Spring naar bijdragen

revelation of hell


Aanbevolen berichten

Quote:

Sjaloom Mark1987,

De vraag is vooral: wat voor waarde hebben deze visioenen eigenlijk? Waarom is het noodzakelijk zo'n uitgebreide en gedetailleerde beschrijving van de hel te krijgen? Waarom is een flits van een gewone vuurpoel in Openbaringen en bij Lourdes niet voldoende, maar moeten we per se álles weten en zien? Is de vuurpoel al niet vreeswekkend genoeg, moeten christenen dan écht doodsangsten uitslaan voor de hel?

Wat ik al zei en eerder ook is aangegeven, ik geloof niet dat iedereen dit moet weten. Zodra iemand zo'n visioen krijgt en hij/zij gaat het over internet verspreiden en boeken schrijven begin ik al te twijfelen. Als de inhoud van het boek dan ook al erg twijfelachtig is in veel opzichten, wordt die twijfel bij mij alleen nog groter.

Maar om je vraag wat concreter te beantwoorden, ik geloof dus ook niet dat het zin heeft of Gods bedoeling is om zo'n visioen aan de hele wereld te openbaren, anders had God de visioenen wel aan iedereen gegeven. Ik moet nu aan een gelijkenis denken, het zou ook die van Lazarus kunnen zijn. Een man kwam het dodenrijk binnen, zag waar hij belande en wilde zijn familie waarschuwen. Maar ik meen dat het een profeet o.i.d. was die zei dat dit niet nodig was, net als hijzelf had zijn familie al genoeg waarschuwingen en info gehad, en ze wilden niet luisteren. Dus waarom wel als hij ze even kwam vertellen dat ze hun leven moesten beteren?

Hetzelfde geldt denk ik ook wel voor nu. We hebben de Bijbel, we kennen Jezus, horen in veel gevallen Zijn stem en weten min of meer wat goed en fout is. We weten dat we sowieso Jezus moeten aannemen in ons leven als heer en verlosser, en dan sowieso pas eeuwig leven kunnen erven. Wat voegt het toe dat nog eens extra te vermelden aan iedereen?

Ik kan me echter wel voorstellen dat God aan iemand persoonlijk zo'n visioen geeft om 1 of andere reden. Dat God die specifieke persoon ergens voor geroepen heeft, of een bepaald plan met die persoon heeft, of dat het gewoon nodig is om zo'n soort visioen te laten zien. Maar dat gaat dus om een persoonlijk visioen en ik zie niet in waarom dat dus over de hele wereld in een boek verspreid zou moeten worden inderdaad.

Quote:
In zo'n beetje elke alinea wordt er in het boek ook gedreigd: "Zondig niet meer, bekeer u, voordat het te laat is." Waarom? Waar is dat in vredesnaam voor nodig? Waarom moeten mensen per se zo bang zijn voor de hel en voor God? Het boek zegt dat zoveel christenen niet genoeg doordrongen zouden zijn van de realiteit van de hel, maar waarop is dat gebaseerd? En waarom zou zo'n angstaanjagend visioen daarvoor dan de oplossing zijn?

Ik geloof ook niet in bangmakerij, ik geloof in het citaat van Hopeloos: liefde sluit angst uit. Als je God liefhebt geloof ik niet dat je bang voor Hem moet zijn.

Quote:
Dit soort helleboeken gaan er vanuit dat het overgrote deel van de christenen God eigenlijk helemaal niet wil dienen, en daarom maar flink schrik moet worden aangejaagd. Alleen waar baseren ze zich dan op? Kunnen de auteurs ervan in de harten van deze christenen kijken? En is angst voor de hel dan écht dé oplossing die God ons te bieden heeft? Moeten we wérkelijk geloven uit angst voor de hel, en niet uit liefde voor Jezus?

Geloven doe je omdat het de waarheid is. De waarheid is dat God van ons houdt, maar dat we van hem gescheiden zijn door de zonde. Hij heeft ons een oplossing daarvoor aangereikt in de vorm van Jezus, en als mensen die niet pakken gaan ze verloren. Die oplossing was een daad van onvoorstelbare liefde, en als je dat beseft kan het niet anders dan dat je die liefde wilt beantwoorden. Angst voor de hel mag best, maar als je bang bent voor de hel weet je ook dat er iets beters is: de hemel. Als je naar de hemel verlangt, ken je God blijkbaar, en houdt je van Hem, en wil je bij Hem zijn.

Dat is de manier waarop ik het zie, zoals het zou moeten zijn dus. Erg zwart-wit misschien, maar wel een antwoord op je vraag hoop ik. Bang zijn voor de hel hoort denk ik wel bij het geloven, maar mag natuurlijk niet de reden zijn. Ik zie eigenlijk ook geen mogelijkheid om écht te geloven, maar als reden angst voor de hel. Volgens mij kan dat niet...

Quote:
Is het dus echt de bedoeling, dat als ik met een andersgelovige spreek over het geloof, dat ik hem dan een uitgebreide beschrijving geef van deze hel, en vervolgens dreig dat hij daar voor eeuwig moet verblijven als hij zich nú niet bekeerd? In het boek wordt daartoe regelmatig opgedragen. Is in alle eenvoud over de zonde en Gods liefde spreken dan echt niet voldoende meer?

Ik geloof dat deze vraag nu ook al wel beantwoord is... ik vind het echt vreselijk als mensen met de hel dreigen bij bekeringspraatjes. Ik geloof wel dat het realiteit is, maar daar draait het evangelie niet om. Het evangelie is een boodschap van liefde, er is een God die van je houdt, en Hij wil dat je Hem leert kennen, intimiteit hebt met Hem, Zijn offer accepteert, en gered wordt. Dat is de boodschap, dat is in ieder geval mijn reden om te geloven, en naar wat ik geloof ook is wat God van ons vraagt te geloven.

Quote:
Als ik in de Schrift en in de geschriften van de kerkvaderen lees dat Jezus ons liefheeft, dan geloof ik het. Als ik echter in dit boek lees dat Jezus ons liefheeft, dan geloof ik er geen barst van. Volgens dit boek is Hij keihard en medogenloos: "Ja, had je maar moeten luisteren hè, dan was je nu fijn in de hemel!" Mijn vraag aan jou is dus meer: waarom zou Jezus ons in vredesnaam zo bang willen maken voor de hel?

Je mag denk ik best weten dat het daar een verschrikkelijke plek is, een plek waar je in je leven en zeker niet na je dood zou willen komen. Maar het lijkt me dus inderdaad niet de bedoeling dat je je daarop richt, en dat dat je reden is om te geloven. Dat is ook precies de reden waarom ik nogal twijfel aan dit boek, zoals ik eerder ook al zei.

Quote:
Hopelijk kun je me antwoord geven op al deze vragen...

Hetzelfde antwoord voor bijna dezelfde vragen, een hoop dubbelop geloof ik maar dit antwoord is ook in 2 uur getypt, is nogal druk op't werk, maar ik hoop dat je er wat mee kan knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 64
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Sjaloom Mark1987,

Ik denk dat wij tweën er al wel uit zijn. Alleen denk ik wel dat áls God iemand persoonlijk een visioen van de hel zou geven, dat het dan zéker niet zo'n wekenlang gebeuren zal zijn. Ik geloof dat niemand op aarde de hel langer dan één minuut kan zien, zonder te sterven van angst of in elk geval een levenslang zwaar trauma aan over te houden.

Het schijnt dat sommige mensen in een bijnadoodervaring even de hemel hebben mogen zien en ervaren. Na die ervaring bleken ze hun leven lang een diepe, existentiële vrede te ervaren en ook positief veranderd te zijn. Ineens telden onbelangrijkere zaken niet meer mee en hadden ze echte vrede met God en met hun leven. Dat dreigen is blijkbaar dus helemaal niet nodig.

Alleen al daarom geloof ik niks van visioenen waarin de hel zo uitgebreid en langdurig getoond zou worden. Of deze nu persoonlijk of publiek zijn. Daarom lees je denk ik in de Schrift ook alleen over personen die in de hemel zijn geweest. En zijn de meeste ervaringen van mystici ook over het algemeen aanschouwingen of aanrakingen van God Zelf, of van de hemel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Dit is gewoon relidwepende bangmakerij. Jezus word trouwens afgeschilderd als een kil monster die met zijn toestemming mensen laat martelen en ondertussen medelijden faked. En zelfs als ongelovige vind ik dat Jezus beter verdient dan dat.

"Voordat ik hier kwam was ik een prostituée. Ik nam mannen en vrouwen voor hun geld en wat we deden noemde ik "liefde". Ik richtte vele gezinnen te gronde. Vele --->lesbiennes, homofielen<---- en overspeleres zijn in deze cellen"

Maar natuurlijk....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 weeks later...

Quote:

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ik wil iets met jullie delen wat mij is overkomen. Een tijdje terug kreeg ik iets te lezen wat mij heel sterk heeft overtuigd dat je niet door kunt gaan met het verrichten van zonden. Het is voor ons allemaal moeilijk om continue het juiste pad te bewandelen omdat het vlees zwak is en omdat de verleiding vaak op de loer licht. Dit boek heeft mijn geloofsovertuiging weer sterker gemaakt en ik ben ervan overtuigd dat de Heer iedereen wil dat dit gelezen wordt. De hel is zo erg dat je, jezelf er altijd voor wilt waken dat je daar terecht komt en zo ook je medemens, daarom moet je ook altijd van bewust zijn met de daden die je doet.

Het kost even tijd om het te lezen en zo ook de andere verhalen op de site maar ze verrijken je geloofsovertuiging. Het lezen van bijbelse teksten is de voeding van je geloof.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Ik heb dit hele -knip- verhaal snel doorgelezen, en besloten dat dit hele verhaal een grote angstige trip is van de schrijfster. Haar lap tekst is voor mij het bewijs dat Paddo's verboden moet worden.

Wat heeft die arrogante zelfvoldane -knip- gegeten hee?!

Edit: Let op je taalgebruik; je zit op een christelijk forum!

Link naar bericht
Deel via andere websites

In ieder geval is het duidelijk dat deze vrouw een of meerdere geestverruimende stoffen heeft gegeten, want dan gaat je fantasie ook aan de loop met je!

Door Jezus een excursie krijgen in de hel en dat dan opschrijven........ja hoor nog effe!

Uit haar boek:

"Zie, Mijn kind", zei Jezus: "Ik ga je door Mijn Geest meenemen naar de hel, opdat je in staat zult zijn om een verslag te maken van de realiteit ervan, en om heel de aarde te vertellen dat de hel echt bestaat, en om de verlorenen uit de duisternis tot het licht van het Evangelie van Jezus Christus te brengen".

Onmiddelijk werd mijn ziel uit mijn lichaam getrokken. Ik ging met Jezus omhoog, mijn kamer uit en de lucht in. Ik wist alles wat er om mij heen gebeurde. Ik zag mijn man en mijn kinderen slapen in ons huis beneden ons.

Het was net alsof ik gestorven was en mijn lichaam op mijn bed was achtergelaten terwijl mijn geest met Jezus door het dak van het huis opsteeg. Het leek wel alsof het hele dak teruggerold was, en ik mijn familie zag slapen in hun bedden.

Wat een onzin, en wat erna komt is alleen maar bangmakerij en verdoemenis. En een verhaaltje verzinnen over de hel is niet moeilijk, voor wat inspiratie lees maar Dante's Inferno!

Waarom heeft de rest van ons niet dezelfde visioenen gekregen van Jezus als hij dat nodig vond? Deze schrijfster hoort thuis in een inrichting, als je het mij vraagt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Vanaf de titel heb ik gemerkt dat je het geestelijk moet lezen.

De titel `Een Goddelijke openbaring over de hel`.Het was niet zomaar een titel, bij mij is het de vraag; Wat is het doel van het boek? Zij verklaart dit, en ik heb het zelf ook ervaren.

Wat heeft God ons in genade geschonken door Jezus.Prijs God!Wat me soms dwars zit,is dat we te makkelijk zijn om te zeggen`Dat is niet het werk van God`.Het boek beschrijft een plek waar je liever niet wilt zijn.Een plek die niet bestemd is voor de kinderen Gods.Maar toch vaak kiezen we ervoor om toch die pad te bewandelen.Het boek laat zien,dat Jezus alles ziet.Ook dat Zijn volk slaapt!Wij zijn ons niet bewust wat er de mensen te wachten staat als ze Jezus niet aannemen.We nemen die plek mischien te licht?Als je het boek helemaal leest,zie je in dat er mooie openbaringen in staan.

Wees niet bang om een volgeling van Jezus te zijn!

Vertel mensen over Jezus,als je gelooft dat Hij echt is, dat Hij de Weg is naar de Vader,MOET IEDEREEN HET WETEN!

Dat Hij zo liefdevol is.Ohw toen ik het boek las,ik voelde de liefde van Jezus. Hoe God ons wilt bewaren voor deze plaats door de genade die ons is geschonken door Jezus.

Het boek lijkt mij het doel om mensen juist bij Jezus te brengen, niet weg van Jezus. Als wij niet in de plaats van de zonde geloven,ontnemen wij de kracht en genade van het Kruis.Bidt dat we dit allemaal snappen.

Vaak belemmeren wij ons tot het verleden.We denken oohw de Bijbel dat gebeurt nu niet meer joh!Maar ik geloof,Jezus zei het.Ik ben dezelfde gister,vandaag en morgen. Ik bidt dat we wakker mogen worden!Ik zag net iemand een comment poste met de opmerking; Waarom is Hij niet bij iemand anders verschenen dan?Hey hallo,Wie geeft de Here raad?Wie kan Hem zeggen wat Hij beter kon doen?Begrijpen wij niet dat God geloof vraagt?Hij kiest zelf!

Gods wil,is dat wij meer tijd met Zijn Heilige Geest doorbrengen,zodat wij meer van onze Here mogen zien.

Johannes 4:10

Johannes 4:48

Johannes 16:12-14

Mooie:Mattheus 28:20

En houdt dit voor ogen: ik ben met jullie, alle dagen,tot aan de voltooiing van deze wereld.

We moeten beginnen te geloven dat wij dit ontvangen.

Testament: Doe dit, ontvang dit !

Laten wij de liefde onder elkaar houden.

Onbekeerden: Bekeer aub. Ik zal je een goed argument geven; De liefde van Jezus,het is onbeschrijvelijk tenzij je het zelf ervaard.Het is als een schat vinden op de markt.Zoveeel mensen zijn er maar toch vind jij Hem.Zorg dat je Hem vindt.Niets gebeurt zomaar,alles gebeurt om een reden.Ik geloof dat dit is,omdat in elke situatie God zich aan ons wil openbaren. Hoe houden we Hem voor de gek,die ons beter kent dan ons zelf.

Hij is de weg naar de Vader,naar de Hemel.Hij IS liefde.Hij staat aan je hart,wachtend in liefde totdat je jou hart voor Hem opendoet.

God kennen is God vrezen

God zegen vrienden.Laten wij een zijn in liefde,in Geest,in waarheid.

Love smile.gif


Samengevoegd:

Ohja nog iets. Een mooie openbaring!

Mattheus 15:11

Niet wat de mond ingaat maakt een mens onrein,maar wat de mond uitkomt,dat maakt een mens onrein.

Zo is het ook;

Niet wat in jou komt maakt jou rein.Maar wat de mond uitgaat maakt jou rein !

PSALM 1:5


Samengevoegd:

Een leugenaar spreekt geen waarheid

Een onreine spreekt geen reinheid

Een reine spreekt geen onreinheid

bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

* hopeloos kan het niet laten om daar een van haar favoriete teksten aan toe te voegen
puh2.gif

1 Johannes 4

18 De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden.

ik sluit me helemaal met deze tekst aan! God wilt een relatie met ons die bestaat uit LIEFDE! God is LIEFDE. Door het werk van de Geest in ons krijgen wij Hem lief. En in deze relatie proberen wij niet meer te zondigen, uit liefde tot Hem, omdat we weten dat als we zondigen dat we Hem verdriet doen.

Dit boek sluit mijns inziens totaal niet aan bij de boodschap van de opzoekende liefde van God, die ons geopenbaard wordt in de Schrift.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Vader is liefde.Jezus Is liefde.De Heilige Geest is liefde.

De liefde voor Jezus laat geen ruimte voor angst.Wie Jezus waarlijk lief heeft,zal leven.Liefde gaat gepaart met daden.Hoe kan je Jezus liefhebben als je Hem niet kent?Als je niet weet waarvan de Vader ons WILT behouden door zijn Enige Zoon?Liefde die jij hebt voor Jezus beinvloed jou liefde tegen de `mens`.BESEF,hoeveel God jou lief heeft dat Hij zijn enige zoon geeft zodat WIE IN HEM GELOOFT HET EEUWIGE LEVEN ZAL ONTVANGEN.Dit is wat Nederland moet weten!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee haha i know, ik vroeg me ookalaf hoe we dit zouden bespreken,ik snapte alleen je tekst van hiervoor niet,vandaar.Wat ik gewoon probeer te zeggen is,volg Jezus.Het boek roept op tot bekering.De bijbel leert ons God kennen.Ik geloof dat Jezus tot vele mensen spreekt,en dat zij dit vastzetten in een boek.Als je nee zegt; ik blijf bij alleen de bijbel.Ik respecteer dat.Maar het kan ook om dieper te gaan in Gods woord,nieuw openbaringen.Ik geloof gewoon dat we Jezus niet moeten limiteren.Want het kan bij dit boek zijn net als jou geloof.Jij weet dat het de waarheid is.Zo kan zij ook weten dat het de waarheid is.Maar vele mensen willen niet geloven zonder het te zien.

Sorry voor me late reactie moet steeds vernieuwen drukken om te kijken of je wat hebt gepost


Samengevoegd:

Robert F:

`En dat kan niet anders dan duivelswerk zijn. Een boek die angst voor de hel aanwakkert, zodat gelovigen vooral heel fanatiek aan het bekeren en goede werken doen slaan, kan niet van God zijn.`

`In zo'n beetje elke alinea wordt er in het boek ook gedreigd: "Zondig niet meer, bekeer u, voordat het te laat is." Waarom? Waar is dat in vredesnaam voor nodig? Waarom moeten mensen per se zo bang zijn voor de hel en voor God?`

Ik geloof dat niemand op aarde de hel langer dan één minuut kan zien, zonder te sterven van angst of in elk geval een levenslang zwaar trauma aan over te houden.

Bekering; niet van God??????

Niet zondigen: niet van God???

Lees het boek; wat zei Jezusl blijf dichtbij mij.Vrees niet,je bent veilig.En toch was ze bang,ziek aantoe.

Er is een verschil tussen vrezen en bang zijn voor mij.De bijbel zegt zelf; vrees niet voor mensen die je lichaam kunnen pijnigen, maar vrees Hem die ziel en lichaam kan verderven in de hel.

De genade des Here is zoooo op ons


Samengevoegd:

Mark 1987

Wijze antwoorden(Y)

Toch beschrijft Mary in het boek dat zij DIT moest doen. Het niet voor zichzelf moest houden.God zegen. .

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Gast Anon_phpbb

De hel zoals zij hem beschrijft is volgens mij wel degelijk de ware hel.

Vergeet niet dat dit boek is gemaakt voor degenen die niet in de hel geloven en degenen die niet in Jezus geloven. Wanneer jij Jezus aangenomen hebt als je persoonlijke verlosser heb je niet veel aan dit boek, misschien omdat je dan nog meer kracht krijgt om mensen te bekeren. En wat is er nou fout aan het bekeren van mensen?

Dit boek komt zeker weten niet van satan, denk je dat satan zou zeggen: Ik smeek je om je te bekeren naar het christendom en Jezus in je hart te laten?

Denk je dat satan wil dat wij weten hoe de hel er werkelijk uitziet? Denk je dat satan wil dat zijn volgelingen (en die zijn er genoeg) gaan wantrouwen als ze dit stuk lezen? Want jullie hebben allemaal het stukje gelezen van de volgelingen van satan die een koningkrijk zouden krijgen van hem maar uiteindelijk persoonlijk werden gemarteld door satan zelf.

Dit kan absoluut niet van satan komen.

De hel is werkelijkheid, maar als christen hoef je niet bang te zijn, toen ik het las had ik totaal geen angst, vooral medelijden, en medelijden is ook iets van Jezus.

Mat 14,14

Toen hij uit de boot stapte en de grote menigte zag, voelde hij medelijden met hen en hij genas hun zieken.

En tot slot: de hel is gemaakt voor satan en zijn dienaren. Geen van u die Christus in uw hart heeft zal op die plaats komen.

Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.

2 Tim 4,2

Verkondig de boodschap, blijf aandringen, of het nu uitkomt of niet, wijs terecht, straf en vermaan met alle geduld dat het onderricht vereist.

Prijst Hem omdat Hij ons allen heeft gered!

Love you all! widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah, ik mag dus de meest gruwelijke doch uit mijn grote duim gezogen visioenen en de meest ketterse leringen verkondigen, zolang ik in elke alinea maar roep dat je je moet bekeren? Als je roept dat je je tot God moet bekeren, zul je wel moeten vertellen wie God dan is. En in het godsbeeld die ik in dat boek zie (en ja, ik heb hem voor een groot gedeelte gelezen), is niet zoals ik en zoals vrijwel alle christenen God kennen.

Bekeer je tot God en zondig niet, leuk als je dat wilt roepen. Maar leer God dan wel góéd kennen, anders kun je je net zo goed tot de duivel bekeren. Zit je opgescheept met een vals godsbeeld die óf enkel angst aanjaagt, óf je te simpel over God doet denken. Het boek "Revelation of hell" straalt angst uit, geen liefde, bevat de meest koldereske onzin, en daarom roep ik op: bekeer je níét tot het godsbeeld uit dat boek, maar liever tot God Zélf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ik ben het niet met je eens maar ik zou niet weten wat ik er verder nog over moet zeggen. In ieder geval wou ik nog zeggen dat bekeren tot God niet de oplossing is.. bijna iedereen in de wereld gelooft wel in God, beter kun je je bekeren tot Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben het niet met je eens maar ik zou niet weten wat ik er verder nog over moet zeggen. In ieder geval wou ik nog zeggen dat bekeren tot God niet de oplossing is.. bijna iedereen in de wereld gelooft wel in God, beter kun je je bekeren tot Jezus.

Och, krijgen we dát gedram. Nou oké, Jezus dan, jij je zin. Beiden zijn tóch dezelfde...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Quote:

Ik ben het niet met je eens maar ik zou niet weten wat ik er verder nog over moet zeggen. In ieder geval wou ik nog zeggen dat bekeren tot God niet de oplossing is.. bijna iedereen in de wereld gelooft wel in God, beter kun je je bekeren tot Jezus.

Ja in je charismatische droompjes wellicht. als je alle jode, christenen en moslims opteld kom je om en nabij de 3,2 miljard mensen. Dat is nog niet eens de helft van de mensheiddie in god geloofd. De rest geloofd iets anders. En dan is van die 3,2 miljard nog een onbekend aantal mensen die vraagtekens zet bij god. ergo dream on. De realiteit is toch anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@MarinusCopy,

De gegevens die ik hier heb liggen zeggen toch iets anders.

Als ik bijvoorbeeld in de grote bosatlas kijk:

33% van de wereldbevolking is christen

Daarmee is het christendom de grootste levensovertuiging (inclusief dus alle vormen van bijv. atheïsme.)

0,7% Joods

17,7% Moslim (is na het christendom de grootste levensovertuiging)

Dan kom je op 51,4%. Dus meer dan de helft van de bevolking die een Abrahamitische godsdiensten aanhangt. Inclusief het aantal die zegt in geen god te geloven.

Jij merkt op dat je er vraagtekens bij zet of iedereen christen is. Dat kan, maar besef wel dat je dan wel je daarmee tevens je eigen opmerkingen ondergraaft.

In Europa, zeker in west europese landen als NL kun je idd er vraagtekens bij zetten. Andersom kun je het getal met dergelijke argumentatie op in bijv. Azië opboosten. Want daar zijn naast de gecontroleerde staatskerken in China, een hele hoop christenen die niet door de regering erkent worden. In N. Korea is het zelfs nog erger, maar daar is de bevolking weer wat kleiner.

Dus als we de getallen in twijfel trekken zie ik zelf argumenten waaruit het aantal wellicht hoger ligt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kom op een aantal net onder de 50% jij komt net boven de 50% maar onze schattingen ontlopen elkaar niet veel. Het punt is dat er beweert wordt dat bijna iedereen in god geloofd. Terwijl dit pertinent niet waar is. Maar je hebt een paar sterke punten idd. Ik kan tegenwerpen dat ongeloof in veel culturen niet wordt getolereerd en dat een flink deel van de ongelovigen in de kast zit. Maar goed laten we het aantal monotheisten op ongeveer de helft van de mensheid houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 7 months later...

Het boek "Een goeddelijke openbaring over de hel" van Mary K. Baxter heb ik zelf enkele malen gelezen. Eénmaal het boek zelf en daarna nog tweemaal via internet. Hoewel het boek een waarschuwing voor zowel Christenen als niet-Christenen inhoudt, moet toch gezegd worden dat datgene wat mevrouw Baxter meegemaakt beweerd te hebben, een buiten-bijbelse openbaring is. De reden hiervoor is de volgende: Tijdens de ontmoetingen die zij met Jezus gehad zou hebben, spreekt Hij haar persoonlijk toe. Het tweede is, dat Hij haar verdergaande openbaringen over de hel meedeelt en laat zien. Wat de opzet betreft, heeft dit boek veel gemeen met het laatste bijbelboek, het boek Openbaring naar Johannes. En daar schuilt nu het probleem: omdat het overeenkomst vertoont met Openbaring, zou het een nieuw bijbelboek moeten zijn en dus aan de bestaande Bijbel toegevoegd moeten worden, voornamelijk omdat het zaken beschrijft die als zodanig niet in de Bijbel zelf terug te vinden zijn. Ook Johannes had een persoonlijk ontmoeting met de Heere Jezus en Die liet hem ook allerlei openbaringen zien. Aangezien de Bijbel zelf een afgesloten geheel is en dus alles is wat we weten moeten over hemel, hel etc.in onze huidige Bijbel te vinden is, kan en mag hier niets aan toegevoegd worden. Een andere reden dat dit boek geen openbaring van de Heer aan mevrouw Baxter is, is gelegen in het feit dat het de verschrikkingen die volgens dit boek in de hel plaats zouden vinden in geuren en kleuren uit de doeken doet. Zo zou er op dit moment o.a. een afvallige prediker in de hel verblijven die zich daar in een soort van doodskist bevindt die omringd wordt door demonen. die steken deze pediker met speren door de kist heen in zijn hart waarbij het bloed er uit zou spuiten. Wanneer men naar een griezelfilm zou kijken waar het bloed met stromen vloeit (niet aanbevolen!!), zou men geen verschil zien tussen de film en de inhoudzien van het boek! God ís niet Iemand die ons de verschrikkingen van de hel in alle kleuren en maten voor ogen schildert! Het enige wat we over de hel weten, vinden we terug in de Bijbel en daar hebben we genoeg aan. SOLA SCRIPTURA! En daar is geen "goddelijke openbaring" voor nodig. Verder wordt de hel beschreven als een geborchte wat de vorm van een menselijk lichaam zou hebben. Er wordt ook een nogal opmerkelijke beschrijving gegeven van een oude en vervallen gebouw in de hel. Terwijl mevrouw Baxter samen met Jezus in de hel is, ziet zij een man uit dit gebouw komen waarvan zijn hoofd zo zwaar is, dat zijn benen het bijna niet kunnen dragen! Verder is het boek één grote beschrijving van de gruwelen en de ellende waarin de verloren mensen zich zouden bevinden. Het hele boek ademt een soort sfeer van van surrealistische gruwelen uit. Broeder Embregts, een oude pinksterpredikant heeft in een artikel in een van de uitgaven van het blad "Uitdaging" waarin hij een artikel aan het boek had gewijd, dat hij het bij enkele gelovigen weg had moeten halen. Die hadden na het lezen van dit boek geen rust meer!

NOG EEN OPENBARING.

in 2005 verscheen er weer een boek van iemand die beweerde niet alleen de hel gezien te hebben maar tevens in de hemel geweest was. Deze maal was het mevrouw Choo Thomas van Koreaans-Amerikaanse afkomst, die beweerde ontmoetingen met de Heere Jezus gehad te hebben. In dit boek "De Hemel Is Zo Echt" deelt "Jezus" haar mee dat zij zijn "eindtijdprofetes" is. Verder beschrijft zij dat er naast mannelijke engelen, ook vrouwelijke engelen zijn. Dertig minuten vóórdat "Jezus" aan haar verschijnt, begint Thomas heftig te schudden en te beven, iets wat we nergens lezen van welke profeet of apostel in de Bijbel ook. Nergens zien we dat bijvoorbeeld de pofeten Jeremia, Jesaja, Ezechiël of ook maar één van de apostelen heftig begint te schudden en te rillen wanneer God tot hen spreekt. In zowel de gevallen van Mary K. Baxter als Thomas worden beiden door "Jezus" uit hun lichaam genomen; terwijl zij dan met Jezus opstijgen, blijft hun lichaam zielloos achter. Dit heeft veel mee weg van een occulte uittreding! Sommigen hebben dit getracht te rechtvaardigen door aan te halen wat Paulus van zichzelf in de derde persoon beschrijft; in 2 Corinthiërs 12 beschrijft hij "een mens in Christus, voor veertien jaren (of het geschied zij in het lichaam, weet ik niet, of buiten het lichaam, weet ik niet, God weet het), dat de zodanige opgetrokken is tot in den derden hemel. En ik ken een zodanig mens (of het in het lichaam of buiten het lichaam geschied zij, weet ik niet, God weet het), dat hij opgetrokken is gweest tot in het paradijs, en gehoord heeft onuitsprekelijke woorden die het een mens niet geoorloofd is te spreken." (verzen 2-4) Diegenen die deze passages citeren om zo de echtheid te bewijzen van zowel het boek van Thomas als Baxter, vergeten één ding: Paulus die zoals gezegd hier over zichzelf in de derde persoon spreekt, wist niet of zijn ervaring in of buiten het lichaam plaatsvond.

MAAR...HEEFT GOD DIT WÉRKELIJK GEZEGD?

Beide boeken moeten als buiten-bijbels en vals van de hand worden gewezen. Beide boeken geven zaken weer waarvan de Bijbel niet spreekt en om die reden zijn dit dan ook verdergaande ofwel buitenbijbelse openbaringen. Het is niet voor niets dat God het in Zijn Woord gebiedt dat er niets aan de Bijbel toegevoegd of afgenomen mag worden. Toch heeft enige tijd geleden een bekende evangelist gezegd dat God het hem meegedeeld zou hebben, het boek van mevrouw Baxter ook hier in Nederland uit te geven. Aangezien dit zoals net duidelijk gemaakt is, een buitenbijbelse openbaring is, moeten we ons afvragen of God dit wérkelijk gezegd heeft! Het voorwoord van "De hemel is zo écht" is trouwens geschreven door Dr. David Yonggi Cho die zelf ook omsteden is vanwege buitenbijbelse zaken zoals visualisatie (de techniek om je dingen in te beelden om die vervolgens tot werkelijkheid te laten worden). Volgens hem zou Abraham nadat die de belofte van God ontvangen had dat hij veel nakomelingen zou krijgen, voortdurend naar de sterren hebben gekeken waarbij hij zich ingebeeld zou hebben dat dit allemaal zijn nageslacht zou zijn. En door deze "gedachtentechniek" zou het nageslacht voortgebracht zijn. Wat Cho hier beweert, is dat als zou de mens het vermogen hebben om met zijn verbeeldingsvermogen net zoals God gedaan zou hebben, te kunnen scheppen. En dit zou hem door God Zelf geopenbaard zijn. Luister naar wat Dave Hunt en T.A. McMahon hierover te zeggen hebben:

"Het meest verontrustende nog van Yonggi Cho's "vierde dimensie" is zijn bewering dat de Heilige Geest hem dit alles heeft geopenbaard....."Als iemand eens een verkeer spoor volgt, kan men dat nog toeschrijven aan een tekort aan inzicht in de zaak. Maar als iemand een stem van God hoort (of deze nu hoorbaar is of niet)en deze valse informatie laat verspreiden is dat nog veel ernstiger. We moeten deze zogenaamde openbaring vostrekt van de hand wijzen, en ook denken aan het schriftwoord: "toetst alles en behoudt het goede" (1 Thes. 5:21).(1)

En zo is het ook met diegenen die beweren dat als zou God het hen op de een of andere manier ingegeven zou hebben om boeken zoals die van Mary K. Baxter en Choo Thomas ook hier in de Nederlandse taal uit te geven.

GEEN GEZICHT.

Verder dient nog opgemerkt te worden dat het gezicht van de "jezus" van Choo Thomas niet te zien was. Will Baron, een gewezen New Age hogepriester en nu Christen, had exact dezefde ervaring met "zijn" New Age-Jezus toen die zich tijdens zijn betrokkenheid bij "De Lichtende Weg" een New Age-groepering, zich aan hem openbaarde tijdens zijn meditaties.

Er zijn naast de vele negatieve reacties, ook enkele "positieve" getuigenissen over "De hemel is zo écht"." Een daarvan (een getuigenis uit de derde hand) was van een zekere mevouw Juliëtte Capullet uit Los Angeles. Deze dame kocht het boek van Choo Thomas en terwijl zij het begon te lezen, stelde zij zich helemaal open voor de inhoud van het boek, voornamelijk voor de woorden van "Jezus"." Het duurde niet lang of "Jezus" zocht ook contact met háár! Dit uitte zich o.a. in onwillekeurige spiertrekkingen en een drang om te lachen.

TENSLOTTE.

Het zal nu wel duidelijk zijn dat beide boeken zaken weergeven waarvan niets in de Bijbel terug te vinden is. Die zouden dan ook niet verkocht en gekocht moeten worden. Maar wat is nu de reden dat die desondanks toch door gelovigen gekocht en geloofd worden. Die zou misschien kunnen zijn, dat men denkt dat de duivel de mensen nooit zal waarschuwen voor de hel en God doet dit wel, dus moéten dergelijke boeken wel openbaringen van Jezus zijn. Hoewel God inderdaad waarschuwt voor de hel, zijn dergelijke beweringen met betrekking tot voornoemde boeken iets te kort door de bocht. Beide boeken zijn té onbijbels om een dergelijke bewering te rechtvaardigen. Het beste is om deze boeken niet te kopen en vooral niet te verspeiden.

(1) "Christendom in Verleiding; Geestelijke verleiding in het laatst der dagen" by Dave Hunt & T.A. McMahon, Stichting Moria, blz.124)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid