Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hm, interessant topic. Ik ben pas 18 en moet nog aan m'n studie beginnen, maar ga wel trouwen over 5 1/2 maand. Ik zit hier eigenlijk ook net wat dieper over na te denken. Ik wil zeker graag kinderen, mijn aanstaande ook. Het liefst een huwelijksnacht-baby'tje knipoog_dicht.gif Maar met mijn studie kan dat dus echt niet, al aan de kinderen. En ik ben nog erg jong, dus uitstellen zou ook niet het 'gevaar' met zich meebrengen dat ik dan al gauw niet meer vruchtbaar ben. Bovendien denk ik dat GOD mij gaven heeft gegeven die ik eerst moet ontwikkelen, en dat zouden kinderen tegenhouden denk ik. Zucht... Maar ik zou het veel liever gewoon aan GOD overlaten, omdat ik inderdaad kinderen echt als geschenk zie. En ik ben ook niet zo voor het eerst-carrière-maken-dan-kinderen-krijgen. Hm...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk eigenlijk dat er geen ideale psychologische leeftijd is. Wanneer ben je ergens klaar voor? Je kunt je nooit totaal voorbereiden op zoiets ingrijpends. Er zitten altijd onverwachte dingen aan waar je geen rekening mee hebt gehouden.

Maar ik denk dat ik nu in ieder geval nog een tijdje moet wachten. Denk ik. Maar ja, waarom eigenlijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo allemaal, bye.gif

Moeilijk onderwerp.

Ik ben zelf 24 jaar, mijn man is 29, we zijn vorig jaar november getrouwd.

Ik weet niet of mijn verhaal aansluit op jouwe, sorry.

Zelf zou ik heel graag een kindje willen. Mijn man wil ook wel, maar nu nog niet, hij zegt dat hij er nog niet klaar voor is.

Ik krijg de positieve kriebels als ik eraan denk, en hij krijgt ook kriebels, maar op een negatieve manier.

Hij weet niet precies hoe hij aan mij moet uitleggen, waarom dat ie nog niet wil.

Bij mij zit er wel een soort van druk achter, i.v.m. een bindweefselziekte die ik heb. De dokter in het zkh zei in januari '07 dat ik wel een jaar kan wachten, maar zeker geen vijf jaar. Mijn man weet en begrijpt dit.

Zelf zie ik het al helemaal zitten.

Ik zou het liefst nu stoppen met pil en condoom, en dan zien wanneer en of God het op ons pad brengt dat we papa en mama worden. Dus dat idee van jou spreekt mij heel erg aan!

Heel veel succes meid, lastige onderwerpen zijn dit.

P.s. Zijn er meer getrouwde mannen die denken zoals mijn man, nu nog geen kinderen...?

Groetjes Anaya

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk eigenlijk dat er geen ideale psychologische leeftijd is. Wanneer ben je ergens klaar voor? Je kunt je nooit totaal voorbereiden op zoiets ingrijpends. Er zitten altijd onverwachte dingen aan waar je geen rekening mee hebt gehouden.

Maar ik denk dat ik nu in ieder geval nog een tijdje moet wachten. Denk ik. Maar ja, waarom eigenlijk?

Ja. Er zijn 1000 redenen te verzinnen waarom je het beter zus en zo kunt doen (en achter de meeste van die redenen kan ik wel staan), maar in feite is dat een luxeprobleem. Vroeger kregen de mensen allemaal jong kinderen, is daar iemand slechter van geworden? Als je dat tegenwoordig doet, richt je je leven op een andere manier in dan je leeftijdsgenoten, maar that's it. Ik geloof er niks van dat het ene beter is dan het andere, het gaat zoals het gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar ik heb juist het idee dat ik eerst mijn gaven moet ontwikkelen, het vak moet leren waar ik me al zolang op gericht heb. Omdat het anders niet meer kan, en ik mijn talenten dan in de grond stop zeg maar...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ook getrouwd en in mijn huwelijk is het juist andersom: de vrouw wil het krijgen van kinderen voor zich uitschuiven, de man heeft zoiets van: wat komt, dat komt. Ik heb moeite met de pil vanwege de abortieve werking - mijn vrouw niet. Ik heb moeite met het "uitstellen" van kinderen, omdat voor mij gevoelsmatig het krijgen van kinderen verbonden is aan het huwelijk. Het zal wel allemaal irrationeel zijn enzo, maar bij mij voelt het "niet juist" zoals we het nu doen, dwz, de boel netjes vooruitschuiven totdat we rond de 30 zijn.

Echter... je bent met z'n tweeën. Als ik m'n zin had gekregen hadden we nu, 3 jaar getrouwd, vermoedelijk wel een kind gehad. En da's ook niet relaxed, want we hebben een inkomen waarvan we met z'n tweeën maar net van rond kunnen komen. Bovendien studeert mijn vrouw geneeskunde en om ergens te komen moet ze eigenlijk na haar studie nog 1 of 2 jaar werken, anders is het allemaal voor niets.

Kort gezegd, verschillen onze karakters in dit opzicht sterk. Ik heb de neiging mijn plannen snel aan te passen en flexibel te zijn. Waardoor ik misschien niet precies bij die baan terechtkom waarin ik geheel tot mijn recht kom - maar dat is een offer dat ik wil maken. Mijn vrouw is anders, die wíl echt iets, niet iets matigs of een compromis, maar iets dat echt leuk is. Dat heeft voor haar meer prioriteit dan een gezin, of althans, op dit moment. (Ze is geen carrièrefiguur trouwens, maar ze wil dus wel een leuke baan.) Ik praat hier regelmatig over met haar en wie weet sluiten we ooit een compromis, maar voorlopig zitten we allebei vast in ons eigen standpunt. En dan ben ik toegeeflijker: zij moet 9 maanden vet en hormonaal enzo zijn, zij moet met zwangerschapsverlof en weetikalnietwat. Voor haar is het ingrijpender dan voor mij (hoewel ik niet wil onderschatten hoezeer je leven verandert als je kinderen hebt). Oftewel, Jeffrey_1989 heeft in mijn situatie gelijk: één van de twee wil niet, dus houdt het op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

NFP heeft vooral met de vrouw te maken (zoals de meeste voorbehoedsmiddelen), dus teveel gedoe voor je vriend/man is het alleen omdat hij niet op elk moment met je mag vrijen.

Wij zijn nu 9 maanden getrouwd, maar we weten nog helemaal niet of we wel kindjes willen, alleen dat we het niet iig nog niet willen...

Over die ideale leeftijd: ik ken een hoogleraar die onderzoek doet naar zwangere vrouwen en die zegt dat de ideale leeftijd om je eerste kind te krijgen 27 jaar is, maar hij kijkt dan ook naar psychische factoren en niet alleen lichamelijke.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Anaya..

Lijkt me niet zo verstandig om je trouwdatum en geboortedata's hier te gaan neerzetten.

"Google is watching you..."

Ok bedankt, ik heb het veranderd, maar heb ook een eigen web-log, waar ik ook alles op zet...

En wat is dan het verschil met de mensen die een hele trouwpagina hebben?

Die heb ik trouwens ook nog, maar (nog) niet online gezet...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Fijn dat zoveel mensen reageren. We zijn inmiddels al weer wat verder en dan merk je wel dat je vaak wat tijd nodig hebt voor dit soort dingen. Ik denk nu dat ik met mijn vriend meega en het eerste half jaar of jaar voorbehoedsmiddelen wil gebruiken. Nu is alleen nog de vraag welke, maar daar komen we vast wel uit. Je kunt inderdaad je eigen mening niet er doorheen drukken, want je wil wel dat je man een fijne vader kan zijn en dat wordt moeilijk als hij het eigenlijk niet wilde. Bovendien is het wel fijn om eerst nog wat te sparen en aan elkaar te wennen. De reactie van:

als jij geen voorbehoedsmiddelen wil...

en hij geen kind

wrom dan wel sex?

als je getrouwd bent MOET je niet perse gelijk sex hebben

vind ik een beetje onzinnig. Sex is er niet alleen om kinderen te krijgen. Je mag ook gewoon van sex genieten. Het is al moeilijk genoeg om nu te wachten met sex, als ik getrouwd ben ga ik dat niet weer doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

zucht.

*kreun*

Quote:
sex is niet alleen om kinderen te maken.

Oh sancta simpliccimus! Gaat eens vlug de Theologie van het Lichaam lezen, trolletje. moonsmile.gif

Quote:
als dat zo zou zijn zouden er een heleboel mensen geen sex moeten hebben.

Ja en dan? De meerderheid heeft gelijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Gaat eens vlug de
lezen, trolletje.

Ten eerste: het is gá i.p.v. gaat

Ten tweede: wat belachelijk dat je iemand trolletje noemt

Ten derde: niet iedereen vindt de bedenksels van de paus heilig... ik lees liever de bijbel en die zegt heel wat anders, in Hooglied bv, dat je mag genieten van elkaar.

Ten vierde: seks is niet alleen gemeenschap hebben met elkaar, er is ook seks waarbij je niet eens kinderen kúnt krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gewoon een alternatieve anticonceptie zoeken,desnoods een condoom.

Tijdens het huwelijk moet je toch een gezond liedesleven kunnen hebben?.

Voor het huwelijk geen sex ,tijdens het huwelijk geen sex,volgens mij kunnen sommigen maar beter vrijgezel blijven,of het klooster in gaan of zo.

Maak het jezelf toch niet zo moeilijk,en geniet van elkaar,sex is niet alleen om voort te planten.

Gr Raymond

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ten eerste: het is gá i.p.v. gaat

Ten tweede: wat belachelijk dat je iemand trolletje noemt

Ten derde: niet iedereen vindt de bedenksels van de paus heilig... ik lees liever de bijbel en die zegt heel wat anders, in Hooglied bv, dat je mag genieten van elkaar.

Ten vierde: seks is niet alleen gemeenschap hebben met elkaar, er is ook seks waarbij je niet eens kinderen kúnt krijgen.

Geen inhoudelijke kritiek dus. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Gewoon een alternatieve anticonceptie zoeken,desnoods een condoom.

Tijdens het huwelijk moet je toch een gezond liedesleven kunnen hebben?.

Voor het huwelijk geen sex ,tijdens het huwelijk geen sex,volgens mij kunnen sommigen maar beter vrijgezel blijven,of het klooster in gaan of zo.

Maak het jezelf toch niet zo moeilijk,en geniet van elkaar,sex is niet alleen om voort te planten.

Gr Raymond

hoezo, kunnen sommigen maar beter het klooster in of vrijgezel blijven? Hoe stel je daar nou weer een normering voor vast?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid