuk vind kun je gewoon leuk contact hebben.. Als zij jou ook leuker vindt dan hr vriend dan moet zij t eerst uitmaken met hr vriend voordat ze met jou een stap verder kan gaan..

Hou t dus bij vriendschap.. wordt het duidelijk dat t wederzijds is zorg er dan voor dat ze eerst haar vorige relatie netjes afhandelt voordat ze een nieuwe begint..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bedankt voor al jullie snelle reacties !

[...]

@Michie23:

Wat bedoel je ? Door wat te doen heeft ze wat gekozen ?

Dat meisje heeft nu een relatie met haar vriend, daar heeft ze (als het goed is) heel bewust voor gekozen. Dan moet het toch duidelijk zijn voor andere jongens?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wil je echt vrienden zijn of is het een soort 'smoes' om bij haar te zijn?

als het goed is is het zo dat als je verliefd bent op iemand je diegene leuk vindt om wie het is.. Dan WIL je wel graag meer maar settle je anders ook voor vriendschap..

ik vind het geen keuze tussen OF relatie OF niks.. (maar ik weet dat velen het niet met me eens zullen zijn)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

als het goed is is het zo dat als je verliefd bent op iemand je diegene leuk vindt om wie het is.. Dan WIL je wel graag meer maar settle je anders ook voor vriendschap..

Daar staat tegenover dat het niet echt fijn is om verliefd te zijn op iemand die een ander heeft en daar die 'speciale' band mee heeft.

... en dan denk ik dat ik me zachtjes uitdruk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

ooh op die manier, ja inderdaad is ook zo. Ben ik helemaal met je eens. Ik ga dan ook maar niet meer met haar flirten o.i.d.

Maar omgaan als vrienden wil ik wel heel graag !

Dan ben ik ook bij haar, en ja... ik ben ook graag bij mijn mannelijke vrienden, kan dus best op een vriendschappelijke manier blijven als ik er bewust bij nadenk, ben er zelf bij....

Met vriendschap is niets mis hoor, als zij dat ook graag wil waarom niet? Ga alleen wel op een gezonde manier met elkaar om en maak het elkaar niet moeilijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee, maar misschien is het wel handig om dan even afstand te bewaren en de verliefdheid wat te laten bekoelen, zodat je als échte vrienden verder kunt.

Dat dus.

En: het is egoistisch om haar relatie in gevaar te brengen. Ook niet doen als ze je leuk lijkt te vinden ofzo. In elke relatie gaat het weleens even wat minder en als er dan ook nog iemand van buiten de ideale man uit loopt te hangen... is nie goed. Het is vervelend voor je, maar je moet er vanuit gaan dat je 0% kans hebt, al is het alleen maar omdat je haar relatie (= keus) respecteert.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik vind het geen keuze tussen OF relatie OF niks.. (maar ik weet dat velen het niet met me eens zullen zijn)

Ik ben het wél met je eens, en dit is één van de kernpunten van het geloof wat mij betreft. smile.gif

Kijk, als het uit nood (al dan niet tijdelijk) gewoon niet lukt, is nog weer wat heel anders als dat het maar normaal zou zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

I will never ever fall in love with somebody else 's lover... nanana...

Ik moet altijd aan dat liedje denken zodra ik een aardige knul ontmoet die iemand anders dan ik gelukkig moet maken.

Wachten op of smachten naar iemand die bezet is, is niet en nooit handig. Want voor je het weet: JALOEZIE en dan WANHOOP en dan ZONDE want: Gij zult niets begeren dat van uw naaste is...

De enige tactiek die mij nooit in de steek laat is: negeren.

En mocht er dan ooit een dag aanbreken waarop diegene niet meer bezet is, dan kan je verder kijken. Maar wie weet ben jij dan al lang getrouwd! Who knows?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Afblijven en uit haar buurt blijven. Stoken in een relatie is wel zo ontzetttend not-done. Sterker nog, als die twee echt gek op elkaar zijn (waar je van uit mag gaan als ze een relatie hebben) dan sta je alleen maar ontzettend voor schut. Ik kan me vaak kostelijk vermaken met meiden die mijn vriend proberen te versieren.

Als we allemaal zouden gaan doen wat goed voelde werd het een behoorlijk raar wereldje.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik las net ook een reactie van Jude die zei dat hij/zij nooit iemand zou loslaten om wie hij/ze geeft. Dat lijkt me ook iets heel logisch als ik dat lees. Geen contact hebben voelt in veel opzichten tegenstrijdig en niet nodig...

Jude is n vrouwtje knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ik las net ook een reactie van Jude die zei dat hij/zij nooit iemand zou loslaten om wie hij/ze geeft. Dat lijkt me ook iets heel logisch als ik dat lees. Geen contact hebben voelt in veel opzichten tegenstrijdig en niet nodig...

Als je echt van iemand houdt, moet je die persoon juist kunnen loslaten wordt er ook vaak gezegd knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid