Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 422
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Nog even op toevoegen (was gisteren te moe puh2.gif)

dat ik, net als in het boek, Stijn zo snapte!

Het is niet goed te praten dat hij vreemdgaat terwijl zijn eigen vrouw kanker heeft. Maar het mooie vind ik, en dat kwam in de film ook onwijs goed naar voren, dat juist zíjn lijden zo naar voren komt. Natuurlijk is het erg dat zn vrouw kanker heeft en dat is ook gewoon onmenselijk zwaar. Maar vaak wordt het gevoel van een partner daarbij vergeten. Die daar ook maar mee te maken krijgt, zn vrouw (in dit geval) moet verzorgen, kots op moet ruimen, haar overal heen moet tillen, mee moet naar chemo's en bestralingen. en dát wordt id het boek, en ook de film, heel erg goed neergezet en snap je ook waar zijn acties vandaan komen.

nogmaals vind ik het niet goed dat iemand in zo'n situatie vreemd gaat (sowieso nooit), maar het geeft wel heel goed weer hoe zwaar de rol van de partner ook is in zulke situaties

Link naar bericht
Deel via andere websites

Humor? Ja, de film vond ik tegenvallen, het boek was mooier beschreven.

Oke, ik heb een situatie; mijn vriend en ik houden van films kijken, maar we lopen een beetje vast bij de videotheek. Ik houd niet echt van zombies, schrikmomenten en onnodig schieten, hij houdt niet van drama over het algemeen. Ik ben een romantica, hij is meer een fan van hersenloze actie, exploderende helikopters, die dingen. Toch vind ik film kijken met hem wel weer leuk, ik heb alleen geen idee wat we binnenkort eens moeten kijken.

We houden niet echt van comedy's, en law abidizing citizen hebben we laatst al gekeken, die werd aangeraden door de jongen bij de videotheek die een beetje moe van ons werd...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij houden gelukkig allebei van veel films. widegrin.gif Alleen houd ik ook van slechte B-, C- of D-films en van gore, ranzigheid, hardheid e.d. en zij niet. widegrin.gif

Ik zeg: ga klassiekers kijken. Taxi Driver, films van de broertjes Coen, Alfred Hitchcock, af en toe wat Tarantino, Oliver Stone en Rodriguez tussendoor om toch nog wat actie te hebben, kijk The Usual Suspects, Lost In Translation, films van Lynch (o.a. Blue Velvet), et cetera. Er moeten toch films denkbaar zijn die jullie allebei leuk vinden? smile.gif


Samengevoegd:

Quote:

Dat kan : P

Ik vind het wel een interessante man, met veel humor
yes.gif

Ik vind hem alles behalve interessant. Hij denkt dat hij veel inhoud heeft, maar dat vind ik vies tegenvallen.

Zijn humor vind ik doorgaans niet erg leuk, maar soms is hij wel grappig ja.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

van het weekend keek ik Agora, was een mooie film. Alleen de christenen die daar geschetst werden doet mij toch realiseren dat geweld en godsdienst echt iets afgrijnselijks is. Miljarden mensen zijn hierom geslacht.

Het evangelie brengen met het zwaard is echt iets afgrijnselijks

Toch fijn dat je je dat realiseert door een film. Net als de mensen die bevestigd werden in hun overtuiging dat de Kerk vreselijk hypocriet is en liegt nadat ze de Da Vinci Code gezien hadden. Wat zouden we moeten zonder films... Al ons historisch besef zou in het niets verdwijnen..

Gelukkig ben ik er sinds dit weekend achter dat het gevaarlijk is om te vliegen op een bezemsteel en vanavond ga ik (denk ik) bevestigd worden in mijn idee dat het niet handig is om ogen in je handpalmen te hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Admod note: Gescheld verwijderd.




Samengevoegd:

Quote:


van het weekend keek ik Agora, was een mooie film. Alleen de christenen die daar geschetst werden doet mij toch realiseren dat geweld en godsdienst echt iets afgrijnselijks is. Miljarden mensen zijn hierom geslacht.

Het evangelie brengen met het zwaard is echt iets afgrijnselijks

Hoezo wordt het geloof met het zwaard gebracht in die film? Die film gaat over een tragisch incident waarin een heidens meisje slachtoffer werd van een opgejutte menigte. Natuurlijk tragisch maar wat het met evangeliseren te maken heeft ontgaat me volledig.


Samengevoegd:
Nu heb ik alle offtopic posts verwijderd.knipoog_dicht.gif
Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid