Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Omdat er een "stil slotje"(?) op het vorige baan7-topic is gezet, vond ik dat ik wel weer een nieuwe mocht openen... Het is tenslotte een redelijk grote jeugdkerk... toch? Dus bij deze weer een nieuw Baan7-topic.

Van de site:

Baan7 is een concept van de Levend Evangelie Gemeente uit Aalsmeer. Het wordt georganiseerd door een klein team van enthousiaste mensen.

Baan7 is een plek om samen God te ontmoeten. Behalve veel aanbidding is er een preek, vaak een feestje en verrassende optredens. Het is voor mensen die God kennen en mensen die Hem nog niet kennen.

Maar goed, ik was dus op zoek naar het topic omdat ik er komende zondag (voor 't eerst) heenga met iemand uit het dorp, en ik dacht: Misschien komen er ook wel wat mensen van credible ofzo...

én misschien heeft iemand nog foto's ofzo ervan? Ik heb namelijk niet echt een idee wat ik me moet voorstellen bij baan7 en de foto's op de site zijn sinds 2004 niet meer geupdate.

Genoeg blablabla: Dit is dus het algemene Baan7-topic! party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ook op baan 7 geweest (2 keer). Hartstikke leuk was dat en inspirerend. Je kan wel een kussentje meenemen om op te zitten, maar verder is alles daar fantastisch geregeld.

Ik ken ook iemand die heel actief is en mij heeft meegesleurd smile.gif

De preken zijn heel goed. Als je uit een traditionele kerk komt is het misschien even wennen, maar je kunt er gewoon jezelf zijn. Als je uit een evangelische kerk komt of pinkstergemeente zal het denk ik niet vreemd zijn. Dan bedoel ik voornamelijk het praten in tongen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jazeker, Baan7 Going Deep is met de 'gewone' lichten aan, en de keer dat ik ben geweest was het meer bidden en rustiger..

Ik vind t iig een groot verschil en ik vermoed dat er vast iemand is die het veel beter uit kan leggen dan ik widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind Baan7 zo massaal. Ik ben zeker een jaar elke maand (soms 2x, Baan7 en Baan7 Going Deep) gegaan, maar heb er nooit iemand leren kennen. Iedereen was altijd gewoon zo met z'n eigen mensen, er waren geen mensen van het team die je aanspraken ofzo. Wat dat betreft helemaal niet persoonlijk ofzo. En ik ben ook niet iemand die alleen maar in de donkere hoekjes gaat en elk gezelschap en contact uit de weg gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Feebs:

Ik denk dat het heel erg afhangt van wat je doet, als ik tijdens de dienst braaf meedoe en later eens wat rondkijk dan zijn het inderdaad grotendeels groepjes. Als ik echter tijdens de dienst een sigaretje rook buiten, of iets vergelijkbaars, dan leer ik weer wel mensen kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Spoor jij nu mensen aan om te gaan roken?

Nee absoluut niet, ik raad het zelfs af, de meeste mensen die buiten staan te roken zullen je geestelijk niet verder helpen denk ik

(Let op: ik zeg de meesten!)

Buiten dat heb ik nu niet iemand meer om mee naar baan7 te gaan, maakt ook niet uit, veel mis ik niet, denk ik, maar toch...

Even een vraag aan de vaste bezoekers: Hoe omschrijven jullie de sfeer op baan7?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid