Spring naar bijdragen

Toekomst voorspellen, het werkt ZO!


Aanbevolen berichten

Ik heb laatst van iemand gehoord hoe toekomst voorspellen ''werkt'' en ik wou graag jullie mening er even over smile.gif.

Je ziet wel eens gebeuren dat mensen naar waarzeggers gaan en dan een bepaald toekomstbeeld krijgen. En geloof het of niet...er zijn redelijk wat voorspelling die uit komen. maar het zit zo: Een waarzegger voorspeld niet de toekomst maar ''bepaald'' de toekomst van iemand. Het boek deutronomium legt duidelijk uit dat God een afkeer heeft van alles wat met tovernarij en waarzeggerijen temaken heeft.

Deutronomium 18: 10-16

10 Onder u zal niet gevonden worden, die zijn zoon of zijn dochter door het vuur doet doorgaan, die met waarzeggerijen omgaat, een guichelaar, of die op vogelgeschrei acht geeft, of tovenaar.

11 Of een bezweerder, die met bezwering omgaat, of die een waarzeggenden geest vraagt, of een duivelskunstenaar, of die de doden vraagt.

12 Want al wie zulks doet, is den HEERE een gruwel; en om dezer gruwelen wil verdrijft hen de HEERE, uw God, voor uw aangezicht, uit de bezitting.

13 Oprecht zult gij zijn met den HEERE, uw God.

14 Want deze volken, die gij zult erven, horen naar guichelaars en waarzeggers; maar u aangaande, de HEERE, uw God, heeft u zulks niet toegelaten.

15 Een Profeet, uit het midden van u, uit uw broederen, als mij, zal u de HEERE, uw God, verwekken; naar Hem zult gij horen;

16 Naar alles, wat gij van den HEERE, uw God, aan Horeb, ten dage der verzameling, geëist hebt, zeggende: Ik zal niet voortvaren te horen de stem des HEEREN, mijns Gods, en ditzelve grote vuur zal ik niet meer zien, dat ik niet sterve.

--------------------------------------------

Maar kijk: als een waarzegger een voorspelling doet beinvloed hij de toekomst door die voorspelling. De duivel wil niks liever dan de mensen van God afhouden dus als hij daar magie voor kan gebruiken doet hij dat ook. Mensen zijn altijd al geintreseerd in boven natuurlijke krachten.

Als een waarzegger zegt: je krijgt over 2 dagen een nieuwe auto, en dat gebeurd ook echt, dan is het niet omdat dat al zou gebeuren maar omdat de waarzegger dat gezegt heeft. De duivel beinvloed dit soort dingen naar de voorspellingen zodat mensen die voorspellingen gaan geloven en dus misschien vaker naar een waarzegger gaan (en dus een beetje van God af raken) de duivel laat dus de voorspellingen uitkomen.

Ik vind het een hele apparte kijk erop maar er zit wel logica in. wat denken jullie ervan? smile.gif

God bless ya.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor mij vertel je in elk geval niks nieuws. 't Is voor het grootste deel gewoon psychologie, als jij je iets laat aanpraten en het gebeurt, tadaa het is toekomstvoorspelling. Ik hou me er eerlijk gezegd verder niet zo mee bezig. Kan dus ook niet zeggen of de duivel dat nou beïnvloedt op de manier die jij voorlegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De grootste misleiding van Satan is de wereld doen geloven dat hij niet bestaat was het toch? Gaat ook op voor wat hij allemaal uithaalt op aarde denk ik, je moet je vijand niet onderschatten... overschatten ook niet, want hij is op zich niet veel waard.

Maar goed, hoe satan precies werkt door dat soort dingen weet ik niet, maar het is niet van God dus wil ik er niets mee te maken hebben eigenlijk, of het nu echt is of niet...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Als een waarzegger zegt: je krijgt over 2 dagen een nieuwe auto, en dat gebeurd ook echt, dan is het niet omdat dat al zou gebeuren maar omdat de waarzegger dat gezegt heeft. De duivel beinvloed dit soort dingen naar de voorspellingen zodat mensen die voorspellingen gaan geloven en dus misschien vaker naar een waarzegger gaan (en dus een beetje van God af raken) de duivel laat dus de voorspellingen uitkomen.

Vooral dit viel me op. Een waarzegger zal dit niet snel zeggen. Eerder dat je vrouw zwanger is (als je dat graag wilt horen) en we horen vaker de voorspellingen die wel uitgekomen zijn dan de voorspellingen die niet uitgekomen zijn. Het is namelijk echt zo dat er heel veel voorspellingen niet uitkomen.

Daarnaast, een waarzegger voorspeld graag wat wij willen horen. Stel dat ze zegt, morgen moet je uitkijken want je krijgt een ongeluk, creëerd zij (of hij) de toekomst. Morgen namelijk, ben jij heel zenuwachtig, zit je misschien wel bibberend achter het stuur, je gaat immers een ongeluk krijgen? Vervolgens schrik je zo van bijvoorbeeld een opvliegend kind dat je de macht over het stuur kwijtraakt, en daar is je ongeluk. Of simpeler, je gaat vaak naar een waarzegger omdat je het geloofd. Dus als jij een schaar op je teen laat vallen en er daardoor een putje in je teen zit, heb je ook een ongeluk gehad. Dus heeft de waarzegger helemaal gelijk.

Ik zei het in een ander topic ook al, psychologie is gewoon ontzettend ingewikkeld en de geest kan dingen veroorzaken war je echt heel bang van word.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als een waarzegger zegt: je krijgt over 2 dagen een nieuwe auto, en dat gebeurd ook echt, dan is het niet omdat dat al zou gebeuren maar omdat de waarzegger dat gezegt heeft. De duivel beinvloed dit soort dingen naar de voorspellingen zodat mensen die voorspellingen gaan geloven en dus misschien vaker naar een waarzegger gaan (en dus een beetje van God af raken) de duivel laat dus de voorspellingen uitkomen.

Ik vind het een hele apparte kijk erop maar er zit wel logica in. wat denken jullie ervan?
smile.gif

Ik denk dat je een goed punt hebt, het is denk alleen zo dat op het moment dat iemand iets over je uitspreekt dat het werkt als een vloek.. Er staat ook niet voor niks geschreven dat wij zo moeten uitkijken met wat wij zeggen. Bijv het voorbeeld dat Jakob zegt, dat de vrouw die het afgodsbeeld gestolen heeft mag sterven. vervolgens sterfst zijn vrouw.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sunday Adelaja (voorganger in de grootste kerk van Europa, Gods Embassy Kiev) heeft daar een erg goed boek over geschreven: "Leven en dood in de macht van de tong". Heb het zelf nog niet gelezen maar het schijnt erg goed te zijn.

Thanks smile.gif

Ik heb het boek gelezen

Derek Prince - zegen en vloek

Ook erg goed, gaat o.a. over zelfopgelegde vloeken. Dus de kracht die woorden hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat zijn inderdaad het soort gedachte waarmee je je een hoop narigheid op de hals haalt. Gewoon net doen of het occulte en het kwaad niets voorstelt.

wie zegt dat het occult is? er staan idd dingen over in de bijbel. voor mij is dat geen bevestiging dat het echt niet goed is. dat denk ik omdat de mensen in die tijd (waarin de bijbel geschreven is) alles als occult zagen wat ze niet begrepen. de bijbel is ook niet door God geschreven maar door mensen. mensen met een eigen mening en angsten. ik doe zelf ook wel eens wat met bijv. tarot kaarten. ook een vorm van toekomstvoorspellen. ik zie daar geen kwaad in. en al zou het slecht zijn dan moet je dat toch zelf kunnen ontdekken? je kunt niet voor alles je kop in het zand steken. er zijn nou eenmaal goede en slechte dingen in de wereld. en ik vind dat je best moet kunnen ontdekken (tot op een zekere hoogte) wat goed en slecht is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
[...]wie zegt dat het occult is?

Het antwoord staat in je volgende zin:

Quote:
er staan idd dingen over in de bijbel.

Quote:
voor mij is dat geen bevestiging dat het echt niet goed is.

Voor jou misschien niet. Voor de wat meer bijbelvaste mensen is het dat juist wel (waar is de Bijbel tenslotte anders voor?).Als God zegt dat iets niet goed is dan lijkt me dat niet aan ons om daar tegenin te gaan.

Quote:
dat denk ik omdat de mensen in die tijd (waarin de bijbel geschreven is) alles als occult zagen wat ze niet begrepen.

Ik denk van niet. De Bijbel is weliswaar geschreven door mensen maar dit is volledig gedaan met hulp van de heilige Geest, God dus. Als God zegt dat iets toen occult was dan is dat nu nog zo.

Quote:
ik doe zelf ook wel eens wat met bijv. tarot kaarten. ook een vorm van toekomstvoorspellen. ik zie daar geen kwaad in.

Adam en Eva zagen ook geen kwaad in het eten van de vrucht. God dacht daar anders over en ook zei hebben ondervonden dat er met God vrij slecht te discussieren valt.

Quote:
en al zou het slecht zijn dan moet je dat toch zelf kunnen ontdekken?

Waarom zou je iets willen ontdekken terwijl God zelf je er voor waarschuwt het niet te doen?

Quote:
je kunt niet voor alles je kop in het zand steken. er zijn nou eenmaal goede en slechte dingen in de wereld. en ik vind dat je best moet kunnen ontdekken (tot op een zekere hoogte) wat goed en slecht is.

Je kunt ook met jan en alleman onbeschermde seks hebben terwijl je weet dat er zoiets is als AIDS.Achteraf kun je dan toch ook niet zeggen dat je 'het eerst zelf moet kunnen ontdekken'?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Er zijn ook gewoon mensen met een gave en ik denk dat je deze met dit topic flink benadeelt. Ik geloof dat mensen met een gave er niks aan kunnen doen, hier niet mee te koop lopen etc., maar die kunnen toch wel degelijk de toekomst 'voorspellen'. En als iemand je waarschuwd voor iets, moet je dit ook wel in acht nemen, maar niet alles zo gaan regelen dat het uitkomt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hai smile.gif

Ik had hetzelfde idee als Ann bij de titel van dit topic bloos.gif

Persoonlijk ben ik van mening dat dit verschijnsel met de wet van suggestie te maken heeft en het bespelen van iemands onderbewustzijn. Dat je daar een bepaalde gave in kunt hebben die al dan niet gevoed zou worden door de duivel, dat kan, maar dat maakt niet dat het aan ons ligt wat wij met de suggestie doen...

Liefs Diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid