Spring naar bijdragen

Rock en roll en Pop muziek


Aanbevolen berichten

Kennen jullie de video's "They sold their souls voor Rock and roll"?.

Daarin wordt de invloed van muziek onder de loep genomen en ook worden de links met De Duivel in de moderne Rock en roll en pop muziek bloot gelegd. Wat mij opviel was dat veel artiesten het moesten ontgelden. Uiteraard Marelyn manson en Led zeppelin maar ook mensen als Bono, en Elvis Presley ontkwamen niet aan het oplettende oog van de Documentaire makers. Mijn vraag hoever gaan jullie, is alles wat geen gospel is ook direct van Satan?.... Bestaat er ook muziek die onbedoeld toch opeens van God is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

"They sold their souls voor Rock and roll" is gemaakt uit angst en haat voor andere overtuigingen, muzieksmaken en opvattingen en niet uit liefde voor het eigen geloof. Kortom: troep dat alleen maar of heel erg verbitterd maakt, of ongezond fanatiek om maar niet in de hel te belanden. "They sold their souls voor Hate and Fear." En daar pas ik voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

"They sold their souls voor Rock and roll" is gemaakt uit angst en haat voor andere overtuigingen, muzieksmaken en opvattingen en niet uit liefde voor het eigen geloof. Kortom: troep dat alleen maar of heel erg verbitterd maakt, of ongezond fanatiek om maar niet in de hel te belanden. "They sold their souls voor Hate and Fear." En daar pas ik voor.

Angst: ja

Haat: waar baseer je dat op?

Ik ken vrij veel mensen die dezelfde mening aanhangen als in die video, en zij geven die mening ook nogal radicaal weer - zonder enige nuance, en ik weet zeker dat ze dit goed bedoelen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mijn vraag hoever gaan jullie, is alles wat geen gospel is ook direct van Satan?....

Veel gospel is evangelisch, misschien komt dat ook wel van satan, erg katholiek is het in ieder geval lang niet altijd. *

Quote:
Bestaat er ook muziek die onbedoeld toch opeens van God is?

Ja, de meeste muziek. Iemand die theologisch meer onderlegd is dan ik zou vast kunnen beweren dat ook strikt satanische muziek goed zou kunnen zijn als het je dichter bij God brengt. Ik zie dat nog niet direct, maar dat is dus het punt, wat doet de muziek met je? Materie is niet goed of slecht, intenties wel.

* hyperbool om maar te laten zien hoe je dit argument ook kan gebruiken. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Haat: waar baseer je dat op?

Haat voor rock 'n roll, haat voor hardcore, voor al dat soort muziekstijlen. Haat dat weer voortkomt uit angst en je zulke werkjes laat maken. Je kent de muziekstijl met haar eigen taal en traditie niet, dus ga je het maar als duivels bestempelen, zodat je er boos over kunt worden, opruiend erover kunt spreken, zodat je luisteraars alleen maar meer afschuw en dus haat voor die muziekstijl voelen. En misschien ook wel voor de betreffende muzikanten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kennen jullie de video's "They sold their souls voor Rock and roll"?.

Ja, heb een tijdje geleden een stukje op internet bekeken.

Quote:
Daarin wordt de invloed van muziek onder de loep genomen en ook worden de links met De Duivel in de moderne Rock en roll en pop muziek bloot gelegd.

Een erg opgeklopte, emotieve, overdreven, populistische docu, met zeer gebrekkig bewijs...

Quote:
Wat mij opviel was dat veel artiesten het moesten ontgelden. Uiteraard Marelyn manson en Led zeppelin maar ook mensen als Bono, en Elvis Presley ontkwamen niet aan het oplettende oog van de Documentaire makers.

Wie zoekt zal vinden. Van Manson kun je nog zeggen dat hij minder vrome teksten gemaakt heeft omdat die wilt shockeren, maar U2 heeft zelfs christelijke muziek in hun repertoire.

Quote:
Mijn vraag hoever gaan jullie, is alles wat geen gospel is ook direct van Satan?.... Bestaat er ook muziek die onbedoeld toch opeens van God is?

Nee, niet alles wat geen gospel is, is gelijk van satan. Of dat nou muziek, romans, of schilderijen zijn.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Prachtig rock nummer overigens.
smile.gif

yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Oh yeah! "hmhmhmhm hmhmhmhmhm hmhmhmhmhm hmhmhmhmhmhm hmhmhmhmhmhm hmhmhhmhmh hmhmhmhmhmh Thunder! hmhmhmhmhmhmhm Thunder! hmhmhmmhmhmhhm Thunder! hmhmhmhmmhhmhmhm Thunder! hmhmhmhmhmhm Thunder!"

Neehee, heb je het nooit close geluisterd? widegrin.gif "THORGREM! nanananananana THORGREM! nanananananana THORGREM! nanananananana THORGREM!"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben verrast dat weinigen het met de video's een zijn big-smile.gif ik heb ook wel ander geluid gehoord. Deze video zag ik voor het eerst in VO in Rotterdam en was erg verbaast dat veel jonge mensen zo nauwkeurig met muziek bezig waren. Ze maakten onderscheid tussen wereldse en Christelijk muziek.

Zo sloten zij ook elke mogelijkheid uit dat er zoiets bestond al neutrale muziek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Black Sabbath werd er toch ook van beschuldigd dat ze satanisch zijn?

Ik heb volgens mij weleens een stukje van die video gezien, maar weet niet of dat daar uit kwam.

After Forever van Black Sabbath kunnen veel Christelijke bandjes op 't moment nog een voorbeeld aan nemen tekstueel gezien.

En inderdaad ook klassieke muziek of instrumentale muziek...

Je kunt het ook doortrekken naar films en boeken, het is maar net hoe ingewikkeld je het wilt maken.

Misschien is het beter dat je dan energie stopt in iets wat gericht is op God ipv het afkraken van "moderne" muziek, muziek blijft muziek vind ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb They Sold gedeeltelijk gezien. Heb er zo mijn twijfels bij, omdat het heel makkelijk is om daarmee te manipuleren. Check bijvoorbeeld dit filmpje, dat toont m.i. precies de essentie van 't hele verhaal aan. Als je maar genoeg "ondersteundende" plaatjes en teksten gebruikt kun je er van maken wat je wilt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Black Sabbath werd er toch ook van beschuldigd dat ze satanisch zijn?

Ik heb volgens mij weleens een stukje van die video gezien, maar weet niet of dat daar uit kwam.

After Forever van Black Sabbath kunnen veel Christelijke bandjes op 't moment nog een voorbeeld aan nemen tekstueel gezien.

En inderdaad ook klassieke muziek of instrumentale muziek...

Je kunt het ook doortrekken naar films en boeken, het is maar net hoe ingewikkeld je het wilt maken.

Misschien is het beter dat je dan energie stopt in iets wat gericht is op God ipv het afkraken van "moderne" muziek, muziek blijft muziek vind ik.

Wow heb ff de teksten gelezen van dit nummer en dat verbaaste me nogal, is eigenlijk indd best een heel christelijk nummer.....zoals satan rockbands soms zou gebruiken volgens sommige christenen, zou het ook kunnen zijn dat God soms mensen onbedoeld gebruikt om bepaalde liederen te produceren?...

Zo zijn er ook mensen die zweren bij het nummer staiway to heaven dat volgens hen een Christelijk nummer zou zijn.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik moet zeggen dat ik They sold.....wel heel erg subjectief vind. natuurlijk is het subjectief, want het is een mening in veel gevallen.

Wat mij ten eerste ergerd, is de snelheid van de video. Ze proppen zoveel mogelijk info in de tijd die ze hebben. waardoor de dingen heel erg op de oppervlakte blijven. Er zijn wel bepaalde dingen die heel erg worden uitgelegd (A. Crowley...M.Manson enz.) Maar verder zijn er heel veel onderwerpen die maar heel even aan bod komen, waar wel alnger bij stil had mogen staan.

wat ik helemaal erg jammer vind,, is dat ze zich alleen richten op de "duivelse" artiesten. Ze hebben heel goed laten zien wat er fout is.

Maar ze geven niet echt alternatieven.

Maar aan de andere kant vind ik het ook wel een eye-opener. Door deze serie, heb ik heel veel cd's weggegooid, omdat zetog niet door de beugel konden.......


Samengevoegd:

Wat heel erg jammer is, is dat er ook dingen in voor komen waar niet iedereen an weet.

Nummer zoals Bohemian Rhapsody van Queen en stairway to heaven van L.Z .worden in de video afgeschilderd als "duivels". Dat komt omdat ze kijken naar de artiest, en van daaruit een oordeel vellen. Maar achter alle 2 die liedjes zit een heel ander verhaal als dat ze in de video naar voren schuiven.

Dus het is allemaal maar een beetje gebrekking

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij leven momenteel niet in een wereld waar iedereen afgoden aanbidden, onze "afgoden" zo'n beetje zijn eigenlijk ons materialisme.

De meeste van die bands zoals Marilyn Manson , black sabbath , dimmu borgir, Iron Maiden : bono wth ? :

zijn atheisten. bijvoorbeeld Myrilyn Manson is zwaar christelijk opgevoed en voelde zich gevangen in zijn christelijke omgeving, waar hij bijvoorbeeld niet naar acdc mocht luisteren, en daardoor is hij zelf zo van de ban geraakt, het is meer een persoonlijke woede over het geloof naar zijn ouders en community toe dan dat hij echt de duivel zou aanbidden.

ten 2e zit ik zelf in de reclame/video wereld en weet ik wel een beetje hoe mensen zelf art maken ( cd-hoezen, music clips enzo )

maar zelfs daar word niet moedwillig gekozen voor een Goddeloos design ook al moet ik toegeven dat ze er wel rekening mee zouden kunnen houden. Maar zoals veel atheisten doen, boeit het ze niet wat andere mensen geloven ( een beetje egoistisch ) maar dat komt omdat ze niet kunnen voorstellen hoe het is om in iets te geloven

Het probleem is gewoon dat dit soort voorvallen bij extreem christenen meteen overdreven opgenomen word

Ik kan me nog herinneren een stuk uit de Visie Gids ( eo tv gids )

toen ik nog jong was dat de Flippo's van Satan waren omdat er bij sommige een vijf puntige ster op staat.

sorry hoor maar ik kan mijzelf dat echt niet voorstellen dat mensen hiervoor echt zo kunnen overreageren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Marilyn Manson, black sabbath , dimmu borgir, Iron Maiden

Quote:
toen ik nog jong was dat de Flippo's van Satan waren omdat er bij sommige een vijf puntige ster op staat.

Juist... Ik zal je post samenvatting met plaatjes:

Quote:
Marilyn%20Manson%20(a%20preto%20e%20branco).jpg

piecemind.jpg

Quote:
flippo.jpg

Het is een leuk verhaal, maar om nou Marilyn Manson te vergelijken met een Flippo vind ik ronduit raar. Marilyn Manson schreeuwt het van de daken dat hij een anti-Christ is etc. etc. Een flippo kan niet schreeuwen (het heeft geen longen, mond, tanden of tong) en als een Flippo kon schreeuwen, zou het schreeuwen 'spaar mij, spaar mij!' en bleef het daar ook bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid