Spring naar bijdragen

Komt er een opwekking in NL?


Komt er een opwekking in Nederland?  

  1. 1. Komt er een opwekking in Nederland?

    • Ja, dat merk ik.
      30
    • Ja, maar voorlopig niet.
      2
    • Ik weet het niet, maar het zou kunnen.
      24
    • Ik denk het niet.
      23


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

tja, dat is het probleem met dat soort profetieën, het is allemaal zo algemeen, dat het wel moet kloppen.

Eigenlijk is het dus hetzelfde als de sterrenbeelden die altijd in tijdschriften staan. Zo algemeen dat er altijd wel wat van uitkomt.

Hoe kan men deze man dan de titel profeet geven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 510
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

bovendien moet ik minstens 3x lezen om een beetje te begrijpen wat er staat
verbaasd.gif

Dat probleem had ik dus ook al. rofl.gif Gelukkig ligt het dus niet aan mij, maar aan de tekst zelf. smile.gif

Voor de tekst in audio (inc Nederlandse vertaling) link

Wat een hoop wollig taalgebruik zeg. Hij had zo politicus kunnen worden. Veel vertellen, weinig zeggen.

Deze man zou RPG games in moeten spreken, of zijn stem lenen aan fantasy films, wat een allerleukst accent. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Samenvatting van de profetie: Nederland is in de ban van het kwaad, vanaf april zal er herrie in de tent zijn hier, tenzij we ons nu bekeren tot God en Hem dienen zoals Hij het wil. Mocht er in april dus niets gebeuren, dan moet er toch iets goed zijn gegaan.

[naderhand wat flauwe opmerkingen verwijderd]

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is verbazingwekkend dat wij Nederlanders zoveel overtuigingen c.q. een mening over hebben als het om het christelijke geloof gaat. Een aantal overdenkingen wil ik toch graag met een ieder delen. Niet om aanvallend te zijn, maar te prikkelen in hetgeen wij als geloof uitdragen. Mijn doel is om mensen dichter bij God te brengen.

1. Het gaat mij er niet om mensen zoals Roger te verdedigen,hij verdedigt zichzelf wel (zie de DVD van de bijeenkomst te Hoogeveen), omdat een ieder daar een vrije keuze in heeft. De overweging blijft wel met welke maat je meet en welk oordeel je eraan koppelt, dus wel of geen spreekbuis (lees profeet) van God is. Wat nu als hij wel in een mandaat van God handelt en ik beoordeel hem niet als zodanig? Niemand ontkomt aan het afleggen van zijn of haar rekenschap wanneer wij ons 'aardpakkie' verlaten.

2. Jezus zei: "Mijn schapen horen Mijn stem". Zijn stem is de stem van de Heilige Geest, immers heeft Hij aangegeven dat wanneer Hij ten hemel zou gaan, Hij ons een Helper zou sturen. Hieruit concludeer ik dat alle volgelingen van Christus Zijn stem behoren te verstaan. Feit is dat velen dit niet kunnen! Velen volgen de voorganger/dominee/leider of hoe je ze ook noemen wilt.

3. "....Ik ben ervan overtuigd dat in Nederland profeten (en profetessen) wonen...."; en als deze geroepenen nu ongehoorzaam zijn en echt weigeren Gods boodschap te brengen omdat zij bang zijn voor het volk, net zoals de profeten Jeremia (de wenende profeet), Ezechiël (Ezech. 2 zegt God meerdere malen tegen hem om niet bang te zijn) en Jona (die weigerde om naar Ninevé te gaan)? Schijnbaar verkopen zij liever hun eigen leringen en doctrines om de mensen te vriend te houden.

3. In de plaats waar wij wonen zijn meer als 50 verschillende christelijke richtingen geregistreerd. Nu heb ik niets tegen welke denominatie dan ook, maar kan iemand mij aangeven waar dit in het Woord van God, de bijbel dus, beschreven staat? Omdat dit zo historisch gegroeid is vanuit afsplitsing op afsplitsing wordt dit dat zo maar als juist aangenomen, waarbij een ieder het beter weet dan de ander? In mijn beleving bestond er in het NT alleen per geografische plaats/regio een gemeente. Uiteindelijk hebben we wereldwijd maar één Lichaam van Christus, die als Zijn bruid opgenomen zal worden. Persoonlijk zal ik niet verbaasd zijn als Pietje uit de Hervormde Kerk, Jantje uit de Gereformeerde Kerk en Annelies uit de Charismatische Kerk mee zal gaan.

4. Ja inderdaad, er zijn vele valse leringen en doctrines in omloop en worden als "het evangelie" verkondigd. Dit zijn leugens die mensen verblinden en gevangen zetten, waardoor zij geen onderscheid in geesten(= één van de gaven van de Heilige Geest) meer hebben. Jezus is gekomen de gevangenen vrij te zetten, toch? Hierdoor wordt de beweging van Gods Geest verboden, immers profeteren en profeten worden als niet meer van deze tijd of zelfs gevaarlijk bestempeld. Waarom? Omdat zij zien zoals God ziet en horen zoals God hoort en met deze kennis al deze leugens en doctrines in het openbaar brengt.

5. Ik heb mijzelf vaak afgevraagd waarom kon Gods Geest in de eerste gemeente zo enorm bewegen, temeer omdat en niet eens een bijbel bestond zoals wij die nu kennen, alleen de Torah, dus de vijf boeken van Mozes. Temeer ook omdat God zelf zegt dat Hij was, Hij is en Hij altijd zal blijven, dus nooit zal veranderen. Als wij allen als volgelingen van Christus een en dezelfde Geest bezitten die zegt nooit te veranderen, waarom keuren wij een boodschapper vanuit het buitenland dan af? Zijn het andere geesten die ons misschien beheersen, net zoals het profetische woord ons verteld? (zie hieronder overigens in het Nederlands)

Roger Teale bracht zijn boodschap vanuit Ezechiël 22:30 Wie wil op de bres staan voor Nederland? Lees maar eens wat er met Jeruzalem gebeurde in die tijd. Dit is ook God die reageert op zonde en ongerechtigheid.

Tenslotte mijn stelling: "Het verleden heeft ons tot het heden gebracht, nu bepaal ik de toekomst"; dit is het bijbelse principe van zaaien en oogsten, oftewel aan elke keuze die je maakt zit een gevolg (lees Deut 28 maar eens)

Voor mij betekent dit dat ik God wil zien in Nederland, een land waarin een totale verandering plaatsvindt doordat mensen op de bres gaan staan en ons land niet ten onder zal gaan.

Zoals vermeld de Nederlandse vertaling:

Profetie uitgesproken over Nederland door Roger Teale, 20 oktober 2007

'Ik hoor geen geluid uit dit land' zegt de Heer. Hoewel er een geluid is, komt het van ver en klinkt als een drum. En de Heer wil zeggen, Ik kan het niet verstaan, is deze drum die zo luid klinkt bezig Mij te aanbidden? En wat zou deze drum zeggen? Wie kan het geluid van de drum begrijpen? Is het een drum van oorlog? Is het een goede boodschap? Is het een boodschap, zegt de Heer, van een geboorte? Heeft iemand die onvruchtbaar is, een kind gebaard? *

Ja', zegt de Heer 'Dit land is onvruchtbaar. En ja, zegt de Heer, het heeft geen geboorte voortgebracht. En ja, zegt de Heer, zou ik mij inzetten voor dit land? Zou Ik mensen van overzee sturen om in de pot te roeren, om diep in de zielen van dit volk te kijken’?

‘Want ja', zegt de Heer, 'Ik ken uw hart Nederland. Ik weet hoelang uw geschiedenis was in het verleden. Want in de tijden, van vele jaren geleden is er veel kwaad ingeworteld in deze natie, zegt de Heer. En ja, de geesten en overheden hebben hier hun toevluchtshaven gevonden. En daarom hebben zij hun tempel hier opgezet, zij hebben een plaats voor zichzelf opgezet en hun autoriteit is in alle lagen van uw maatschappij opgezet. En daarom, zegt de Heer, is dit land onderdrukt. Het is gebonden, zegt de Heer. Er zijn er die traditie en leerstellingen hebben gebracht die niet volgens Mijn woord zijn. Er zijn er die bijgelovig zijn en communiceren met geesten’.

'Maar ja', zegt de Heer, ‘Ik heb Mijn genade voor deze keer verlengd. Ik zal uit jullie midden doen opstaan, hen die er nu nog niet zijn, hen die nu nog niet erkend worden. Want Ik zal groot bewegen', zegt de Heer, 'in het verborgene zal Ik bewegen in hen die hongerig voor Mij zijn. En ja, zij die hoge posities innemen, zullen neergehaald worden. En zij die lage posities innemen, zullen verhoogd worden. Want Ik zal dit land reinigen van zijn ongerechtigheid en van zijn onreinheid, waardoor ze zullen uitroepen en zeggen: 'Niet meer!' Niet meer zal het brandmerk van het kwaad op dit werelddeel geplaatst worden. Want zelfs de kroon van autoriteit zal geschud worden in dit land, zelfs van het hoogste huis, zelfs van uw regering, waardoor Ik invloedrijke mensen, die Mijn rustplaats, zegt de Heer, geplunderd hebben.'

'Want weet dit', zegt de Heer, 'dat het woord wat gesproken is vanavond, zal aan u als een teken gegeven worden. Want zelfs zoals het water de zee bedekt, zal de dijk het niet houden en het water zal stijgen en niet tegen gehouden kunnen worden. En hoewel het verstand van de mensen bekwaamheid en wijsheid heeft, zal hij ontdekken dat zijn verstand dof is geworden. De pijl zal niet gevonden worden in de koker. De sleutel zal de deur niet ontsluiten. De plug kan niet gevonden worden om het te stoppen.' Want de Heer wil zeggen: 'Ik breng geen oordeel over u dat de wateren de aarde opnieuw zal bedekken.' 'Maar zeker', zegt de Heer, ’vanaf vanavond ben ik begonnen te bewegen en ik geef u die dit woord hoort, ruimte en tijd zodat u zichzelf kunt voorbereiden voor wat Ik zal doen in de maand april volgend jaar. Daarom komt dit woord tot u, niet om te laten rouwen, want Ik zal uw huis redden en allen die zijn zoals u, u zult niet overspoeld worden.'

Maar ja, zegt de Heer, 'dat Europa nu een verbond in Brussel aan het sluiten is met bepaalde mannen en bepaalde rekeningen. ‘Waarbij’, zegt de Heer, de rijkdom die nog komen gaat, overgeheveld zal worden vanuit de Verenigde Staten en gestort zal worden in de schatkisten van de Europese landen. Maar ja, zegt de Heer, het noordelijke deel, zelfs Rusland, hebben gezegd dat er geen verbond gemaakt kan worden met Mijn oogappel. Daarom zal Israël zwaar onder druk gezet worden door de naties van de wereld en Nederland zal ook een aanklager zijn. Daarom zegt de Heer, Ik zal hen sparen die van Mij zijn, maar wat betreft het continent en Mijn oordelen, die zullen snel en zeker zijn. Daarom komt dit woord, zodat u heel dicht bij Mij zult komen. Want Ik ben gewillig om nader tot u toe te komen als u zich bekeert en met uw gehele hart Mijn aangezicht zoekt.'

'U heeft deze avond gehoord, zegt de Heer, over een verbinding maken. Verbindt u met Mij deze avond’, zegt de Heer. ‘Richt uw ogen op Mij, vertrouw op Mij en zoek Mij met heel uw hart. Want Ik kijk, Ik zoek, naar mannen en vrouwen, dat Ik hen mag vinden. Zodat Ik niet zal vernietigen. Daarom, de hoop van de profeet en de hoop van de ziel zal u drijven deze avond als een spijker die zo wordt vastgenageld, dat hij niet los gemaakt kan worden. Bindt u zelf, bindt uw verstand, bindt uw ziel aan Mijn woord en het zal u bewaren', zegt de Heer.

* Bij navraag bij Roger, gaf hij deze uitleg over de schuin gedrukte vragen:

'Ik hoorde een geluid en vroeg aan de Heer: 'wat is dit voor een geluid?' Op mijn laatste vraag: 'Of is het een

geboorte van een kind van iemand die onvruchtbaar is?', antwoord God (zie profetie).'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het is verbazingwekkend dat wij Nederlanders zoveel overtuigingen c.q. een mening over hebben als het om het christelijke geloof gaat. Een aantal overdenkingen wil ik toch graag met een ieder delen. Niet om aanvallend te zijn, maar te prikkelen in hetgeen wij als geloof uitdragen. Mijn doel is om mensen dichter bij God te brengen.

ok, interessant.....

Quote:
1. Het gaat mij er niet om mensen zoals Roger te verdedigen,hij verdedigt zichzelf wel (zie de DVD van de bijeenkomst te Hoogeveen), omdat een ieder daar een vrije keuze in heeft. De overweging blijft wel met welke maat je meet en welk oordeel je eraan koppelt, dus wel of geen spreekbuis (lees profeet) van God is. Wat nu als hij wel in een mandaat van God handelt en ik beoordeel hem niet als zodanig? Niemand ontkomt aan het afleggen van zijn of haar rekenschap wanneer wij ons 'aardpakkie' verlaten.

ok, wij mogen niet oordelen, dat snap ik. Maar hoe weet je nu of een profeet namens God spreekt. Ik weet ook wel dat je alle profetiën aan de Bijbel moet toetsen, maar hoe dan? En wat als wat deze meneer geprofeteerd heeft niet uitkomt? Wat is profetie? De dominee van mijn kerk kan af en toe rake opmerkingen maken in zijn preken, die mijn hart raken en waar ik nog dagen/weken over nadenk. Is mijn dominee dan een profeet?

Quote:
2. Jezus zei: "Mijn schapen horen Mijn stem". Zijn stem is de stem van de Heilige Geest, immers heeft Hij aangegeven dat wanneer Hij ten hemel zou gaan, Hij ons een Helper zou sturen. Hieruit concludeer ik dat alle volgelingen van Christus Zijn stem behoren te verstaan. Feit is dat velen dit niet kunnen! Velen volgen de voorganger/dominee/leider of hoe je ze ook noemen wilt.

of ze volgen een profeet.....Tuurlijk behoren alle volgelingen van Christus zijn stem te verstaan, maar het blijft een feit dat behalve dat de Heilige Geest rechtstreeks kan spreken, Hij vaak ook andere mensen zoals dominees, pastoors, voorgangers, vrienden, kringleiders enz. gebruikt. Hij kan ook spreken door de Bijbel en door de Traditie (voor de katholieken engel.gif)

Quote:
3. "....Ik ben ervan overtuigd dat in Nederland profeten (en profetessen) wonen...."; en als deze geroepenen nu ongehoorzaam zijn en echt weigeren Gods boodschap te brengen omdat zij bang zijn voor het volk, net zoals de profeten Jeremia (de wenende profeet), Ezechiël (Ezech. 2 zegt God meerdere malen tegen hem om niet bang te zijn) en Jona (die weigerde om naar Ninevé te gaan)? .

nogmaals hoe maak je onderscheid, wat is profetie? Is de rake bekeringsboodschap van een dominee een vorm van profetie, of de scherpe vragen van een vriendin die je figuurlijk op de pijnbank legt zodat je hand in eigen boezem moet steken, is dat dan profetie?

Quote:
Schijnbaar verkopen zij liever hun eigen leringen en doctrines om de mensen te vriend te houden.

nu oordeel je zelf....

Quote:
3. In de plaats waar wij wonen zijn meer als 50 verschillende christelijke richtingen geregistreerd. Nu heb ik niets tegen welke denominatie dan ook, maar kan iemand mij aangeven waar dit in het Woord van God, de bijbel dus, beschreven staat? Omdat dit zo historisch gegroeid is vanuit afsplitsing op afsplitsing wordt dit dat zo maar als juist aangenomen, waarbij een ieder het beter weet dan de ander? In mijn beleving bestond er in het NT alleen per geografische plaats/regio een gemeente. Uiteindelijk hebben we wereldwijd maar één Lichaam van Christus, die als Zijn bruid opgenomen zal worden. Persoonlijk zal ik niet verbaasd zijn als Pietje uit de Hervormde Kerk, Jantje uit de Gereformeerde Kerk en Annelies uit de Charismatische Kerk mee zal gaan.

ok, inkoppertje voor de katholieken..... engel.gif deze is voor jullie....widegrin.gif

de hoeveelheid kerkstromingen is iets typisch Nederlands trouwens.....trouwens de vele protestantse kerken hebben allemaal dezelfde traditie, namelijk de drie formulieren van enigheid. De uitwerking van deze formulieren en de interpretatie verschilt per gereformeerde kerk.

Quote:
4. Ja inderdaad, er zijn vele valse leringen en doctrines in omloop en worden als "het evangelie" verkondigd. Dit zijn leugens die mensen verblinden en gevangen zetten, waardoor zij geen onderscheid in geesten(= één van de gaven van de Heilige Geest) meer hebben. Jezus is gekomen de gevangenen vrij te zetten, toch?

zou je dit iets beter willen onderbouwen, welke leringen zijn vals? Over welke doctrines heb je het? Maak is onderscheid voor ons, alsjeblieft?

Quote:
Hierdoor wordt de beweging van Gods Geest verboden, immers profeteren en profeten worden als niet meer van deze tijd of zelfs gevaarlijk bestempeld.

ow, nou ja, profeteren werd in een charismatische gemeente waar ik lid van ben geweest wel als gevaarlijk bestempeld, vooral omdat profeten vaak dingen zeiden, die de voorganger niet zo grappig vond. Verder heb ik nog niet opgemerkt dat profetie gevaarlijk is. De dominee van mijn kerk preekt nog steeds twee keer op een zondag, mijn beste vriendin is nog steeds haar scherpe tong niet verloren.

Quote:
Waarom? Omdat zij zien zoals God ziet en horen zoals God hoort en met deze kennis al deze leugens en doctrines in het openbaar brengt.

zien zoals God ziet...... verbaasd.gif Dat staat toch in de Bijbel? Ik begin echt benieuwd te worden welke leugens en doctrines er rondwaren in christelijk Nederland...

Quote:
5. Ik heb mijzelf vaak afgevraagd waarom kon Gods Geest in de eerste gemeente zo enorm bewegen, temeer omdat en niet eens een bijbel bestond zoals wij die nu kennen, alleen de Torah, dus de vijf boeken van Mozes.

volgens mij was de Tenach rond het jaar 0 klaar hoor....

Quote:
Temeer ook omdat God zelf zegt dat Hij was, Hij is en Hij altijd zal blijven, dus nooit zal veranderen. Als wij allen als volgelingen van Christus een en dezelfde Geest bezitten die zegt nooit te veranderen, waarom keuren wij een boodschapper vanuit het buitenland dan af? Zijn het andere geesten die ons misschien beheersen, net zoals het profetische woord ons verteld? (zie hieronder overigens in het Nederlands)

andere geesten die ons beheersen......moeten er nou ook demonen uit ons gedreven worden????? Ik heb hoogstens wat vragen bij wat deze man vertelt....

Quote:
Roger Teale bracht zijn boodschap vanuit Ezechiël 22:30 Wie wil op de bres staan voor Nederland? Lees maar eens wat er met Jeruzalem gebeurde in die tijd. Dit is ook God die reageert op zonde en ongerechtigheid.

serieus ik mag hopen dat God reageert op zonde en ongerechtigheid en dat Hij een heel klein beetje genade over heeft voor Nederland....

Quote:
Tenslotte mijn stelling: "Het verleden heeft ons tot het heden gebracht, nu bepaal ik de toekomst"; dit is het bijbelse principe van zaaien en oogsten, oftewel aan elke keuze die je maakt zit een gevolg (lees Deut 28 maar eens)

"what goes around, comes around", zomaar een zin uit een nummer van de bekende popzanger Justin Timberlake. Zaaien en oogsten is een algemeen principe (andere godsdiensten zoals het hindoeisme en boeddhisme noemen het karma, ook bij de Islam kun je door goede werken prima de hemel inkomen). Gods genade is hetgene wat deze cirkel doorbroken heeft, doordat Jezus onze straf gedragen heeft aan het kruis. Dat is het enige waar we om kunnen smeken.

Quote:
Voor mij betekent dit dat ik God wil zien in Nederland, een land waarin een totale verandering plaatsvindt doordat mensen op de bres gaan staan en ons land niet ten onder zal gaan.

dat ben ik nou wel weer met je eens, dat Nederlanders zich wel is mogen bekeren.

Quote:
Zoals vermeld de Nederlandse vertaling:

Profetie uitgesproken over Nederland door Roger Teale, 20 oktober 2007

'Ik hoor geen geluid uit dit land' zegt de Heer. Hoewel er een geluid is, komt het van ver en klinkt als een drum. En de Heer wil zeggen, Ik kan het niet verstaan, is deze drum die zo luid klinkt bezig Mij te aanbidden? En wat zou deze drum zeggen? Wie kan het geluid van de drum begrijpen? Is het een drum van oorlog? Is het een goede boodschap? Is het een boodschap, zegt de Heer, van een geboorte? Heeft iemand die onvruchtbaar is, een kind gebaard? *

Ja', zegt de Heer 'Dit land is onvruchtbaar. En ja, zegt de Heer, het heeft geen geboorte voortgebracht. En ja, zegt de Heer, zou ik mij inzetten voor dit land? Zou Ik mensen van overzee sturen om in de pot te roeren, om diep in de zielen van dit volk te kijken’?

ik wil graag weten wat de beste man nu precies bedoelt....op welke manier is dit land onvruchtbaar? Waar komen die mensen vandaan en waarom staan er geen profeten in Nederland op die mensen op zonde wijzen?

Quote:
‘Want ja', zegt de Heer, 'Ik ken uw hart Nederland. Ik weet hoelang uw geschiedenis was in het verleden. Want in de tijden, van vele jaren geleden is er veel kwaad ingeworteld in deze natie, zegt de Heer. En ja, de geesten en overheden hebben hier hun toevluchtshaven gevonden. En daarom hebben zij hun tempel hier opgezet, zij hebben een plaats voor zichzelf opgezet en hun autoriteit is in alle lagen van uw maatschappij opgezet. En daarom, zegt de Heer, is dit land onderdrukt. Het is gebonden, zegt de Heer. Er zijn er die traditie en leerstellingen hebben gebracht die niet volgens Mijn woord zijn. Er zijn er die bijgelovig zijn en communiceren met geesten’.

dit stuk is ook op meerdere manieren te interpreteren. Wat zijn de geesten en overheden? Zijn deze religieus, functioneren ze op het gebied van kunst en cultuur, of fungeren ze juist in de politiek? Is de "rechtse beweging" rond Fortuyn en later Wilders, zo'n geest????? Humanisme en Verlichting hebben trouwens eigen tradities, namelijk dat alles gezegd mag en moet worden. Wat is de juiste interpretatie van deze alinea?

Quote:
'Maar ja', zegt de Heer, ‘Ik heb Mijn genade voor deze keer verlengd. Ik zal uit jullie midden doen opstaan, hen die er nu nog niet zijn, hen die nu nog niet erkend worden. Want Ik zal groot bewegen', zegt de Heer, 'in het verborgene zal Ik bewegen in hen die hongerig voor Mij zijn. En ja, zij die hoge posities innemen, zullen neergehaald worden. En zij die lage posities innemen, zullen verhoogd worden. Want Ik zal dit land reinigen van zijn ongerechtigheid en van zijn onreinheid, waardoor ze zullen uitroepen en zeggen: 'Niet meer!' Niet meer zal het brandmerk van het kwaad op dit werelddeel geplaatst worden. Want zelfs de kroon van autoriteit zal geschud worden in dit land, zelfs van het hoogste huis, zelfs van uw regering, waardoor Ik invloedrijke mensen, die Mijn rustplaats, zegt de Heer, geplunderd hebben.'

als ik dit lees, dan zou dit ook nog wel is over de economie en politiek kunnen gaan ipv de kerk....

Quote:
'Want weet dit', zegt de Heer, 'dat het woord wat gesproken is vanavond, zal aan u als een teken gegeven worden. Want zelfs zoals het water de zee bedekt, zal de dijk het niet houden en het water zal stijgen en niet tegen gehouden kunnen worden. En hoewel het verstand van de mensen bekwaamheid en wijsheid heeft, zal hij ontdekken dat zijn verstand dof is geworden. De pijl zal niet gevonden worden in de koker. De sleutel zal de deur niet ontsluiten. De plug kan niet gevonden worden om het te stoppen.' Want de Heer wil zeggen: 'Ik breng geen oordeel over u dat de wateren de aarde opnieuw zal bedekken.' 'Maar zeker', zegt de Heer, ’vanaf vanavond ben ik begonnen te bewegen en ik geef u die dit woord hoort, ruimte en tijd zodat u zichzelf kunt voorbereiden voor wat Ik zal doen in de maand april volgend jaar. Daarom komt dit woord tot u, niet om te laten rouwen, want Ik zal uw huis redden en allen die zijn zoals u, u zult niet overspoeld worden.'

ok, dit is duidelijk, maar over welk gebied in de samenleving gaat het nu? De politiek toch????

Quote:
Maar ja, zegt de Heer, 'dat Europa nu een verbond in Brussel aan het sluiten is met bepaalde mannen en bepaalde rekeningen. ‘Waarbij’, zegt de Heer, de rijkdom die nog komen gaat, overgeheveld zal worden vanuit de Verenigde Staten en gestort zal worden in de schatkisten van de Europese landen. Maar ja, zegt de Heer, het noordelijke deel, zelfs Rusland, hebben gezegd dat er geen verbond gemaakt kan worden met Mijn oogappel.

ja, dat is wel duidelijk, dat dit gaat gebeuren.....de euro is nu eenmaal bijna twee keer zoveel waard als de dollar. Nog even en de olieprijs wordt in euros berekend ipv in dollars....

Quote:
Daarom zal Israël zwaar onder druk gezet worden door de naties van de wereld en Nederland zal ook een aanklager zijn. Daarom zegt de Heer, Ik zal hen sparen die van Mij zijn, maar wat betreft het continent en Mijn oordelen, die zullen snel en zeker zijn. Daarom komt dit woord, zodat u heel dicht bij Mij zult komen. Want Ik ben gewillig om nader tot u toe te komen als u zich bekeert en met uw gehele hart Mijn aangezicht zoekt.'

ik snap de linkt tussen bovenstaande alineas niet.....wat heeft geldverkeer met Israël te maken? en wat heeft het geheel met Gods oordeel te maken?

Quote:
'U heeft deze avond gehoord, zegt de Heer, over een verbinding maken. Verbindt u met Mij deze avond’, zegt de Heer. ‘Richt uw ogen op Mij, vertrouw op Mij en zoek Mij met heel uw hart. Want Ik kijk, Ik zoek, naar mannen en vrouwen, dat Ik hen mag vinden. Zodat Ik niet zal vernietigen. Daarom, de hoop van de profeet en de hoop van de ziel zal u drijven deze avond als een spijker die zo wordt vastgenageld, dat hij niet los gemaakt kan worden. Bindt u zelf, bindt uw verstand, bindt uw ziel aan Mijn woord en het zal u bewaren', zegt de Heer.

* Bij navraag bij Roger, gaf hij deze uitleg over de schuin gedrukte vragen:

'Ik hoorde een geluid en vroeg aan de Heer: 'wat is dit voor een geluid?' Op mijn laatste vraag: 'Of is het een

geboorte van een kind van iemand die onvruchtbaar is?', antwoord God (zie profetie).'

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Timmic, de 'profetie' die je citeert wil ik wel graag als profetie zien, maar ik vind 'm een beetje ongeloofwaardig. Profetieen in de bijbel gebruiken over het algemeen altijd beeldspraak, behalve wanneer het op een bepaalde, vaststaande gebeurtenis betrekking heeft.

Als deze 'profetie' dus daadwerkelijk duidelijk wil maken dat wij de 'rijkdom' vanuit Amerika zullen verkrijgen, dan zou dat of concreet aangegeven moeten worden (wie, waar, wanneer en wat zijnde tekenen voorafgaand) of de profetie zou beeldspraak moeten bevatten die in de bijbel terug te vinden is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Timmic, de 'profetie' die je citeert wil ik wel graag als profetie zien, maar ik vind 'm een beetje ongeloofwaardig. Profetieen in de bijbel gebruiken over het algemeen altijd beeldspraak, behalve wanneer het op een bepaalde, vaststaande gebeurtenis betrekking heeft.

Als deze 'profetie' dus daadwerkelijk duidelijk wil maken dat wij de 'rijkdom' vanuit Amerika zullen verkrijgen, dan zou dat of concreet aangegeven moeten worden (wie, waar, wanneer en wat zijnde tekenen voorafgaand) of de profetie zou beeldspraak moeten bevatten die in de bijbel terug te vinden is.

Ik vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat als een profetie niet qua "stijl" overeenkomt met de profetieeen in de bijbel dit geen goede profetie is. Beperk je God dan niet? moet God percies voldoen aan een aantal (door ons verzonnen richtlijnen) om een profetie te geven? Als er nou letterlijk in de bijbel stond een profetie moet er als volgt uitzien en er komt dan een rijtje met voorwaarden dan kan je pas zeggen van okee de profetie voldoet hier niet aan dus het is geen goede of valse profetie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Benedictus schrijft in zijn boek ook ietsjes over profeten:

Quote:
Het achttiende hoofdstuk van Deuteronomium, dat al deze vormen van waarzeggerij over de toekomst brandmerkt als 'gruwel' voor Gods ogen, stelt tegenover deze waarzeggerij de andere weg die Israël moet gaan: de weg van het geloof. Dat gebeurt in de vorm van een belofte: 'Uit uw eigen broeders zal de Heer uw God een profeet laten opstaan zoals ik, naar wie u moet luisteren' (Dt 18,15). Op de eerste blik lijkt dit slechts een aankondiging te zijn dat in Israël het profeetschap wordt ingesteld. Aan een profeet wordt schijnbaar de taak toegewezen het heden en de toekomst te duiden. De kritiek op de valse profeten, n de profetische boeken herhaaldelijk zeer scherp geformuleerd, laat zien dat het risico bestaat dat profeten in de praktijk de rol van waarzeggers op zich gaan nemen, dat ze zich als zodanig gedragen en benaderd worden, en dat Israël precies daardoor terugvalt in datgene wat via de opdracht aan de profeten verhinderd moest worden.

Quote:
Hierdoor wordt tevens volstrekt helder dat de profeet niet de Israëlitische variant is van de waarzegger, zoals veelal gedacht werd en zoals vele zogenaamde profeten zichzelf zagen, maar dat 'profeet' iets heel anders betekent. De profeet is er niet om te vertellen wat er morgen of overmorgen gebeuren gaat en zo de nieuwsgierigheid of de behoefte aan zekerheid van de mensen te bevredigen. Hij laat ons het gelaat van God zien. Daarmee toont hij ons de weg die wij moeten gaan. Hij wijst ons een toekomst die meer is dan wat de waarzeggers willen weten. Het is de weg van de ware 'exodus', de plicht in alle gangen van de geschiedenis de weg naar God als de juiste richting te zoeken en te vinden. Profetie hangt nauw samen met Israëls geloof in de ene God, het is er de concretisering van in het leven dat de gemeenschap leidt voor het oog van God en naar God toe.

Maar gaat het topic nu niet te veel naar profetie? Wellicht kan de topic titel iets aangepast worden zodat profetie er ook in past?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat als een profetie niet qua "stijl" overeenkomt met de profetieeen in de bijbel dit geen goede profetie is. Beperk je God dan niet? moet God percies voldoen aan een aantal (door ons verzonnen richtlijnen) om een profetie te geven? Als er nou letterlijk in de bijbel stond een profetie moet er als volgt uitzien en er komt dan een rijtje met voorwaarden dan kan je pas zeggen van okee de profetie voldoet hier niet aan dus het is geen goede of valse profetie.

Hehe, zo kan ik wel op iedere post antwoorden.

Als iemand aan de hand van de bijbel stelt dat mensen zich moeten laten dopen, kan ik net zo goed antwoorden: vind je dat niet een beetje kort door de bocht? Beperk je de Eeuwige dan niet?

Kom op zeg. De bewuste profetie komt inderdaad qua stijl niet overeen met de profetieen die we in de bijbel terug vinden. Mag ik dan alsjeblieft van mening zijn dat 'ie voor mij dan enigszins ongeloofwaardig overkomt? Jij mag uiteraard net zo goed van mening zijn dat 'ie wel geloofwaardig is en het staat je compleet vrij om mijn mening aan de hand van de bijbel te weerleggen. Maar een argument of ik de Eeuwige niet beperk, is een non-argument. Er staat immers geschreven dat Hij altijd en eeuwig Dezelfde is, hetgeen met zich meebrengt dat ook Zijn doen en laten onveranderlijk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

...

Maar gaat het topic nu niet te veel naar profetie? Wellicht kan de topic titel iets aangepast worden zodat profetie er ook in past?

Ik denk dat het heel nauw samenhangt. De betreffende profetie die hier behandeld wordt, is er een die spreekt over een opwekking in Nederland en in dat verband denk ik dat het bespreken van profetie op zich gepast is en binnen dit topic besproken mag worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hehe, zo kan ik wel op iedere post antwoorden.

Als iemand aan de hand van de bijbel stelt dat mensen zich moeten laten dopen, kan ik net zo goed antwoorden: vind je dat niet een beetje kort door de bocht? Beperk je de Eeuwige dan niet?

het was meer een vraag over hoe jij er over dacht niet zozeer een argument.

Quote:
Er staat immers geschreven dat Hij altijd en eeuwig Dezelfde is, hetgeen met zich meebrengt dat ook Zijn doen en laten onveranderlijk is.

Dat laatste ben ik niet met je eens. Hij is altijd dezelfde maar dat wil niet perse in houden dat hoe hij dingen doet altijd hetzelfde is. Wie hij is, is eeuwig en onveranderlijk maar de manier waarop hij werkt niet. Kijk maar naar de bijbel. God begon met de hele mensheid, daarna richte hij zich op Israel en na Jezus ging hij weer verder met de hele mensheid. Als God altijd hetzelfde zou doen zou hij voorspelbaar zijn, misschien zelfs robotachtig en in ons menselijk verstand passen. Maar 1 van de dingen die ik juist mooi vind aan God is dat hij me altijd weer verrast.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus eigenlijk kan alles wel van God zijn. Immers zijn werkwijze kan steeds veranderen. Wie weet is de islam nu dus wel de godsdienst die het dichts bij God staat. Waar baseer je je eigenlijk op als je zegt dat God eerst begon met de gehele mensheid? Toch niet op het scheppingsverhaal mag ik hopen.

Overigens kun je met deze stelling die je nou neerzet de meest kromme en fantasievolle beredeneringen maken. Zo kan ik dan stellen dat demonen niet slecht zijn, maar dat het God is die even op een net iets andere manier werkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dus eigenlijk kan alles wel van God zijn. Immers zijn werkwijze kan steeds veranderen. Wie weet is de islam nu dus wel de godsdienst die het dichts bij God staat. Waar baseer je je eigenlijk op als je zegt dat God eerst begon met de gehele mensheid? Toch niet op het scheppingsverhaal mag ik hopen.

beetje erg kort door de bocht geredeneerd. In de Islam kan ik niet het karakter van God herkennen, Islam is een Godsdienst van wie de beste slaaf van allah kan worden, terwijl God juist een Vader wil zijn, dat wou hij al over Israel zijn. Dus als je er gewoon even rustig over nadenkt i.p.v gelijk op zo'n manier te reageren.

Tuurlijk baseer ik dat op het scheppings verhaal, God wou beginnen met de gehele mensheid anders had hij wel een klein select clubje ergens neer gedumt hier op aarde.

Er zijn nog wel meer voorbeelden in de bijbel waarin je ziet dat God zijn werkwijze veranderd, je leest vaak genoeg dat er staat dat God zegt: Ik zal.. dit doen of dat doen waarmee hij dus afwijkt van zijn werkwijze waar hij eerst mee bezig was. De ene keer stort God zijn toorn uit over Israel en de andere keer vergeeft Hij ze zomaar uit het niets

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

beetje erg kort door de bocht geredeneerd. In de Islam kan ik niet het karakter van God herkennen, Islam is een Godsdienst van wie de beste slaaf van allah kan worden,

Over kort door de bocht redeneren gesproken...

Wat zegt Paulus?

1 korinthe 9: 18 Wat is nu mijn loon? Dat ik het evangelie verkondig zonder er iets voor terug te vragen en dus geen gebruik maak van de rechten die de verkondiging mij geeft. 19 Vrij als ik ben ten opzichte van iedereen, ben ik de slaaf van iedereen geworden om zo veel mogelijk mensen te winnen.

Quote:
terwijl God juist een Vader wil zijn, dat wou hij al over Israel zijn. Dus als je er gewoon even rustig over nadenkt i.p.v gelijk op zo'n manier te reageren.

Tuurlijk baseer ik dat op het scheppings verhaal, God wou beginnen met de gehele mensheid anders had hij wel een klein select clubje ergens neer gedumt hier op aarde.

De 'gehele mensheid' bestond ten tijde van het scheppingsverhaal welgeteld uit een (1) persoon, totdat de Eeuwige zag dat het niet goed was dat de mens alleen was, en Eva gemaakt werd. Toen vervolgens na ik-weet-niet-hoeveel jaar de volledige mensheid was afgeweken van Hem, was er welgeteld een (1) persoon met wie Hij een nieuw verbond sloot (Noach). Naderhand, toen de nakomelingen van Noach ook vervallen waren tot afgodendienst enz., zette de Eeuwige Zijn werk voort. Met hoeveel mensen? Wederom met een (1) persoon, namelijk Abraham. En hoewel hij twee zonen had, zette de Eeuwige Zijn werk voort met slechts een (1) van die twee zonen, Iza-ak. En Jakob pas, kreeg twaalf (12) zonen, die het volk Israel vormden. Is dit feit dan een verandering van werkwijze? Nee, want nog steeds laat de Heer in al Zijn openbaringen (visioenen, dromen en profetie-en) weten dat slechts een (1) van die stammen Zijn wetgeving uitvaardigen. En ook het nieuwe testament begint met een (1) mens... en twaalf (12) apostelen. Kennelijk vervalt de Allerhoogste graag in herhalingen. Je ziet nog wel meer voorbeelden waarin de Eeuwige Zijn werkwijze handhaaft, ook al wil de mens het graag anders.

Quote:
Er zijn nog wel meer voorbeelden in de bijbel waarin je ziet dat God zijn werkwijze veranderd, je leest vaak genoeg dat er staat dat God zegt: Ik zal.. dit doen of dat doen waarmee hij dus afwijkt van zijn werkwijze waar hij eerst mee bezig was. De ene keer stort God zijn toorn uit over Israel en de andere keer vergeeft Hij ze zomaar uit het niets

Dus als ik in een glasblazerij werk en ik zeg: "Ik zal een wijnglas maken", dan wijk ik af van mijn werkwijze?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Over kort door de bocht redeneren gesproken...

Wat zegt Paulus?

1 korinthe 9: 18 Wat is nu mijn loon? Dat ik het evangelie verkondig zonder er iets voor terug te vragen en dus geen gebruik maak van de rechten die de verkondiging mij geeft. 19 Vrij als ik ben ten opzichte van iedereen,
ben ik de slaaf van iedereen geworden
om zo veel mogelijk mensen te winnen.

Je snapt prima wat ik bedoel.

Quote:
De 'gehele mensheid' bestond ten tijde van het scheppingsverhaal welgeteld uit een (1) persoon, totdat de Eeuwige zag dat het niet goed was dat de mens alleen was, en Eva gemaakt werd. Toen vervolgens na ik-weet-niet-hoeveel jaar de volledige mensheid was afgeweken van Hem, was er welgeteld een (1) persoon met wie Hij een nieuw verbond sloot (Noach). Naderhand, toen de nakomelingen van Noach ook vervallen waren tot afgodendienst enz., zette de Eeuwige Zijn werk voort. Met hoeveel mensen? Wederom met een (1) persoon, namelijk Abraham. En hoewel hij twee zonen had, zette de Eeuwige Zijn werk voort met slechts een (1) van die twee zonen, Iza-ak. En Jakob pas, kreeg twaalf (12) zonen, die het volk Israel vormden. Is dit feit dan een verandering van werkwijze? Nee, want nog steeds laat de Heer in al Zijn openbaringen (visioenen, dromen en profetie-en) weten dat slechts een (1) van die stammen Zijn wetgeving uitvaardigen. En ook het nieuwe testament begint met een (1) mens... en twaalf (12) apostelen. Kennelijk vervalt de Allerhoogste graag in herhalingen. Je ziet nog wel meer voorbeelden waarin de Eeuwige Zijn werkwijze handhaaft, ook al wil de mens het graag anders.

[...]

Juist een paar getallen op een rijtje zetten.. God's doel aan het begin van de schepping was niet om met 1 mens te leven maar met een gehele mensheid.

Later sluit God een verbond met 1 volk i.p.v dat hij zich nog op de rest van de wereld richt dat is een verandering in werkwijze.

Quote:
oDus als ik in een glasblazerij werk en ik zeg: "Ik zal een wijnglas maken", dan wijk ik af van mijn werkwijze?

Nee, maar als je zegt ik zal met een paperclip een wijnglas maken wel. Wat ik hier bedoel is dat je in de bijbel ziet dat God Israel op een gegeven moment "zat" is en dan zegt ik zal een nieuw vebond maken of ik zal mijn toorn uitstorten of ik zal etc. etc. God gaat een nieuwe weg in kiest een andere werkwijze omdat het voorgaande niet "werkt" vanwege het de koppigheid van de Israelieten

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

inderdaad Thorgrem, hoe kan ik op een quote reageren middels mijn eigen quote?

Het stukje wat je quote zet je tussen quote haakjes [ quote ] en eindigen met [/ quote ] (zonder spaties dan). En vervolgens zet je je eigen tekst neer. Dan begin je weer met een nieuw stukje tekst waar je op wil reageren met die quote opdracht. En zo herhaald dat zich dan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oké, dank je!

Door marliesje op vrijdag 16-11-2007 14:49:59       

Quote:

Op vrijdag 16 november 2007 12:03:23 schreef timmic het volgende:Het is verbazingwekkend dat wij Nederlanders zoveel overtuigingen c.q. een mening over hebben als het om het christelijke geloof gaat. Een aantal overdenkingen wil ik toch graag met een ieder delen. Niet om aanvallend te zijn, maar te prikkelen in hetgeen wij als geloof uitdragen. Mijn doel is om mensen dichter bij God te brengen.

< tr>

ok, interessant.....

Timmic zegt: Dat is mooi?

..Quote:

1. Het gaat mij er niet om mensen zoals Roger te verdedigen,hij verdedigt zichzelf wel (zie de DVD van de bijeenkomst te Hoogeveen), omdat een ieder daar een vrije keuze in heeft. De overweging blijft wel met welke maat je meet en welk oordeel je eraan koppelt, dus wel of geen spreekbuis (lees profeet) van God is. Wat nu als hij wel in een mandaat van God handelt en ik beoordeel hem niet als zodanig? Niemand ontkomt aan het afleggen van zijn of haar rekenschap wanneer wij ons 'aardpakkie' verlaten.

< tr>

ok, wij mogen niet oordelen, dat snap ik. Maar hoe weet je nu of een profeet namens God spreekt. Ik weet ook wel dat je alle profetiën aan de Bijbel moet toetsen, maar hoe dan? En wat als wat deze meneer geprofeteerd heeft niet uitkomt? Wat is profetie? De dominee van mijn kerk kan af en toe rake opmerkingen maken in zijn preken, die mijn hart raken en waar ik nog dagen/weken over nadenk. Is mijn dominee dan een profeet?

Timmic zegt: uuhhmmmm...graag zou ik eea willen uitleggen, echter denk ik dat deze topic niet bedoeld is om hier nu in te duiken; daarom wil ik je verwijzen naar het artikel: "Help, ze profeteren" link

Quote:

2. Jezus zei: "Mijn schapen horen Mijn stem". Zijn stem is de stem van de Heilige Geest, immers heeft Hij aangegeven dat wanneer Hij ten hemel zou gaan, Hij ons een Helper zou sturen. Hieruit concludeer ik dat alle volgelingen van Christus Zijn stem behoren te verstaan. Feit is dat velen dit niet kunnen! Velen volgen de voorganger/dominee/leider of hoe je ze ook noemen wilt.

< tr>

of ze volgen een profeet.....Tuurlijk behoren alle volgelingen van Christus zijn stem te verstaan, maar het blijft een feit dat behalve dat de Heilige Geest rechtstreeks kan spreken, Hij vaak ook andere mensen zoals dominees, pastoors, voorgangers, vrienden, kringleiders enz. gebruikt. Hij kan ook spreken door de Bijbel en door de Traditie (voor de katholieken )

Timmic zegt: Dat klopt helemaal; Jezus is het Hoofd van Zijn Lichaam, al Zijn volgelingen zijn onderworpen aan Hem (denk maar aan je eigen hoofd in verhouding tot alle functies van je lichaam). Helaas komt het al te vaak voor dat leiders (zijn zij wel door God geroepen of hebben zij hun beroep ervan gemaakt?)in de kerk tussen Hem en Zijn volgelingen staan middels controle, manipulatie en intimidatie. Erg triest is dat vele christenen dit niet in de gaten hebben.... muur.gif (lees maar eens http://www.joelnews.nl/docs/pranger-grazenopkaleheuvels.doc); zij doen vaak wat de leider zegt vanuit traditie, waarbij ik mezelf altijd afvraag wanneer zij voor Gods troon komen te staan en verantwoording moeten afleggen of zij dan ook zeggen "...dat heeft mijn leider zo gezegd..." Traditie oftewel overlevering wil per definitie nog niet zeggen dat alle regels, gebruiken , gedragscodes enz. binnen de kerk uit Christus is. Vergelijk zelf maar eens de eerste gemeente in het NT en hoe de Geest daar werkte. Neen.... nu niet zeggen dat tijden veranderen; God zegt dat Hij niet verandert, dus...

Quote:

3. "....Ik ben ervan overtuigd dat in Nederland profeten (en profetessen) wonen...."; en als deze geroepenen nu ongehoorzaam zijn en echt weigeren Gods boodschap te brengen omdat zij bang zijn voor het volk, net zoals de profeten Jeremia (de wenende profeet), Ezechiël (Ezech. 2 zegt God meerdere malen tegen hem om niet bang te zijn) en Jona (die weigerde om naar Ninevé te gaan)? .

< tr>

nogmaals hoe maak je onderscheid, wat is profetie? Is de rake bekeringsboodschap van een dominee een vorm van profetie, of de scherpe vragen van een vriendin die je figuurlijk op de pijnbank legt zodat je hand in eigen boezem moet steken, is dat dan profetie?

Timmic zegt: Als je ervaart dat vanuit liefde de boodschap welke geworteld is in het Woord van God en je dichter bij Hem brengt door middel van bekering dan zeg ik 10 punten! Is dit niet zo, dan zoek Gods Geest en vraag Hem om uitleg.Quote:

Schijnbaar verkopen zij liever hun eigen leringen en doctrines om de mensen te vriend te houden.

< tr>

nu oordeel je zelf....

Timmic zegt: Klopt! Omdat ik ervaar dat er kerkje gespeeld wordt en men niet geleerd wordt en mensen niet doen wat God van hen vraagt.

Quote:

3. In de plaats waar wij wonen zijn meer als 50 verschillende christelijke richtingen geregistreerd. Nu heb ik niets tegen welke denominatie dan ook, maar kan iemand mij aangeven waar dit in het Woord van God, de bijbel dus, beschreven staat? Omdat dit zo historisch gegroeid is vanuit afsplitsing op afsplitsing wordt dit dat zo maar als juist aangenomen, waarbij een ieder het beter weet dan de ander? In mijn beleving bestond er in het NT alleen per geografische plaats/regio een gemeente. Uiteindelijk hebben we wereldwijd maar één Lichaam van Christus, die als Zijn bruid opgenomen zal worden. Persoonlijk zal ik niet verbaasd zijn als Pietje uit de Hervormde Kerk, Jantje uit de Gereformeerde Kerk en Annelies uit de Charismatische Kerk mee zal gaan.

< tr>

ok, inkoppertje voor de katholieken..... deze is voor jullie.... de hoeveelheid kerkstromingen is iets typisch Nederlands trouwens.....trouwens de vele protestantse kerken hebben allemaal dezelfde traditie, namelijk de drie formulieren van enigheid. De uitwerking van deze formulieren en de interpretatie verschilt per gereformeerde kerk.

Timmic zegt: En dan is het naar mijn idee nog steeds niet bijbels; als er maar één Lichaam van Christus is met Jezus als hoofd en onder leiding van Gods Geest, hoe kun je dan verklaren dat wij zo verschillend geloven? Dit is de reden waarom er geen eenheid is binnen het Lichaam van Christus en wij geen geestelijke autoriteit hebben. Jahhhh, we noemen ons een christelijk land, echter alles wat God verboden heeft hebben wij als Nederland gelegaliseerd, puur omdat de machten en overheden van deze wereld in alle lagen van onze maatschappij verweven zit, zelfs in de kerken....

Quote:

4. Ja inderdaad, er zijn vele valse leringen en doctrines in omloop en worden als "het evangelie" verkondigd. Dit zijn leugens die mensen verblinden en gevangen zetten, waardoor zij geen onderscheid in geesten(= één van de gaven van de Heilige Geest) meer hebben. Jezus is gekomen de gevangenen vrij te zetten, toch?

< tr>

zou je dit iets beter willen onderbouwen, welke leringen zijn vals? Over welke doctrines heb je het? Maak is onderscheid voor ons, alsjeblieft?

Timmic zegt: ?Waar zal ik beginnen?? Financiële manipulaties (aantal malen op TV), christenen die hun leiders volgen in plaats van God, uiteenlopende zonden zijn deel van de kerk, ziekte is van God(?), dus genezing is niet nodig?, waarom vieren we kerst met een versierde boom (Jeremia 10:3-4)/ geboorte van Christus (waar staat dat in jouw bijbel dat wij dit vieren?), Gods Geest werkt tegenwoordig op een andere manier als in de eerste gemeente, de "koninkrijk Nu" leer, religie en traditie die Gods Geest beperkt te bewegen, de kerk als organisatie (vaste structuren en regels; zie ook een overdenking uit 2005; http://www.joelnews.nl/docs/pranger-grazenopkaleheuvels.doc) en niet als een organisme, waarbij Gods Geest invulling geeft aan een samenkomst, uiteenlopende seksuele uitspattingen die direct / indirect getolereerd worden, Harry Potter diensten in de kerk, dominees die niet meer in God geloven, voorgangers die lid zijn van de satanskerk, status/positie/geld/ambitie worden meer nagestreven dan God? houden van seances op theologie-opleidingen. Zo kan ik blijven doorgaan.

Quote:

Hierdoor wordt de beweging van Gods Geest verboden, immers profeteren en profeten worden als niet meer van deze tijd of zelfs gevaarlijk bestempeld.

< tr>

ow, nou ja, profeteren werd in een charismatische gemeente waar ik lid van ben geweest wel als gevaarlijk bestempeld, vooral omdat profeten vaak dingen zeiden, die de voorganger niet zo grappig vond. Verder heb ik nog niet opgemerkt dat profetie gevaarlijk is. De dominee van mijn kerk preekt nog steeds twee keer op een zondag, mijn beste vriendin is nog steeds haar scherpe tong niet verloren.

Timmic zegt: hhhhmmmm...twee maal preken op zondag is dan geen traditie? Of is het bijbels? Met betrekking tot de tong; ik weet niet wat je met scherp bedoeld, echter Spreuken 18:21 zegt: Dood en leven zijn in de macht der tong, wie aan haar toegeeft, zal haar vrucht eten.Quote:

Waarom? Omdat zij zien zoals God ziet en horen zoals God hoort en met deze kennis al deze leugens en doctrines in het openbaar brengt.

< tr>

zien zoals God ziet...... Dat staat toch in de Bijbel? Ik begin echt benieuwd te worden welke leugens en doctrines er rondwaren in christelijk Nederland...

Timmic zegt: Hierboven reeds vermeldQuote:

5. Ik heb mijzelf vaak afgevraagd waarom kon Gods Geest in de eerste gemeente zo enorm bewegen, temeer omdat en niet eens een bijbel bestond zoals wij die nu kennen, alleen de Torah, dus de vijf boeken van Mozes.

< tr>

volgens mij was de Tenach rond het jaar 0 klaar hoor....

Timmic zegt: Dan nog, al hetgeen rondom Jezus leven afgespeeld heeft is pas velen malen later opgeschreven en gebundeld. De verschillende gemeenten leefden vaak in onderdrukking en vervolging en hadden slechts kennis vanuit gesprekken en briefwisselingen. Dit doet mij overigens denken aan hetgeen in China gebeurd: Daar zijn bijbels verboden bezit! Christenen lopen soms slechts met één velletje te mediteren over God en ervaren de meest wonderbaarlijke dingen.

Quote:

Temeer ook omdat God zelf zegt dat Hij was, Hij is en Hij altijd zal blijven, dus nooit zal veranderen. Als wij allen als volgelingen van Christus een en dezelfde Geest bezitten die zegt nooit te veranderen, waarom keuren wij een boodschapper vanuit het buitenland dan af? Zijn het andere geesten die ons misschien beheersen, net zoals het profetische woord ons verteld? (zie hieronder overigens in het Nederlands)

< tr>

andere geesten die ons beheersen......moeten er nou ook demonen uit ons gedreven worden????? Ik heb hoogstens wat vragen bij wat deze man vertelt....

Timmic zegt: Tijd om wakker te worden? Toch wel eens gehoord van leugengeesten, misleidende geesten? Als God zichzelf openbaart met Zijn Geest van Waarheid, dan gaan je ogen en oren open! Bekering doet ook al wonderen!

Quote:

Roger Teale bracht zijn boodschap vanuit Ezechiël 22:30 Wie wil op de bres staan voor Nederland? Lees maar eens wat er met Jeruzalem gebeurde in die tijd. Dit is ook God die reageert op zonde en ongerechtigheid.

< tr>

serieus ik mag hopen dat God reageert op zonde en ongerechtigheid en dat Hij een heel klein beetje genade over heeft voor Nederland....

Timmic zegt: Als we op het profetische woord moeten afgaan "'Maar ja', zegt de Heer, ?Ik heb Mijn genade voor deze keer verlengd", dan ervaar ik dat Zijn genade niet voor eeuwig is... verbaasd.gif

Quote:

Tenslotte mijn stelling: "Het verleden heeft ons tot het heden gebracht, nu bepaal ik de toekomst"; dit is het bijbelse principe van zaaien en oogsten, oftewel aan elke keuze die je maakt zit een gevolg (lees Deut 28 maar eens)

< tr>

"what goes around, comes around", zomaar een zin uit een nummer van de bekende popzanger Justin Timberlake. Zaaien en oogsten is een algemeen principe (andere godsdiensten zoals het hindoeisme en boeddhisme noemen het karma, ook bij de Islam kun je door goede werken prima de hemel inkomen). Gods genade is hetgene wat deze cirkel doorbroken heeft, doordat Jezus onze straf gedragen heeft aan het kruis. Dat is het enige waar we om kunnen smeken.

Timmic zegt: Lees Openbaringen maar, ook daar vind ik voor deze wereld geen eeuwige genade terug, hoe veel ik ook smeek en op mijn knieën ga voor Hem.

Quote:

Voor mij betekent dit dat ik God wil zien in Nederland, een land waarin een totale verandering plaatsvindt doordat mensen op de bres gaan staan en ons land niet ten onder zal gaan.

< tr>

dat ben ik nou wel weer met je eens, dat Nederlanders zich wel is mogen bekeren.

Timmic zegt: Dat is waar!!

Quote:

Zoals vermeld de Nederlandse vertalingpuh2.gifrofetie uitgesproken over Nederland door Roger Teale, 20 oktober 2007'Ik hoor geen geluid uit dit land' zegt de Heer. Hoewel er een geluid is, komt het van ver en klinkt als een drum. En de Heer wil zeggen, Ik kan het niet verstaan, is deze drum die zo luid klinkt bezig Mij te aanbidden? En wat zou deze drum zeggen? Wie kan het geluid van de drum begrijpen? Is het een drum van oorlog? Is het een goede boodschap? Is het een boodschap, zegt de Heer, van een geboorte? Heeft iemand die onvruchtbaar is, een kind gebaard? *Ja', zegt de Heer 'Dit land is onvruchtbaar. En ja, zegt de Heer, het heeft geen geboorte voortgebracht. En ja, zegt de Heer, zou ik mij inzetten voor dit land? Zou Ik mensen van overzee sturen om in de pot te roeren, om diep in de zielen van dit volk te kijken??

< tr>

ik wil graag weten wat de beste man nu precies bedoelt....op welke manier is dit land onvruchtbaar? Waar komen die mensen vandaan en waarom staan er geen profeten in Nederland op die mensen op zonde wijzen?

Timmic zegt: Welke geestelijke vrucht heeft de kerk in Nederland voortgebracht? Veel van hetgeen God verboden heeft hebben wij Nederlanders gelegaliseerd. Ook ik als Nederlander stond erbij en keek ernaar?.. Die mensen komen van overzee, wellicht omdat onze profeten niet in hun roeping staan om wat voor reden dan ook.

Quote:

?Want ja', zegt de Heer, 'Ik ken uw hart Nederland. Ik weet hoelang uw geschiedenis was in het verleden. Want in de tijden, van vele jaren geleden is er veel kwaad ingeworteld in deze natie, zegt de Heer. En ja, de geesten en overheden hebben hier hun toevluchtshaven gevonden. En daarom hebben zij hun tempel hier opgezet, zij hebben een plaats voor zichzelf opgezet en hun autoriteit is in alle lagen van uw maatschappij opgezet. En daarom, zegt de Heer, is dit land onderdrukt. Het is gebonden, zegt de Heer. Er zijn er die traditie en leerstellingen hebben gebracht die niet volgens Mijn woord zijn. Er zijn er die bijgelovig zijn en communiceren met geesten?.

< tr>

dit stuk is ook op meerdere manieren te interpreteren. Wat zijn de geesten en overheden? Zijn deze religieus, functioneren ze op het gebied van kunst en cultuur, of fungeren ze juist in de politiek? Is de "rechtse beweging" rond Fortuyn en later Wilders, zo'n geest????? Humanisme en Verlichting hebben trouwens eigen tradities, namelijk dat alles gezegd mag en moet worden. Wat is de juiste interpretatie van deze alinea?

Timmic zegt: Hosea 4:6 'Mijn volk gaat te gronde door het gebrek aan kennis'. Als je niet bekend bent met de geesten en overheden van deze wereld waar bijvoorbeeld Paulus over onderwijst in Ef. 3:10 / 6:12 en Kol. 2:15, dan adviseer ik je daar wat meer in te verdiepen. In ALLE lagen van de maatschappij zijn deze machten en overheden in door gedrongen. Deze wereld waarin wij leven is de wereld van onze tegenstander; weet je nog, Adam en Eva uit het paradijs...? Jezus die zijn kop vermorzeld heeft?

Quote:

'Maar ja', zegt de Heer, ?Ik heb Mijn genade voor deze keer verlengd. Ik zal uit jullie midden doen opstaan, hen die er nu nog niet zijn, hen die nu nog niet erkend worden. Want Ik zal groot bewegen', zegt de Heer, 'in het verborgene zal Ik bewegen in hen die hongerig voor Mij zijn. En ja, zij die hoge posities innemen, zullen neergehaald worden. En zij die lage posities innemen, zullen verhoogd worden. Want Ik zal dit land reinigen van zijn ongerechtigheid en van zijn onreinheid, waardoor ze zullen uitroepen en zeggen: 'Niet meer!' Niet meer zal het brandmerk van het kwaad op dit werelddeel geplaatst worden. Want zelfs de kroon van autoriteit zal geschud worden in dit land, zelfs van het hoogste huis, zelfs van uw regering, waardoor Ik invloedrijke mensen, die Mijn rustplaats, zegt de Heer, geplunderd hebben.'

< tr>

als ik dit lees, dan zou dit ook nog wel is over de economie en politiek kunnen gaan ipv de kerk....

Timmic zegt: ALLE lagen van de maatschappij zijn Alle lagen!

Quote:

'Want weet dit', zegt de Heer, 'dat het woord wat gesproken is vanavond, zal aan u als een teken gegeven worden. Want zelfs zoals het water de zee bedekt, zal de dijk het niet houden en het water zal stijgen en niet tegen gehouden kunnen worden. En hoewel het verstand van de mensen bekwaamheid en wijsheid heeft, zal hij ontdekken dat zijn verstand dof is geworden. De pijl zal niet gevonden worden in de koker. De sleutel zal de deur niet ontsluiten. De plug kan niet gevonden worden om het te stoppen.' Want de Heer wil zeggen: 'Ik breng geen oordeel over u dat de wateren de aarde opnieuw zal bedekken.' 'Maar zeker', zegt de Heer, ?vanaf vanavond ben ik begonnen te bewegen en ik geef u die dit woord hoort, ruimte en tijd zodat u zichzelf kunt voorbereiden voor wat Ik zal doen in de maand april volgend jaar. Daarom komt dit woord tot u, niet om te laten rouwen, want Ik zal uw huis redden en allen die zijn zoals u, u zult niet overspoeld worden.'

< tr>

ok, dit is duidelijk, maar over welk gebied in de samenleving gaat het nu? De politiek toch????

Quote:

Maar ja, zegt de Heer, 'dat Europa nu een verbond in Brussel aan het sluiten is met bepaalde mannen en bepaalde rekeningen. ?Waarbij?, zegt de Heer, de rijkdom die nog komen gaat, overgeheveld zal worden vanuit de Verenigde Staten en gestort zal worden in de schatkisten van de Europese landen. Maar ja, zegt de Heer, het noordelijke deel, zelfs Rusland, hebben gezegd dat er geen verbond gemaakt kan worden met Mijn oogappel.

< tr>

ja, dat is wel duidelijk, dat dit gaat gebeuren.....de euro is nu eenmaal bijna twee keer zoveel waard als de dollar. Nog even en de olieprijs wordt in euros berekend ipv in dollars....

Timmic zegt: Grote beleggers hebben de dollargrens van ? 1,50 al aangegeven als zijnde de devaluatie van de dollar; beurscrashes zijn ook al geprofeteerd (what goes up, must come down) De vraag is of Amerika in de toekomst op het wereldtoneel nog wel een rol zal hebben. De tijd zal het ons leren.

Quote:

Daarom zal Israël zwaar onder druk gezet worden door de naties van de wereld en Nederland zal ook een aanklager zijn. Daarom zegt de Heer, Ik zal hen sparen die van Mij zijn, maar wat betreft het continent en Mijn oordelen, die zullen snel en zeker zijn. Daarom komt dit woord, zodat u heel dicht bij Mij zult komen. Want Ik ben gewillig om nader tot u toe te komen als u zich bekeert en met uw gehele hart Mijn aangezicht zoekt.'

< tr>

ik snap de linkt tussen bovenstaande alineas niet.....wat heeft geldverkeer met Israël te maken? en wat heeft het geheel met Gods oordeel te maken?

Timmic zegt: Israël wordt al sinds jaar en dag financieel ondersteund door de rijkste ter wereld (de meeste uit Amerika) Israël is altijd Gods oogappel (lees volk) geweest en zal dit altijd blijven. Dit betekent: Kom niet aan Israël, want dan kom je aan God....

Quote:

'U heeft deze avond gehoord, zegt de Heer, over een verbinding maken. Verbindt u met Mij deze avond?, zegt de Heer. ?Richt uw ogen op Mij, vertrouw op Mij en zoek Mij met heel uw hart. Want Ik kijk, Ik zoek, naar mannen en vrouwen, dat Ik hen mag vinden. Zodat Ik niet zal vernietigen. Daarom, de hoop van de profeet en de hoop van de ziel zal u drijven deze avond als een spijker die zo wordt vastgenageld, dat hij niet los gemaakt kan worden. Bindt u zelf, bindt uw verstand, bindt uw ziel aan Mijn woord en het zal u bewaren', zegt de Heer.* Bij navraag bij Roger, gaf hij deze uitleg over de schuin gedrukte vragen:'Ik hoorde een geluid en vroeg aan de Heer: 'wat is dit voor een geluid?' Op mijn laatste vraag: 'Of is het eengeboorte van een kind van iemand die onvruchtbaar is?', antwoord God (zie profetie).'

      

Link naar bericht
Deel via andere websites

De huidige trent is een afname van het christendom. Het werkt als volgt. De kerken lopen leeg waarna de gelovigen het geloof aanpassen of actualiseren aan de tijdsgeest. Hierna is er dan vaak sprake van een opleving waarna de kerk weer verder leegloopt. Een vicieuze neergaande spiraal waarbij de boodschap almaar zwakker wordt en de kerken almaar leger. Ik zie geen opwekking komen en je raad het al ik zit er niet op te wachten ook.

Als ik één ding zie zitten is het een atheistische verlichting onder gelovigen waardoor religie in zal storten. Ik verwacht overigens dat het christendom nog deze eeuw goeddeels zal instorten. Sterker nog: ik hoop het nog mee te maken. De islam is een ander verhaal; die houd het (helaas) nog wel enkele eeuwen vol vrees ik.

Overigens is dit niet uit hatelijkheid of zo; ik gun het iedereen om ongelovig te worden

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Oké, dank je!

Timmic zegt: uuhhmmmm...graag zou ik eea willen uitleggen, echter denk ik dat deze topic niet bedoeld is om hier nu in te duiken; daarom wil ik je verwijzen naar het artikel: "Help, ze profeteren"

ok....ik ga het profetentopic maar is opzoeken

Quote:
Timmic zegt: Dat klopt helemaal; Jezus is het Hoofd van Zijn Lichaam, al Zijn volgelingen zijn onderworpen aan Hem (denk maar aan je eigen hoofd in verhouding tot alle functies van je lichaam). Helaas komt het al te vaak voor dat leiders (zijn zij wel door God geroepen of hebben zij hun beroep ervan gemaakt?)in de kerk tussen Hem en Zijn volgelingen staan middels controle, manipulatie en intimidatie.

en hier ben je aan het generaliseren. Niet in elke kerk wordt gemanipuleerd. Volgens mij is elke orthodoxe priester of dominee geroepen en ervaart het doen van zijn theologiestudie als een roeping. Het is zowel roeping als beroep.

Quote:
Erg triest is dat vele christenen dit niet in de gaten hebben....
muur.gif
(lees maar eens
); zij doen vaak wat de leider zegt vanuit traditie, waarbij ik mezelf altijd afvraag wanneer zij voor Gods troon komen te staan en verantwoording moeten afleggen of zij dan ook zeggen "...dat heeft mijn leider zo gezegd..."

alsof katholieken en protestanten nooit nadenken......tsssss....ik doe nu belijdeniscatechesatie en mij worden op dit moment zo veel vragen gesteld betreft mijn geloof dat een ding in elk geval zeker is en dat is dat ik me later voor Gods troon nooit maar dan ook nooit zal kunnen verschuilen achter de woorden van de dominee.

Quote:
Traditie oftewel overlevering wil per definitie nog niet zeggen dat alle regels, gebruiken , gedragscodes enz. binnen de kerk uit Christus is. Vergelijk zelf maar eens de eerste gemeente in het NT en hoe de Geest daar werkte. Neen.... nu niet zeggen dat tijden veranderen; God zegt dat Hij niet verandert, dus...

tijden veranderen wel, we leven niet meer in het jaar 0......daar is nu eenmaal niets aan te doen. God staat buiten de tijd en ja Hij verandert niet.

Quote:
Timmic zegt: Als je ervaart dat vanuit liefde de boodschap welke geworteld is in het Woord van God en je dichter bij Hem brengt door middel van bekering dan zeg ik 10 punten! Is dit niet zo, dan zoek Gods Geest en vraag Hem om uitleg.

jeeeee door voor de magnetron engel.gif

Quote:
Timmic zegt: Klopt! Omdat ik ervaar dat er kerkje gespeeld wordt en men niet geleerd wordt en mensen niet doen wat God van hen vraagt.

en dus mag je oordelen? hamer.gif Ja, helaas verschillen hier de meningen over, wat God precies van ons vraagt

Quote:
Timmic zegt: En dan is het naar mijn idee nog steeds niet bijbels; als er maar één Lichaam van Christus is met Jezus als hoofd en onder leiding van Gods Geest, hoe kun je dan verklaren dat wij zo verschillend geloven? Dit is de reden waarom er geen eenheid is binnen het Lichaam van Christus en wij geen geestelijke autoriteit hebben. Jahhhh, we noemen ons een christelijk land, echter alles wat God verboden heeft hebben wij als Nederland gelegaliseerd, puur omdat de machten en overheden van deze wereld in alle lagen van onze maatschappij verweven zit, zelfs in de kerken....

ja, jongen het christendom is teruggedrongen tot het privedomein, gelukkig is het onderwerp religie populairder dan ooit. Gelukkig zoekt men wel contact met elkaar onderling. En dit forum is een mooi voorbeeld van oecumene. De grote verscheidenheid aan kerken maakt wel dat iedereen een plekje kan vinden. Het lijkt me een beetje moeilijk cultureel gezien voor een ex-asielzoeker bijvoorbeeld om zich helemaal happy te voelen in dezelfde kerk als een zeeuw uit de gergem. Niks ten nadele van beide, maar cultureel gezien is dat een beetje een moeilijke mix.

Quote:
Timmic zegt: ?Waar zal ik beginnen?? Financiële manipulaties (aantal malen op TV)

toevallig 'opgelicht' gekeken afgelopen week? Ja, die christelijke piramidespellen zijn gewoon dom. Gelukkig zijn er ook kerken waar financiële plaatjes open en bloot in het kerkblad worden gepubliceerd en er bij elke collecte vermeld wordt wat het doel is....

Quote:
, christenen die hun leiders volgen in plaats van God

welke leiders en hoe weet je zo zeker dat er leiders worden gevolgd ipv God?

Quote:
, uiteenlopende zonden zijn deel van de kerk,

zoals?

Quote:
ziekte is van God(?), dus genezing is niet nodig?,

dat zal je niemand horen beweren, in welke kerk je ook komt. In sommige kerken wordt er alleen ernstig rekening meegehouden, dat het gewoon niet zeker is dat God altijd geneest.....

Quote:
waarom vieren we kerst met een versierde boom (Jeremia 10:3-4)/ geboorte van Christus (waar staat dat in jouw bijbel dat wij dit vieren?),

dat is onze culturele traditie....

Quote:
Gods Geest werkt tegenwoordig op een andere manier als in de eerste gemeente,

in welk opzicht dan?

Quote:
de "koninkrijk Nu" leer,

ken ik niet

Quote:
religie en traditie die Gods Geest beperkt te bewegen,

ik denk niet dat God zich een doosje laat stoppen en dat als de dominee bidt dat Gods Geest door de rijen mag gaan, dan geloof ik absoluut dat dat gebed beantwoord wordt. Sinds ik hervormd ben, heb ik nog nooit dominees zo hard horen bidden om de Heilige Geest als daar.....

Quote:
de kerk als organisatie (vaste structuren en regels; zie ook een overdenking uit 2005;
) en niet als een organisme, waarbij Gods Geest invulling geeft aan een samenkomst,

je noemt nu twee metaforen voor een organisatie. een organisatie kan nooit volledig een organisme zijn en kan ook nooit volledig een mechanisme zijn. Een culturele organisatie, wat de kerk is, heeft altijd wat van allebei. Waar een groep mensen bijeen komt, ontstaat nu eenmaal een cultuur met regels en een hirarchie en uiteindelijk structuur. Dat is nou sociologie.

Quote:
uiteenlopende seksuele uitspattingen die direct / indirect getolereerd worden,

gebeurd helaas overal

Quote:
Harry Potter diensten in de kerk,

ik heb liever Bach in de dienst big-smile.gif

Quote:
dominees die niet meer in God geloven, voorgangers die lid zijn van de satanskerk, status/positie/geld/ambitie worden meer nagestreven dan God? houden van seances op theologie-opleidingen. Zo kan ik blijven doorgaan.

je noemt nu wel extremen, waar ik liever bewijzen voor zie, voor ik ze aanneem. Dit is geen regel.....

Quote:
Timmic zegt: hhhhmmmm...twee maal preken op zondag is dan geen traditie? Of is het bijbels?

so what, wat is er mis mee? Er staat ook niet in de bijbel dat je 's ochtends moet douchen en toch doe je het? (mag ik hopen)

Quote:
Timmic zegt: Tijd om wakker te worden? Toch wel eens gehoord van leugengeesten, misleidende geesten? Als God zichzelf openbaart met Zijn Geest van Waarheid, dan gaan je ogen en oren open! Bekering doet ook al wonderen!

ben zat misleidende ideeën in mijn filosofieboek tegengekomen en toch heb ik me niet bekeerd tot die ideeënwidegrin.gif......zo moeilijk is het nou ook weer niet, om bij de waarheid te blijven.

Quote:
Timmic zegt: Als we op het profetische woord moeten afgaan "'Maar ja', zegt de Heer, ?Ik heb Mijn genade voor deze keer verlengd", dan ervaar ik dat Zijn genade niet voor eeuwig is...
verbaasd.gif

waarom sluit God dan een eeuwig verbond met Israël? (oa. Gen17:7). Als God altijd dezelfde en onveranderlijk zou zijn....dan zou zijn genade ook eeuwig moetne zijn. Ik geloof dat God wel rechtvaardig is en oordeelt, maar het is niet bijbels om te zeggen dat Gods genade een keer ophoudt.

Quote:
Timmic zegt: Lees Openbaringen maar, ook daar vind ik voor deze wereld geen eeuwige genade terug, hoe veel ik ook smeek en op mijn knieën ga voor Hem.

ja, maar ik zei alleen dat Gods genade het hele principe van zaaien en oogsten doorbroken heeft. Ten tweede hangt het niet van ons af of wij gered worden. Wij worden gered omdat God Zijn hand naar ons uitstrekt. En waarom Hij dat niet naar de rest van de wereld doet, weet ik niet. Zeker binnen mijn familie vind ik dat heel moeilijk, want ik hoop echt dat mijn familie ooit iets mag beleven zoals ik mijn geloof nu beleef. Maar daar kan ik niet voor zorgen (anders had ik het wel gedaan), want ik mag blij zijn dat God mij gered heeft en dat ik ondanks het verloop van mijn leven mij nog steeds christen mag en kan noemen.

Quote:
Timmic zegt: Hosea 4:6 'Mijn volk gaat te gronde door het gebrek aan kennis'. Als je niet bekend bent met de geesten en overheden van deze wereld waar bijvoorbeeld Paulus over onderwijst in Ef. 3:10 / 6:12 en Kol. 2:15, dan adviseer ik je daar wat meer in te verdiepen. In ALLE lagen van de maatschappij zijn deze machten en overheden in door gedrongen. Deze wereld waarin wij leven is de wereld van onze tegenstander; weet je nog, Adam en Eva uit het paradijs...? Jezus die zijn kop vermorzeld heeft?

op de cijferlijst van mijn bachelordiploma staan vakken met namen zoals cultural theories en kunstfilosofie en esthetiek. Ben genoeg overheden en machten tegengekomen in mijn academische studie......en het is allemaal niet zo eng. Gewoon een kwestie van goed nadenken en voldoende theologie lezen er naast en zorgen dat je christelijke vrienden hebt die je scherp houden.


Samengevoegd:

Quote:

De huidige trent is een afname van het christendom. Het werkt als volgt. De kerken lopen leeg waarna de gelovigen het geloof aanpassen of actualiseren aan de tijdsgeest. Hierna is er dan vaak sprake van een opleving waarna de kerk weer verder leegloopt. Een vicieuze neergaande spiraal waarbij de boodschap almaar zwakker wordt en de kerken almaar leger. Ik zie geen opwekking komen en je raad het al ik zit er niet op te wachten ook.

heb je cijfers????? ik wil niet veel zeggen, maar het christendom is nog steeds de grootste godsdienst in deze wereld. De Islam groeit alleen iets harder omdat ze in die streken meer kinderen maken......

Quote:
Als ik één ding zie zitten is het een atheistische verlichting onder gelovigen waardoor religie in zal storten. Ik verwacht overigens dat het christendom nog deze eeuw goeddeels zal instorten. Sterker nog: ik hoop het nog mee te maken. De islam is een ander verhaal; die houd het (helaas) nog wel enkele eeuwen vol vrees ik.

jij liever dan ik hoor....verlichting zuigt....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De huidige trent is een afname van het christendom. Het werkt als volgt. De kerken lopen leeg waarna de gelovigen het geloof aanpassen of actualiseren aan de tijdsgeest. Hierna is er dan vaak sprake van een opleving waarna de kerk weer verder leegloopt. Een vicieuze neergaande spiraal waarbij de boodschap almaar zwakker wordt en de kerken almaar leger. Ik zie geen opwekking komen en je raad het al ik zit er niet op te wachten ook.

Als ik één ding zie zitten is het een atheistische verlichting onder gelovigen waardoor religie in zal storten. Ik verwacht overigens dat het christendom nog deze eeuw goeddeels zal instorten. Sterker nog: ik hoop het nog mee te maken. De islam is een ander verhaal; die houd het (helaas) nog wel enkele eeuwen vol vrees ik.

Overigens is dit niet uit hatelijkheid of zo; ik gun het iedereen om ongelovig te worden

rofl.gif Ik moet toegeven, vermakelijk zijn zulke verhalen wel. Vooral als je weet dat het christendom jaar na jaar nog groeit zowel in percentage als in absolute aantallen. bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De huidige trent is een afname van het christendom. Het werkt als volgt. De kerken lopen leeg waarna de gelovigen het geloof aanpassen of actualiseren aan de tijdsgeest. Hierna is er dan vaak sprake van een opleving waarna de kerk weer verder leegloopt. Een vicieuze neergaande spiraal waarbij de boodschap almaar zwakker wordt en de kerken almaar leger. Ik zie geen opwekking komen en je raad het al ik zit er niet op te wachten ook.

Als ik één ding zie zitten is het een atheistische verlichting onder gelovigen waardoor religie in zal storten. Ik verwacht overigens dat het christendom nog deze eeuw goeddeels zal instorten. Sterker nog: ik hoop het nog mee te maken. De islam is een ander verhaal; die houd het (helaas) nog wel enkele eeuwen vol vrees ik.

Overigens is dit niet uit hatelijkheid of zo; ik gun het iedereen om ongelovig te worden

Dan heb jij het goed mis!!!

Wacht jij maar af...

Gods Kracht zal gaan losbreken over deze aarde, de opwekking staat aan de voordeur van Nederland.

de tijd is aangebroken dat er een nieuwe frisse wind zal gaan waaien door nederland.

LET MAAR OP!!!

MIJN GOD GAAT KOMEN MET KRACHT EN ZELFS JIJ ZAL JE KNIEËN BUIGEN VOOR DE ALMACHT VAN ONZE KONING!! worshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid