Spring naar bijdragen

Op vakantie naar Canada


Aanbevolen berichten

Hier spreekt een Canada-freak. Of althans, een Québec-freak. Zelf ben ik er nog nooit geweest nosmile.gif Maar, misschien iemand van jullie wel ? Dus, deel uw ervaringen ! Ik ben heel benieuwd hoe het daar is, vooral omdat de provincie me erg trekt en de taal aldaar. Vuur maar los !(In plaats van brand...)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 29 oktober 2006 11:53:17 schreef Garou het volgende:

Hier spreekt een Canada-freak. Of althans, een Québec-freak. Zelf ben ik er nog nooit geweest
nosmile.gif
Maar, misschien iemand van jullie wel ? Dus, deel uw ervaringen ! Ik ben heel benieuwd hoe het daar is, vooral omdat de provincie me erg trekt en de taal aldaar. Vuur maar los !(In plaats van brand...)

De taal? Quebeqois spreken toch gewoon Frans? smile.gif Er zijn zelfs nog twee eilandjes daar die van Frankrijk zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quebéc ben ik geweest ja! In Montréal om precies te zijn. Verder er alleen maar doorheengereden van Ottawa naar de States. Montréal vond ik een erg leuke stad, het ligt op/bij een paar heuvels. Bij mooi weer schijn je vanaf zo'n heuvel een mooi uitzicht op de stad te hebben, maar toen ik er was was het natuurlijk weer net mistig nosmile.gif

Mocht je nog eens naar die stad gaan, kan ik een rondrit met een Grayline bus aanraden. Je kart door zo'n beetje het hele centrum met alle interessante bezienswaardigheden. We hadden een hele leuke gids, die Engels met een superdik Frans accent sprak. Lache joh! Het leuke aan Montréal vond ik verder, dat het wel duidelijk Noord-Amerikaans is, maar wel met een Europees tintje. Dat sprak me wel aan. Oh, het Olympisch Complex is ook aan te raden (volgens een paar van mijn reisgenoten, ik was er toen zelf niet geweest).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wil je meer ervaringen lezen (van emigranten?) kijk dan eens op www.mowi.nl Dat is een forum gericht op emmigranten en uitwisselingen van ervaringen uit Canada per provincie. Mensen vertellen daar hun verhaal, de motivatie om naar Quebec te gaan, maar ook verhalen over vakantie reizen zijn te vinden. Een bron van ervaringsdeskundige die je hier en daar best kan mailen denk ik. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 05 november 2006 11:26:20 schreef mtb het volgende:
Ben ook nog in de Rockies geweest, in Banff. Ik moet zeggen, dat was erg indrukwekkend. Erg de moeite waard om eens heen te gaan.

yes.gif zeker...

Is ook leuk als je dat je "achtertuin" kunt noemen widegrin.gif

Door het grote land heb je een hoop verschillende natuurverschijningen en dat vond ik persoonlijk ontzettend mooi en indrukwekkend!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 29 oktober 2006 20:42:16 schreef Diana het volgende:

Hi,

Het enige waar ik veel over kan vertellen is Vancouver en BC, de rest van Canada ben ik niet aan toe gekomen, het is ook zo klein... (NOT, 37 keer groter dan NL).

@ SilverUnicorn: Wat versta jij onder "duidelijk noord amerikaans"?

Liefs diaan

Sorry voor de late reactie, had dit topic even niet meer bijgehouden!

Hiermee bedoel ik vooral de bouwstijl. Kan het niet echt goed onder woorden brengen, maar je ziet vaak de relatieve nieuwigheid er vanaf stralen in N-A steden. Dat vond ik in Montréal ook, al had het wat tintjes die het toch Europees deden aanvoelen. De soort gebouwen ofzo. 't Is alweer even geleden dat ik er was, dus kan het me niet meer helemaal helder voor de geest halen, maar misschien is het je zo wat duidelijker knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een hele tijd geleden, toen ik nog op het middelbaar zat, moest ik een werkstuk maken over een land/streek/provincie. Toen heb ik gekozen voor Québec, en dat boeide me enorm. Sindsdien wil ik er graag eens naartoe en houd ik het daar een beetje in de gaten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

ik ben twee keer in Canada geweest, afgelopen zomer en toen ik 6 was. Allebei de keren in Ontario (een uur rijden van London ongeveer). Was echt vet! applaus-smiley.gif Weet je hoe het is met Canada - als je er eenmaal ben geweest raak je er verslaafd aan.

Vooral Tim Hortons, net zoiets als hier de McDonalds is - je ziet hem overal, en ze hebben een DriveThrough. Alleen verkopen ze er geen patat etc., maar koffie en bijbehoren. Oeh de french vanilla coffee is verslavennnnnnd ! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid