Spring naar bijdragen

Mooiste kerken ter wereld


Aanbevolen berichten

Dat oude topic is al heeeel oud dus ik dacht altijd leuk een nieuwe.

Voor mij is de mooiste die ik in het echt gezien hebt toch de St Peter's Kathedraal in rome. Die kerk is echt werkelijk inspirerend mooi.

Verder vind ik van plaatjes deze kerken ook werkelijk heel mooi:

big599146337823.jpg

De Smolny Cathedral

basilica-san-marco-venice_12561.jpg

Basilica San Marco

350px-St_Basils_Cathedral-500px.jpg

St Basils Cathedral

drew2.jpg

St Andrew's Church

Ik ga Vrijdag richting London en ben van plan daar zeker de St Paul's en de Westminister Abbey te bezoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik vind de sacre coeur wel heel mooi, daar heb ik trouwens ook mijn eerste en enige mis meegemaakt.........was mooi, jammer dat mijn frans niet genoeg was om de preek te volgen

Same for me.

Ik vond de Notre Dame daarentegen zó'n afknapper met al die stomme luidruchtige toeristen en winkeltjes in de kerk en dat soort onzin. Blégh!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je in de buurt bent van Herrnhut moet je absoluut daar eens de kerk bezoeken. Een prachtige soberheid. Helemaal witte kerk, eenvoudige vloer, geen sierlijke uitdossingen. Alleen een klein wit kruis boven het preekgestoelte siert de wanden. Als je er toch bent, breng dan ook zeker een bezoek aan de 'gottes-acker', de begraafplaats.

Voor wie niet bekend is met de hernhutters:

link

Voor wie ook wat plaatjes van de kerk wil zien (helaas niet groot):

link

Zoals wel duidelijk is trekt soberheid mij wel aan in kerken. Sobere Romaanse kerken zoals de Dom van Spiers, of de vroeg gotische kathedraal van Laon met dit interieur:

Interieur2_kathedraal_Laon.JPG

Ook de steenoude dom van Trier mag er zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid